Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Hallo net Lexus logo lampjes gemonteerd van die Chinese van Ali Express erg mooi. In plaats van het gewone lampje nu Lexus op de grond.
Nog geen 11€ bij Ali en het ziet er echt mooi uit.
Op you tube kan je de filmpjes van deze operatie zien.
Ondanks mijn twee linker handen binnen vijf minuten en ook afgesteld. 👍👍👍

De twee laatste fotos zijn bij mijn auto gemaakt beetje schemer nu ( ongeveer 17:15) en even ding uit de achterklep er onder voor contrast daar ik grind op mijn oprit heb
Allemaal de schuld van @Yoyoman , ik dacht ineens van die dingen heb ik ook nog liggen uit m'n LS 600h van 10 jaar geleden (Jeetje alweer zo lang geleden?)
Nu zitten ze in m'n huidige karretje. Leuk dat die dingen universeel passen op zo'n beetje alle modellen van 2005 tot heden?
Wel veel werk, toch zeker 30 seconden per stuk. ;):p

Ghost lights Lexus LS 500h.jpg

Vanmiddag zag ik mijn kans schoon om de RX weer eens lekker te poedelen. Vering omhoog, velgen inspuiten, velgen wassen, foamen, afspuiten, wassen, afspuiten drogen. Beetje standaard procedure. Echter, op advies van @NielsWK de voorrruit serieus aangepakt met het Glaco systeem. Na de grondige intensief reiniging liep het water er als een grote film vanaf. Nergens druppelvorming meer. Vervolgens goed gedroogd en een poos gewacht tot echt droog. Dan de speciale coating van Glaco opgezet. Kwartiertje laten drogen en met een wafeldoek uitgewreven. Geen idee of het geholpen heeft en hoe het bevalt, want daar heb je regen voor nodig en die komt voorlopig niet voorbij. Naja, mrs.B. Staat straks weer hoofdschuddend naar al die gekleurde doeken te kijken die op de verwarming te drogen hangen. Morgen krijgt ze weer last van haar oude nekkwaal als ze de deurlampjes met logo ziet die ik er morgen ga inzetten. Oi oi oi oi. 😂

Bijlagen

• IMG_9353.jpeg
    IMG_9353.jpeg
    2,4 MB · Weergaven: 23
  • IMG_9351.jpeg
    IMG_9351.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 27
  • IMG_9350.jpeg
    IMG_9350.jpeg
    2,4 MB · Weergaven: 23
  • IMG_9349.jpeg
    IMG_9349.jpeg
    2,6 MB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Ha ik ben benieuwd naar die coating! ik gebruik zo nu en dan rainx als ik tijd en zin heb om het er weer op te doen. Als het er goed op zit, dan is het wel echt een verschil als het regent! Met 80/100 per uur nauwelijks de ruitenwissers aan als het regent. In mijn beleving is het zicht echt wel beter met dat spul er op. Enige is dat met wissers soms heel even een waasje achterblijft. soms wel, soms niet. Zal wel te maken hebben met hoe goed ik de ruit vooraf heb schoongemaakt ofzo. Auto ziet er sowieso mooi uit! die van mij is erg vies nu....als je nog tijd over hebt :)?

• Haha
Waarderingen: Raymond Schrave
Vanmiddag zag ik mijn kans schoon om de RX weer eens lekker te poedelen. Vering omhoog, velgen inspuiten, velgen wassen, foamen, afspuiten, wassen, afspuiten drogen. Beetje standaard procedure. Echter, op advies van @Stefan O de voorrruit serieus aangepakt met het Glaco systeem. Na de grondige intensief reiniging liep het water er als een grote film vanaf. Nergens druppelvorming meer. Vervolgens goed gedroogd en een poos gewacht tot echt droog. Dan de speciale coating van Glaco opgezet. Kwartiertje laten drogen en met een wafeldoek uitgewreven. Geen idee of het geholpen heeft en hoe het bevalt, want daar heb je regen voor nodig en die komt voorlopig niet voorbij. Naja, mrs.B. Staat straks weer hoofdschuddend naar al die gekleurde doeken te kijken die op de verwarming te drogen hangen. Morgen krijgt ze weer last van haar oude nekkwaal als ze de deurlampjes met logo ziet die ik er morgen ga inzetten. Oi oi oi oi. 😂
Keurig 😄

• Leuk
@NielsWK heb de verkeerde persoon als adviseur getagd, nu hersteld. Op de voorruit zit nog wel een soort van cluster met kleine krasjes dat er verdacht veel op lijkt alsof iemant met een schuursponsje (!) erop heeft zitten boenen..... morgen even een plaatje van maken
Zwaar teleurgesteld :ROFLMAO: Krassen kunnen natuurlijk ook komen door iemand die enthousiast ijs van de ruit heeft zitten krabben, ik ben benieuwd.

Zwaar teleurgesteld :ROFLMAO: Krassen kunnen natuurlijk ook komen door iemand die enthousiast ijs van de ruit heeft zitten krabben, ik ben benieuwd.
Niet heel duidelijk, maar als je op de wazige achtergrond let dan zie je de cluster krassen bij het voorwiel onder een hoek van -pakkum beet- 15 graden naar links omhoog.

