Problemen motor is220d

sev

Nieuw hier
17 dec 2011
12
0
1
beste allen,

ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een lexus is220d. (Of avensis 2.2 d4d 177 pk).

nu blijkt als ik ga zoeken op dit motortype dat juist dit blok veel problemen geeft, lekke koppaking, storingen, mototblok die na 120k alweer vervangen moet worden. Niet zoals we van een merk als toyota gewend zijn!

welke jaren vanaf 2006 hebben deze motoren problemen? Is het een specifieke periode, of alle jaren?
hoe kun je dit voorkomen? Zijn er bijvoorbeeld kwetsbare delen die je preventief kunt vervangen, zodat deze problemen niet voorkomen?

zijn er eigenlijk wel hoge kilometerstanden mogelijk met dit type motoren? Ik rij nu mercedes w210, die draaien met gemak 7 a 8 ton zonder revisie.... (ok ze roesten wel, maar dat is bij te houden). Ik rij 50000 per jaar, dus ik zoek betrouwbare techniek die veel km aankan.

Alle reacties zijn welkom, alvast dank!
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Is een halve traktor,slechte handbak en slechte motor. Koop beter een is250,op lange termijn zal deze goedkoper zijn.
dpf verstopt ook soms,veel dure onderdelen. De is220d is in mijn mening de Lexus badge onwaardig. Er zijn goede maar hangt veel af aan rijstijl en onderhoud en dit weet je nooit als je niet weet van wie hij afkomstig is