Krakende raamrubber

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Ik rijd nu ongeveer een kleine twee maanden met mijn CT, een auto waar ik tot op heden 100% tevreden van ben, maar sinds enkele weken hoor ik een irritant geluidje als ik over slechte wegen rijd. Volgens mij is het de raamrubber van het bestuurdersportier die kraakt, want als ik mijn raam een klein stukje open, is het geluid weg. Ook als het regent hoor ik niets. Ik vermeld er wel even bij dat mijn CT op 17 inch. staat. Nog iemand die met dit probleem kampt en er eventueel een oplossing voor heeft ???
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Je kan proberen het rubber lichtjes in te spuiten met silicone spray in de randen van het rubber waar het raam in zit.



gr. koen
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
snekuem zei:
Ik rijd nu ongeveer een kleine twee maanden met mijn CT, ........................................Nog iemand die met dit probleem kampt en er eventueel een oplossing voor heeft ???
Ik zou zeggen: terugbrengen naar de dealer. Dat is natuurlijk Lexus onwaardig..
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Weet je zeker dat het het raamrubber is?
Zelf merk ik als ik langzaam over steile afritjes e.d. rij dat ik wel eens de rubbers van de deuren hoor. Net alsof de carrosserie tordeert.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Skid zei:
Weet je zeker dat het het raamrubber is?
Zelf merk ik als ik langzaam over steile afritjes e.d. rij dat ik wel eens de rubbers van de deuren hoor. Net alsof de carrosserie tordeert.
Inderdaad, dit hoor ik ook wel eens als ik de oprit oprij. Is toch iets mis met de rubbers vrees ik. Als ik traag over klinkerwegen rijd, maken ze het irritantste geluid. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken door het feit dat deze auto muisstil is, stug geveerd is en er 17 inch velgen onder staan en dan hoor je elk rammeltje en kraakje het best natuurlijk.
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Je rubbers zijn waarschijnlijk uitgedroogd, of te droog geleverd, daarom kraakt het zo, tevens is er de mogelijkheid dat je ruit gaat scheuren. Dus ik zou gewoon terug gaan naar de dealer. Mijn ouders hebben dit ook gehad toen ze net hun 300c ophaalde.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Onlangs al mijn deurrubbers ingespoten met siliconenspray omdat ik vond dat ze met droog weer nogal een irritant geluid produceerden als ik op slechte weken en klinkers reed. Nu is het terug lekker stil in de auto :rulez:
Bij het inspuiten zijn er wel wat spatjes op het plastiek van mijn deuren beland, iemand enig idee met welk product ik deze kan verwijderen zonder sporen na te laten ???
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
plastic aan de binnenkant? misschien een doekje nat maken in een emmer met wat lauw water met afwasmiddel en dan de plastic afnemen?
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Al een tijdje stil in dit topic, maar ik wil er toch even op terugkomen. Ik heb dus ook dat gekraak als ik over klinkers rij, of onregelmatige steentjes. Ik heb er geen last van op de rest van de wegen, maar het blijft toch irritant. Ik heb de raamrubbers ingespoten met siliconenspray en zelfs de sponning van de ramen, waar de ruit langs glijdt. Maar ik krijg het geluid maar niet weg. Nu kan ik natuurlijk naar de dealer gaan, en dat zal ik ook doen als ik er echt niet uit kom, maar zijn er leden die nog een andere oplossing weten. Die bijvoorbeeld met dit euvel bij de dealer zijn geweest en wat heeft die er dan aan gedaan. Dat kan mij een rit schelen.

Ik hou mij aanbevolen voor alle suggesties.

Robbert-Jan
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Had al mijn deurrubbers enkele maanden geleden ingespoten met siliconenspray en het gekraak is een tijdje weggeweest, nu komt het stilaan terug als het droog is, dus binnenkort nog eens sprayen. Binnen enkele dagen mijn 16' winterbanden terug vervangen door mijn originele 17' zomerbanden, dus vermoed ik dat het gekraak weer erger gaat worden omdat de auto weer wat harder wordt. Als het regent hoor ik geen enkel kraakje ;)
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Dacht ik toch ook dat het de raamrubbers waren, maar Lexus Amsterdam heeft gereden met mijn CT en is tot de conclusie gekomen dat het in de linkervoordeur zit. Aanstaande donderdag gaan ze e.e.a. demonteren, uitzoeken, en weer monteren. Het zou iets te maken hebben met het raammechanisme, want als je het raam open doet tijdens het rijden is het gekraak/gerammel weg.

Kom hier na donderdag op terug.

Robbert-Jan
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Wordt niet aanstaande donderdag, maar pas de 26ste. Lexus Amsterdam heeft het waarschijnlijk erg druk, maar ik hou jullie op de hoogte!!


Robbert-Jan
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Auto is het hele weekeinde, vanaf donderdag in de garage geweest. Ze konden het niet in 1 dag verhelpen. Maar nu is alles weer perfect in orde. Niets meer van te horen. Het deurpaneel is er wel af geweest. Lekker rustig nu in de auto, heerlijk.
Off-Topic; Leenauto gehad met 16 inch wielen. Ik heb zelf 17 inch en dat scheelt echt in comfort!!

Robbert-Jan