dynamo kapot

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Zoals gewoonlijk komt zoiets vrij onverwacht, en dan ga je op zoek naar vervanging van je dynamo.
Nu moest dit zo snel mogelijk omdat ik de auto nodig heb voor mijn werk,
Ik kon de andere dag terecht bij een garage met mijn is 250 voor het vervangen van de dynamo.
653 euro moest ik afrekenen dat was even slikken.
Is dit een redelijke prijs?
of ben ik geript omdat het zo snel mogenlijk moest.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Valt mee lijkt het, je mag aannemen dat er een nieuwe ingegaan is van een goede kwaliteit.
Uit en inbouwen kost tijd en dus geld (arbeidsloon) plus het ding zit redelijk goed weggestopt.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Gemak kost geld, een complete vervangende dynamo die niet helemaal simpel te verwisselen is, kan duur uitvallen. Als je de dynamo zelf demonteert en deze inlevert bij een bedrijf dat zich met repareren van dynamos bezig houdt, kun je met het vervangen van de lagers en een printplaatje vaak volstaan en kan het een stuk minder duur uitvallen.
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Ik vind hem makelijk te vervangen bij een is.
Heb hetzelfde euvel gehad en de dynamo zelf is vrij prijzig. Het bedrag lijkt mij wel te kloppen
Mocht iemand anders dit probleem krijgen raad ik revisie aan. Heeft mij 150, - gekost en dan is hij zo goed als nieuw (nieuwe lagers, spoelen en printplaat)
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Ik heb ongeveer een 1.5 jaar geleden mijn dynamo kapot gehad. Deze is bij de Lexus dealer gerepareerd voor ?400 (dynamo + montage etc).
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Meestal gaan bij een dynamo de lagers kapot. Dat is iets wat je van te voren kunt horen aankomen - als het geruis sterk is toegenomen, wordt het tijd de lagers te (laten) vervangen. De oorzaak is meestal het gegeven dat in de winterperiode ondanks de goede afdichting van de lagers er toch enige pekel naar binnen kan komen dat uiteindelijk op een later tijdstip voor problemen zorgt (uitbrokkelen van loopbanen). Vroeger kwam dat veel vaker voor dan nu, maar afhankelijk van de gebruiksomstandigheden weet men dit probleem nog steeds niet volledig te voorkomen. Uiteindelijk stroomt er een forse hoeveelheid koelende "zilte zeelucht" door een dynamo bij rijden in de winter.....
 

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Ik heb een aantal jaren geleden 1400 euro betaald bij de dealer voor een kapotte dynamo...het doet me nog steeds pijn in mn portomine....maar dat was/is ook het enige probleem ooit gehad...still love my IS250
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
ik heb een nieuwe dynamo liggen voor 225,- zolang de voorraad strekt natuurlijk
inbouwen is wel een lastig iets voor iemand die het nog nooit gedaan heeft