Remklauwen achter

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Bij de winter/zomer wissel kwam Lexus er bij mijn auto achter dat 1 van de remklauwen achter moet worden vervangen en dat er 1 moet worden gereviseerd.
Heeft iemand hier misschien ervaring met remklauwen en/of revisiesetjes daarvoor? Ik vind van allerlei setjes op internet, maar de prijs varieert tussen de 6 en 60 dollar/euro, dus daar zal ook wel een kwaliteitsverschil in zitten.

Ik ben in ieder geval niet van plan om hiervoor 710 euro te betalen bij Lexus o_O
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Hoezo moet er een vervangen worden en de ander gereviseerd?

Ik heb recentelijk een complete gereviseerde remklauw r-voor laten vervangen.
Die kostte iets van 175.00 compleet met rubbertjes en smeermiddel.
(De oude moet dan retour)

750.00 is wel erg duur, excl. Montage(?)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik zie het ook meer als een manier van Lexus om geld te verdienen...
Lexus heeft een foutje gemaakt in de prijsberekening voor mijn nieuwe zomerbanden en nu willen ze dat waarschijnlijk terug verdienen :p
Ze zeiden dat de cilinder niet meer goed beweegt (of niet meer goed terug komt) en dat de remkracht minimaal is (merk ik ook wel een beetje).

Ik heb inmiddels al contact opgenomen met een Bosch garage van een vriend, hij kan het evt. bekijken en voor veel minder repareren waar nodig.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Geld verdienen is 1 ding, maar het lijkt (uit diverse topics) dat rem revisie en dealer niet altijd de beste vrinden zijn :sneaky:

Misschien hoef je 1 klauw niet te vervangen, maar volstaat revisie. Btw, handig dat een kennis van je daar werkt :rulez:
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Geld verdienen is 1 ding, maar het lijkt (uit diverse topics) dat rem revisie en dealer niet altijd de beste vrinden zijn :sneaky:

Misschien hoef je 1 klauw niet te vervangen, maar volstaat revisie. Btw, handig dat een kennis van je daar werkt :rulez:

Yup. Hangt een beetje af van de onderdelenprijs en arbeid. Soms kan een revisieklauw monteren vrijwel net zo voordelig zijn. Je kan niet 'zomaar even' een nieuwe zuiger in een klauw zetten namelijk.
Als ik toentertijd een ruilklauw als optie had gekregen en niet de dealer nieuwprijs, was dat nog het overwegen waard geweest. Voor zover ze het voor dat tarief willen/kunnen aanbieden ;)
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Zie eerder bericht...

Mijn gerevideerde remklauw i.v.m. vervanging blokken en schijven (van Bosch) nog even gecheckt, perfect!
Een "Bosch" garage kan dit zeker ook, 't is geen hogere wiskunde!
Bij de revisie klauw zat alles bij, incl. veertjes.
Kost ff wat, maar dan heb je weer een Lexus-waardig remsysteem.
 

jpsystem

Actief
14 mrt 2012
135
1
18
Vandaag die van mij links achter gangbaar gemaakt deze zat helemaal vast, zonder iets te vervangen alleen schoonmaken smeren en weer in elkaar gezet met nieuwe blokken ertussen.
weer super trots op mezelf. haha
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
beetje laat maar beter als nooit.
Heb het probleem ook meegamaakt en indd uit elkaar gehaald.
Bij mij was alleen de remzuiger vies en begon te corroderen. Had via onze aanbieders keeringen en stofhoezen aangeschaft en alles uit elkaar gehaald.
Goed schoonmaken, nieuwe blokken erop en goed insmeren met pasta op die geleide strips;) Ga binnenkort weer alles open halen en kijken hoe met cilinders eruit zien.
Hoop niet dat de keringen weer moeten want mag tog wel verwachten dat die un aantal jaren mee gaan.
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Zijn er in Nederland goede adressen voor gereviseerde remklauwen zonder dat ik een bijdrage bij Lexus hoeft te doen voor de zomerbanden van Niels? :grin:
Binnenkort de voorste laten checken. Bij het 2 x kort achter elkaar remmen is de remkracht de 2e keer veel agressiever en tijdens remmen bij spoorvorming trekt hij soms naar rechts, nooit naar links.
Mocht het nodig zijn wil ik graag van te voren wat adressen beschikbaar hebben.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Oh, zo te lezen is het een bekend IS250 euvel :p

Maandag wordt er naar gekeken door een onafhankelijke garage.
Ben benieuwd.