Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Verbruik aan de hoge kant

Ineenstorting
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

    Verbruik aan de hoge kant

    Mijn is250 uit 2006 verbruikt teveel naar mijn zin en de aanduiding in de auto wijkt meer af dan de eerste jaren dat ik deze auto rij.

    Ik rij erg netjes in het woon werkverkeer (veel 80 wegen en vaak met het gebruik van de cruise)
    Moet 18 km enkele reis en haal tegenwoordig met heel veel moeite 1 op 10 terwijl ik normaal gezien makelijk 1 op 11,5/12 haalde een dat zonder echt op mijn rijstijl te letten.
    Het display geeft bij een verbruik van 1/10 9.0 op 100 dat maakt 1/11,1 voorheen klopte het beter wat het display aangaf.

    Zijn er mensen die een idee hebben wat het hogere verbruik kan veroorzaken?

    #2
    Andere banden? Andere bandenspanning?
    GS450h, Executive, 2006 & GS450h, President Line, 2017

    Commentaar


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator Bekijk bericht
      Andere banden? Andere bandenspanning?
      Beide niet aan de orde huidige banden zitten er al wel even Onder iig ruim voor het onstaan /constateren van het hogere verbruik

      Commentaar


        #4
        Luchtfilter schoon ? kleppen al schoon laten stralen ?

        Ik reed voorheen altijd 1 op 8 ongeveer. Tegenwoordig rij ik net 1 op 10,1 soms 1 op 10,5. Naar mij weten zijn dit normale waardes toch ?

        Commentaar


          #5
          Luchtfilter, bougies,kleppenhuis reinigen, uitlaat die eventueel lekt...kan van alles zijn. Maar 1 op 10 is geen dramatische verandering toch?
          Zijn de remmen allemaal los?

          Commentaar


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Redguy Bekijk bericht
            Luchtfilter, bougies,kleppenhuis reinigen, uitlaat die eventueel lekt...kan van alles zijn. Maar 1 op 10 is geen dramatische verandering toch?
            Zijn de remmen allemaal los?
            Bougies zijn gedaan. Volgende stappen die ik wil gaan nemen zijn het luchtfilter, gasklephuis reinigen en alle olie vervangen van blok tot diff.
            Die 1 op 10 is met een zijde voetje waar ik eerst makkelijk 1 op 11,5 deed zelfs, onder er heel erg op te letten

            Commentaar


              #7
              Blijft nog over: de remklauwen. Een slepende remklauw kan voor extra weerstand (dus verbruik) zorgen.
              Check de slider pins, die zijn onderhoudsgevoelig en in het slechtste geval roesten ze vast met alle gevolgen van dien.

              Commentaar


                #8
                Die zijn vervangen met gereviseerde klauwen

                Commentaar


                  #9
                  Als ik het allemaal zo lees dan is er maar één logische denkbare stap: overstappen naar hybride.
                  Het genot van een dikke 3,5L V6 met een gecombineerd systeemvermogen van meer dan 300PK in een luxe sedan van alle luxe voorzien, die nog steeds 1L op 12,5km rijdt.

                  Toevallig heb ik nog zo'n wagen te koop
                  https://forum.lexusforum.nl/forum/le...h-2006-te-koop

                  GS450h, Executive, 2006 & GS450h, President Line, 2017

                  Commentaar


                    #10
                    Ik ben toevallig aan het kijken voor een opvolger en de gs450h zit daar zeker bij. Maar dan wel de generatie vanaf 2012.
                    Maar de is zal toch echt nog een jaartje mee moeten gaan ivm met het investeren/opzetten van een bedrijfje.

                    Dit weekend het luchtfilter vervangen en volgende week alle olieen.
                    Verbeteringen zal ik hier posten.

                    Commentaar


                      #11
                      nielow, heb je ook wel eens om de zoveel tijd een ritje waar je 'm eens de mouwen voor laat oprollen? Met dat continue gesukkel en gedreutel op de nederlandse wegen doe je elk blok wel eens een plezier als je 'm eens een paar km wat meer de sporen geeft. Daarmee bedoel ik beslist geen volgas gejakker of gedrift, maar eens pakweg gedurende 50 tot 100km op de duitse autobahn het klokje op eens op 180 of 200 zetten. Gewoon op de cruise. Dan draait 't blokkie eens even wat meer toeren, lopen de inwendige temperatuurtjes eens ietwat hoger op, waarmee je wat interne vervuiling en afzetting mooi wegstookt. Onze auto's maken dat regelmatig mee. De IS loopt in mix rond de 1:12.5, de GS neemt in de mix 1:11. En dan trekken we zo bij gelegenheid ook nog wel eens 'n sprintje. (IS: woon/werk met 40km aan 100km/h / 80km/h en 50km/h, GS idem, maar dan 25km). Spaar je allerlei reinigingsmiddeltjes mee uit en is nog leuk ook (gok ik).
                      GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
                      IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

                      Commentaar


                        #12
                        Inderdaad: ‘a red line a day, keeps the mechanic away’
                        GS450h, Executive, 2006 & GS450h, President Line, 2017

                        Commentaar


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator Bekijk bericht
                          Inderdaad: ‘a red line a day, keeps the mechanic away’
                          Nog niet eerder gehoord, maar is er eentje om te onthouden...
                          GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
                          IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

                          Commentaar


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht

                            Nog niet eerder gehoord, maar is er eentje om te onthouden...
                            Erg goed deze! Mijn is250 haalt de rode lijn geregeld en afgelopen zomer is hij goed op Zijn staart getrapt in Duitsland


                            Op dit moment is de olie van het diff vervangen en 2x een drain en fill van de bak gedaan.
                            lijkt effect te hebben op het verbruik. Ook schakeld hij nu soepeler bij koude motor. Komend weekend krijgt de bak nog een drain en fill en het blok nieuwe olie.

                            Commentaar

                            Werken ...
                            X