Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Onderhoudskosten LS460

Ineenstorting
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

    Onderhoudskosten LS460

    Ik ben me aan het oriënteren voor een grote, ruime sedan. Naast o.a. een Jaguar XJ V8, BMW 5GT, Volvo XC90 etc. heb ik de Lexus LS460 hoog op mijn verlanglijstje staan. Ik ben zeer onder de indruk geraakt na een korte proefrit.

    Niet onbelangrijk: wat kost een LS460 t.o.v. andere 'vergelijkbare' auto's. Bij veel merken kan ik redelijk inschatten wat onderhoud/reparatie per jaar kost maar met een Lexus heb ik geen ervaring. Heeft iemand enig idee waar ik aan moet denken? Ik rij ongeveer 15.000 km. per jaar en kijk momenteel naar een LS460 van 2007-2010 met rond de 140.000-175.000 op de teller. Ik zoek een dealeronderhouden auto met aantoonbare onderhoudshistorie.

    #2
    Autoblog heeft een leuk Aankoopadvies voor seze auto. Maar zoals verwacht weinig problemen bekend...

    Commentaar


      #3
      Mijn ervaring met een GS 430 2006 was dat de onderdelen net zo vreselijk duur zijn als bij de andere merken. Probleem is dat je weinig kan terugvallen op aftermaket of gebruikt omdat er zo weinig LS 460 rondrijden. Dus als je iets krijgt sta je al snel bij de dealer. Als je hier rekening mee houdt, is er natuurlijk niets aan de hand. Verder heeft Lexus voor een aantal modellen de onderdelen afgeschermd. Voor de GS430 kon je bijvoorbeeld een schokbreker (EUR400), trekhaak (1.100) of achterste deel uitlaat (1.600) alleen bij de dealer krijgen. En voor die prijzen kijg je enkel het onderdeel in een doos. Overigens is Lexus Amsterdam er goed in het meedenken hoe je een reparatie betaalbaar kan houden en verwijzen ze je gerust door naar een laternatief als dat voorhanden is. Dit heb ik zelf met een defecte dynamo ondervonden. Nieuw (900) is een hoop geld en ze stelde zelf voor om eens een reparatie te proberen. Dat werkte prima (175).

      Succes met kiezen. Qua rijden en geluidsinstallatie zal je niet veel beter vinden...Die XC90 kies je vast niet meer als je eenmaal in de Lexus hebt gereden...

      Commentaar


        #4
        Qua betrouwbaarheid zit het wel goed bij de LS. Ik rijd zelf een 430, en de 460 zou iets minder goed scoren, maar dat betekent nog steeds op eenzame hoogte. Onderdelen bij de dealer zijn net als alle premium merken peperduur, en alternatieven zijn redelijk schaars i.v.m. aantal geleverde modellen en de goede betrouwbaarheid. Hier en daar kun je in de UK of USA wel wat vinden. Ik zou me er in ieder geval niet zo druk om maken. LS rijders die spijt hebben van hun aankoop zijn pas schaars. Misschien is een testrit in een 430 wel een aanrader, er zijn genoeg eigenaren, waaronder ikzelf, die de 430 boven de 460 prefereren.
        LS430 President
        GS430 Executive
        Impreza Type-R

        Commentaar


          #5
          Even afkloppen tot nu toe, maar ik vind de prijzen bij een Lexus dealer onwijs goedkoop.

          94 euro excl. BTW voor een koplamp vind ik goedkoop. BMW vraagt daar 375 euro voor, Renault zelfs 500 euro

          Commentaar


            #6
            Lexus publiceert voor een aantal typen wat er aan regulier onderhoud zou moeten plaats vinden en wat daarvoor de adviesprijzen zijn. ( https://www.louwman.nl/onderhoud/ond...erhoudsprijzen ). Helaas staat een LS daar niet bij. Maar voor de wel gepubliceerde modellen lijkt het me allemaal alleszins redelijk in vergelijking met andere merken.

            Het gaat daarbij wel om de prijzen van onderhoud en onderdelen die op gezette tijden vervanging behoeven, niet om prijzen van reparaties die voortvloeien uit een storing.

            Maar het stelt je wel in staat om een vergelijking te maken met de onderhoudskosten van andere auto's.

            Commentaar

            Werken ...
            X