geperforeerde of gegroefde remschijven

Philip

Nieuw hier
27 sep 2010
10
0
0
Sinds een weekje zat ik met een lichte trilling bij het remmen, hoe harder ik remde hoe meer trillingen. Ik dacht eerst dat mijn remschijven krom zouden zijn, maar neen wat blijkt, er zit een grote barst in een van de remschijven.
Nu moeten de remschijven toch vervangen worden dus ik dacht om een setje geperforeerde of gegroefde te plaatsen in combinatie met ferodo remblokken.
Iemand ervaring met andere remschijven op een is 220d?

Grts Philip
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Geen ervaring mee, maar opzich heb ik in het dagelijks leven niet zoveel aan andere remschijven :)

Er is wellicht pas nut wanneer je vaak op het circuit gaat, maar de geperforeerde remschijven zijn bij normaal gebruik juist minder goed dan de standaard schijven en je remblokken slijten wat harder.
 

Johntom's

Nieuw hier
26 jul 2012
16
0
0
Ik ben overgegaan naar geperforeerde rem schijven na problemen met de originele.
Deze begonnen bij lage snelheid en insturen ( parkeren) te kraken, achteraf blijkt dit wel vaker voor te komen.
Dit kan verholpen worden door afschuinen van de boven en onderzijde van de remblokken waardoor deze niet "happen"
Dat ik ik toch naar geperforeerd ben overgestapt tezamen met half ceramisch remblokken heeft meer met mijn rijstijl te maken en ik vind het er mooi uitzien.
 

Ronald

Nieuw hier
30 apr 2011
16
0
1
Johntom,

Wil je ook met ons delen welk merk/type schijven je hebt aangeschaft en waar deze het beste (prijstechnisch) besteld kunnen worden? Ik zit tegen een vervanging van mijn schijven aan te kijken (170.000 KM) en wil wel wat anders dan de standaard schijven/blokken. De F-optie op Sewell-parts is leuk, maar te kostbaar en niet compatible met mijn 17" wintervelgen.

Alvast bedankt,
Ronald
 

Johntom's

Nieuw hier
26 jul 2012
16
0
0
Ronald zei:
Johntom,

Wil je ook met ons delen welk merk/type schijven je hebt aangeschaft en waar deze het beste (prijstechnisch) besteld kunnen worden? Ik zit tegen een vervanging van mijn schijven aan te kijken (170.000 KM) en wil wel wat anders dan de standaard schijven/blokken. De F-optie op Sewell-parts is leuk, maar te kostbaar en niet compatible met mijn 17" wintervelgen.

Alvast bedankt,
Ronald

Hallo Ronald,

Ik heb ze bij een locale autoparts zaak besteld van het merk EBC je kunt daarbij ook de verschillende type remblokken voor krijgen voor de rijstijl die bij jou past. Rond de ? 550,- is wat ik heb betaald.
Voor mij geld ook dat ik nu met 18' rijd en in de winter de originele velgen monteer met sneeuwbanden dus is grotere schijven niet mogelijk. Succes met de keuze er is op het www vast nog wel meer te vinden.

Groetjes
John
 

Ronald

Nieuw hier
30 apr 2011
16
0
1
Hallo John,

Dank voor je reactie. Zoekend op EBC is er inderdaad ook het nodige te vinden, maar als ik ga zoeken op http://www.ebcshop.nl op de 2e generatie IS (dus de IS220d of zelfs IS250) kom ik uit op:
Resultaat 0 - 0 van 0

Het lijkt er op dat ze alleen in de UK via internet te koop aangeboden worden.

Maar ik kom ook het merk Brakemax tegen (http://www.brakemax.nl) via http://www.autopartsonline.nl. Daarvan lijkt een IS220d variant van sportremschijven te bestaan, ze zijn alleen niet geprijsd :O .
Ook de naam/merk Brakemax kom ik niet op dit forum tegen. Heeft iemand hier wellicht wel ervaring mee ?

Ronald