tot 3x toe een harde klap achterin de aandrijflijn gehoord..?

jasperis200

Nieuw hier
12 jan 2012
12
0
0
Hallo mensen, ik had heel veel vertrouwen in mijn is 200, tot op heden.

Onlangs heb ik tot 3x toe een kei harde klap gehoord tijdens het rijden.
Ik heb ge-checked of er geen gat in de weg zat, en dat was niet het geval, maar het klinkt alsof je door een heel kort en diep gat rijdt.
Het geluid lijkt achter uit het diffrentieel te komen.
Ik ben bang dat er een tand afgebroken is, of een versleten lager, en dat er 2 tanden tegen elkaar aan komen, en niet in elkaar vallen.
Ik weet dat het vaag klinkt, maar ik kan niks anders verzinnen, miss de homokineten?
btje zonde om alles alvorens los te halen voor inspectie, maar ik wil graag grotere schade en stilstand voorkomen..
heeft iemand hier ervaring mee, of zpu iemand miss weten wat het anders kan zijn?

grt Jasper
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Hallo mensen, ik had heel veel vertrouwen in mijn is 200, tot op heden.

Onlangs heb ik tot 3x toe een kei harde klap gehoord tijdens het rijden.
Ik heb ge-checked of er geen gat in de weg zat, en dat was niet het geval, maar het klinkt alsof je door een heel kort en diep gat rijdt.
Het geluid lijkt achter uit het diffrentieel te komen.
Ik ben bang dat er een tand afgebroken is, of een versleten lager, en dat er 2 tanden tegen elkaar aan komen, en niet in elkaar vallen.
Ik weet dat het vaag klinkt, maar ik kan niks anders verzinnen, miss de homokineten?
btje zonde om alles alvorens los te halen voor inspectie, maar ik wil graag grotere schade en stilstand voorkomen..
heeft iemand hier ervaring mee, of zpu iemand miss weten wat het anders kan zijn?

grt Jasper

Een afgebroken tand lijkt me niet waarschijnlijk - dat zou het differentieel zodanig beschadigen dat verder rijden onmogelijk wordt. Ook een lager zal het niet zijn: een kapot wentellager maakt een jankend en met de snelheid varierend geluid.

Meer waarschijnlijk lijkt dat er ergens in de wielophanging iets niet pluis is - denk daarbij aan ophangrubbers, draaipunten en de bevestiging van de schokdempers. Ook de ophanging van de uitlaat zou de oorzaak kunnen zijn.