Een portier zit meestal met schroeven vast en van die plastic borgpennen. Bij het raam heb je soms nog plastic kapje waarachter de bouten/moeren zitten van de zijspiegel. Deze moet eraf meestal is mijn ervaring. De binnenbekleding zit namelijk over de rand van het raam.
De schroeven zitten meestal verstopt achter plastic kapjes en om deze kapjes los te halen kan je met een schroevendraaier aan de gang gaan met wat isolatie tape erom (om de kapjes niet teveel te beschadigen). Ik gebruik soms gereedschap normaal bedoeld om mobiele telefoons open te maken.
Als je geen handleiding hebt of kan vinden dan is het zaak rustig alle schroefjes op te zoeken. Als je denkt ze allemaal te hebben, dan kun je voorzichtig aan de onderkant van de deur beginnen met het trekken aan de binnenbekleding. Dit gaat vaak lastig ivm de plastic borgpennen die je los moet trekken. Let op bij oudere auto's breken ze vaak af of slijten ze wat zodat ze losser gaan zitten. Je kan proberen nieuwe te kopen van te voren zodat je ze kan uitwisselen.
Achter de binnenbekleding van je een folie met dikke zwarte plakkerige troep. Die folie moet je proberen heel te houden (dampwerende folie).
Werk met beleid en geduld, eerst goed kijken en dan doen. Tape op raamstijlen waar je binnenbekleding last schuift voorkomt schade. Neem de tijd om stekkertjes los te maken.
Als je op jacht gaat naar rammeltjes dan kan je boutjes en dergelijken aandraaien of kijk ook eens in de deur of er glas ligt of zo (ook een keer meegemaakt). Ik ging vroeger aan de gang met eerst boutjes in de deur aandraaien en met de speaker aan zoeken of er nog ergens iets meetrilt in de deur. Ook heb ik wel eens isolatie tape gedaan om stangen van deurklink langs de deur wat te dempen. Tevens ook meegemaakt dat geleiders waren doorgesleten/afgebroken. Al met al het kan van alles zijn, wees creatief en een Sherlock Holmes