po40 unit

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Kan in autralie de units kopen om je spiegels bij een is250 uitomatisch te laten inklappen.
Kosten ongveer 65 euro per stuk.
Kan wel zijn dat er nog belasting bij komt.
Wie heeft hier intresse in dan bestel ik er meer???
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Ik kreeg er geen belasting over.
Het wordt in een bubbelwrap enveloppe geleverd. Docs moet je zelf printen :)
Waarde op enveloppe was laag ivm invoerrechten.

Ik heb de support van Michael niet hoeven gebruiken, maar hij is via Skype bereikbaar voor ondersteuning.

Ik vind de inklapbare spiegels echt super fijn!

Grtz Kurt
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Bespaar je het geld, laat de besturing lopen via het contact (aanknopen bij de sigarettenaansteker) en je bent met een paar Euri's klaar
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
MichaelR@ashpoint.com.au

Ik vat alleen hoe het aanknopen bij de sigarettenaansteker nu hetzelfde resultaat kan geven.

In hoeverre is dat eenvoudig om te doen?
Voor 70 euro krijg je een doosje 'speciaal' ontworpen voor je lexus om te zorgen dat op het signaal van je deurvergrendeling ook je spiegels inklappen.
Je haalt het binnenwerk van je deur af (mijn tip: helemaal, ook het mechanische deel :)) zoekt een goede plek voor het doosje, stript 3 kabeltjes en soldeert 3 kabeltjes.
Je haalt het nog een keer los omdat ze open-(in plaats van dicht) klappen bij het vergrendelen van de auto.

Het is een klusje die je in een uur zou kunnen doen. Ik ben er als ?beramateur 3 uur mee bezig geweest.

Ik heb het gevoel dat ik, om bij de sigarettenaansteker te kunnen komen best veel van de auto zou los moeten halen, of zie ik dat verkeerd?
1 van de functionaliteiten van de inklappende spiegels is dat je weet dat je de auto vergrendeld hebt. Als je hem aansluit op de sigarettenaansteker weet je toch alleen maar dat je de stroom eraf hebt gehaald?
Hoe stap je dan uit?

Anyway,

mijn DIY is helaas niet verschenen ( ik heb wel wat foto's gemaakt, maar deze zijn ronduit niets zeggend :)), dus aan mij heb je niets.
ik heb een .pdf document met de installatie procedure deze is helaas te groot om te uploaden met 1.5mb.

Voor mij is het een absolute aanrader.

Grtz Kurt
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Waarom zou je pas je spiegels inklappen als je het alarm inschakelt? Ik zou ze willen inklappen als ik op mijn plek sta en de sleutel verwijder. Of doormiddel van de knop op het moment van het passeren van een krappe ruimte. De spanning gaat van de aansteker af op het moment dat je de sleutel verwijderd... in acc. stand of verder klappen de spiegels dan weer uit. Dit staat dus helemaal los van het alarm of wat dan ook.

De voeding is wel bij de zekeringen kast weg te halen (na de zekering) hiermee doe je het zelfde als de schakelaar doet voor het inklappen , ken de schema's niet maar het lijkt me dat er maar drie optie's zijn A- de spanning gaat van de spiegels af. B- de spanning komt er op (lijkt me niet) C- + en - worden omgedraaid. Al met al is het te doen of direct via de voeding na het inschakelen van het Contact (bijvoorbeeld de sigaren aansteker) of doormiddel van een 12v relais gestuurd door deze spanning (waarbij alle drie de optie's mogelijk gemaakt worden) Ik ga er wel van uit dat er een handmatig schakelaartje zit om de spiegels in te klappen.
Bij mijn RX is dat wel het geval. Het is dus een kwestie van meten en een paar euries.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
U vraagt, wij draaien
 

Bijlagen

  • ENG_Po-40_RCM_Lexus_is250_05.compressed.pdf
    762,2 KB · Weergaven: 46

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dan zou je ff Hube of een mod kunnen contacten als je PDF te groot is.
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Ik heb een andere versie van de .pdf july 2014.
zou ik graag uploaden :)

de 3 uur how to in samenvatting:
veel koffie, veel checken of het wel goed is etc :)

ook dit Youtube filmpje is relevant i.v.m. verwijderen van de deur:
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Heb de nieuwe July 2014 file van Kurt gesplitst in bijgaande Appendix C die mooi bij bovenstaande deurpaneeldemontage hoort en de rest over de eigenlijke unit.
 

Bijlagen

  • ENG_Po-40_RCM_Lexus_is250_July 5 2014-2.pdf
    205,5 KB · Weergaven: 78

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
En bijgaand de meest interessante (meer beschrijvingen over verschillende connectoren en opmerkingen over Europese modellen)
 

Bijlagen

  • ENG_Po-40_RCM_Lexus_is250_July 5 2014-1.compressed.pdf
    950,2 KB · Weergaven: 110

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Ik kan mijn 'comment' knopje helaas niet gebruiken (die is niet beschikbaar :() maar super :)

Overigens wil ik nog wel een Hint #2 toevoegen bij 7.2:
Ik heb de solderingen wel dicht bij de connector gedaan. Dit was mogelijk door in de 'harnass' een gaatje te maken in de zwarte isolatie en daar de relevante kleuren (ik dacht wit en blauw) doorheen te halen. De lengte van de kabels blijft gelijk maar deze zijn nu vrij te bewegen van rood.

Ik wordt weer helemaal enthousiast als ik denk aan de installatie ^_^

Grtz Kurt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.