Bijlagen

• IMG_9354.jpeg
    IMG_9354.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 20
Ik had een aantal jaren terug mijn ruit laten vervangen voor een redelijke prijs. Is dat geen idee?
180 euro kostte mijn autoruit voor de Saab 95 en was zo goed als nieuw.

2dehandsautoruiten.nl

een opsomming uit hun site:
▶︎ Binnen 24 uur een offerte èn een afspraak
▶︎ Wij komen GRATIS bij u aan huis, op het werk of een andere locatie
▶︎ Het liefst gebruikt, maar ook nieuw
▶︎ Super scherp geprijsd!
▶︎ 1 tarief door heel Nederland

Ik had een aantal jaren terug mijn ruit laten vervangen voor een redelijke prijs. Is dat geen idee?
180 euro kostte mijn autoruit voor de Saab 95 en was zo goed als nieuw.

2dehandsautoruiten.nl

een opsomming uit hun site:
▶︎ Binnen 24 uur een offerte èn een afspraak
▶︎ Wij komen GRATIS bij u aan huis, op het werk of een andere locatie
▶︎ Het liefst gebruikt, maar ook nieuw
▶︎ Super scherp geprijsd!
▶︎ 1 tarief door heel Nederland
Dat is zeker een idee, zal eens een kijkje nemen daar

Heb jij iets van sensoren in of bij de binnenspiegel zitten @Raymond Schrave ? Als je daar informeert, en je hebt iets meer dan licht- en regensensor, vraag dan of er kalibratie of zoiets nodig is en of zij dat doen? Ik denk dat het bij jouw model RX niet zo’n vaart loopt met extra sensoren maar vragen staat immers vrij.

• Leuk
Ook in navolging van -of zoals je wilt- copycatting @Yoyoman , ook de RX deuren voorzien van puddle lights. Ik koos voor zo’n beetje de beste kwaliteit die ik kon vinden in 3D en kwam uit bij addcarlights.com. Zij gebruiken De Osram CREE LED, een crystal glazen film waar het logo ingegraveerd zit en een lens die ook van glas gemaakt is. Die van de achterdeuren moesten worden bijgesteld omdat de lamp daar iets schuin in de deur zit. Het logo moet recht omlaag schijnen, om geen beeldvervorming te krijgen. Dat kan ook gewoon. Richten en om de as draaien, want het logo moet precies gelijk zijn met de portier rand natuurlijk. De foto's zijn in de schemering gemaakt (17:14h) om te laten zien hoe strak, scherp en helder het is. Deze kwaliteit blijft tot in lengte van jaren zoals het nu is. Maar goed, dat kost dan ook wel wat......

Bijlagen

• IMG_9356.JPG
    IMG_9356.JPG
    2,7 MB · Weergaven: 13
  • IMG_9357.JPG
    IMG_9357.JPG
    2,9 MB · Weergaven: 13
  • IMG_9358.jpg
    IMG_9358.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Heb jij iets van sensoren in of bij de binnenspiegel zitten @Raymond Schrave ? Als je daar informeert, en je hebt iets meer dan licht- en regensensor, vraag dan of er kalibratie of zoiets nodig is en of zij dat doen? Ik denk dat het bij jouw model RX niet zo’n vaart loopt met extra sensoren maar vragen staat immers vrij.
Het is de President line, dus regensensor, schemersensor (denk ik), en wellicht een sensor voor ACC. Ik heb de aanvraag lopen, dus hoor het wel. Thanks!

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Het is de President line, dus regensensor, schemersensor (denk ik), en wellicht een sensor voor ACC. Ik heb de aanvraag lopen, dus hoor het wel. Thanks!
Mocht het niet uitkomen met een nieuwe voorruit, kijk dan eens naar het licht machinaal laten polijsten van de voorruit. Dat helpt bij dit soort krassen

Ook in navolging van -of zoals je het wilt- copycat, ook de deuren voorzien van puddle lights. Ik
Mocht het niet uitkomen met een nieuwe voorruit, kijk dan eens naar het licht machinaal laten polijsten van de voorruit. Dat helpt bij dit soort krassen
oja, zit ook verwarming in bij de wissers

Die ruit kun je alleen origineel kopen Raymond. Ik herinner me dat die circa 1600 EUR,- kost.

Je kunt wel een ruit zonder de verwarming kopen, dan kost die minder dan de helft (maar heb je geen verwarming meer).

• Leuk
denk dat ik het maar zo laat..... ;)
Raymond, ik weet niet in welke regio je woonachtig bent, maar misschien moet je eens langsgaan bij een goede detailler. Die kan dan ter plekke eea inschatten of de krassen middels polijsten eruit te halen zijn. Dat zou mijn advies zijn (p.s. ik ken een hele goede, in de buurt van purmerend ☺️)

Raymond, ik weet niet in welke regio je woonachtig bent, maar misschien moet je eens langsgaan bij een goede detailler. Die kan dan ter plekke eea inschatten of de krassen middels polijsten eruit te halen zijn. Dat zou mijn advies zijn (p.s. ik ken een hele goede, in de buurt van purmerend ☺️)
Enschede