Motor slaat aan op hoog toerental bij filerijden

Lou

Nieuw hier
29 mrt 2015
3
0
0
Hoi,
Ik ben Lou 42 jaartjes jong en heb al heel wat auto's gereden en nu voor het eerst een Lexus CT200h, erg tevreden mee op alle fronten, van uiterlijk,techniek tot comfort en afwerking, love it!!!

Nu heb ik de volgende vraag: zoals de topictitel al aangeeft heb ik dus de laatste tijd dat de motor aanslaat op een hoog toerental , lijkt wel een choke stand van een koude motor.
Ik heb het vaak in de stad.

Wie weet wat het is.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het eerste wat ik zo kan bedenken is dat in de stad vooral op de batterij (EV) gereden wordt en de motor aanslaat wanneer de accu's leeg aan het raken zijn. Dan zal het hogere toerental waarschijnlijk nodig zijn om de accu's weer te laden.

Op het scherm in de CT kan je deze verhoudingen zien. Kijk dan of de motor dergelijk gedrag vertoond wanneer de accu's bijna leeg zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lou

Lou

Nieuw hier
29 mrt 2015
3
0
0
Thanks voor de snelle reacties!
Ja het gebeurt alleen als de bat leeg is en dat gaat best snel in de stad.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je zou nog voor de zekerheid even de oplaadcyclus etc. kunnen laten doormeten. Laadt ie genoeg op...regenereert het systeem voldoende tijdens remmen, staat van de accu's, etc. Rij je veel buitenwegen/snelweg, of merendeels stad...
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Ik weet uit ervaring dat bij het starten als de batterij bijna leeg is hij in eerste instantie echt start..... Kort daarna ging hij wel rustiger lopen. Vergelijkbaar bij jouw auto??