IS250 Chippen

DaniZigen

Hoort erbij
16 apr 2015
27
3
3
Hallo Lexus owners,

Zijn er rijders hier die met een gechipte is250 4grfse rijden?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik rij al met een upgrade intake. Had ook gedacht aan een throttle controller,maar wil wat zijn jullie meningen erover als t gaat om chippen hiervan en bij wie? Kosten mogen ook vermeld worden.

Mvg d'Angelo...
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
ik vermoed dat er aan een atmosferisch blok weinig te chippen valt,wel zou je de gasrespons kunnen verbeteren omdat daar wel wat vertraging opzit en dat is hier op het forum ook al gepasserd.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Waar willen ze iets aanpassen dan? Voor zover ik weet is de mapping van de ECU op een Toyota/Lexus niet aan te passen omdat die na al die jaren nog steeds niet gekraakt is. Ik betwijfel dus of je ?berhaupt wel iets kunt bereiken.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ik denk dat je er goed aan doet om wat verder door te vragen bij de aanbieder: wat wordt er gedaan, hoeveel winst kan dat opleveren in vermogen, koppel, gasrespons etc. Ook bij geheel "gesloten" regelsystemen kan in ieder geval de gasrespons vaak nog wel iets worden aangepast, zodat voor de gebruiker toch het gevoel ontstaat dat de auto sneller reageert op het gaspedaal. Om veranderingen aan te brengen in het motorvermogen of -koppel zullen er veranderingen in het bestaande motormanagement moeten worden aangebracht - hetgeen bij een "gesloten" systeem vaak maar moeilijk gaat. Daarnaast is er natuurlijk altijd de beperking door de beschikbare hoeveelheid inlaatlucht. Bij een turbomotor is daar meestal vrij gemakkelijk iets aan te doen, zodat er vervolgens ook meer brandstof kan worden ingespoten, bij een zelfaanzuigende motor zijn die mogelijkheden zeer beperkt.
 

DaniZigen

Hoort erbij
16 apr 2015
27
3
3
Vandaag telefonisch contact gehad met VTune en is mij verteld dat Toyota en Lexus idd niet makkelijk is te chippen,maar dat zij wel deze modellen kunnen chippen voor een bedrag van ?250,-. Hoeveel pk de auto zal toenemen,hangt af van de km-stand. Vermogen verschil zal niet gelijk merkbaar zijn,want bij deze merken heeft t even nodig voordat de auto went aan de nieuwe upgrade (wat mij verteld is). En niet goed geld terug garantie. Ze hebben eerder ook IS250 gedaan zeggen ze. Was benieuwd of t dan ook een persoon is die hier actief is in de forum. Dit is zover de info wat ik jullie kan doorgeven
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88