Klimaatregeling van slag

13 jun 2019
179
54
28
De klimaatregeling in mijn IS300h is wat traag en vergeetachtig. Na het starten brand eerst alleen het meest linkse lampje. Na een kilometer wordt de boel wakker en gaat de verwarming en airco werken. Hij is alleen de vooraf ingestelde temperatuur vergeten en ook de dual instelling en de keuze om alleen voorin te verwarmen blijven uit (kun je handmatig weer aanzetten, evenals de temperatuur instelling). Ook de stoelverwarming reageert pas na die kilometer. De stuurverwarming doet het direct.

Ik heb deze klimaatregeling al 18 jaar (is hetzelfde als Toyota) en nog nooit iets mee gehad.

Heeft iemand dit ook wel eens ondervonden en (hoe) is dat gerepareerd? Ik hoop dat het vanzelf overgaat of dat een totale reset van de auto kan helpen.
 

wortelknager

Hoort erbij
28 sep 2013
65
34
18
Zelfde is mij overkomen, air outlet servo motor climatecontrol was defect.
Het duurde precies 30 seconden voordat de unit werkte en inderdaad standaard instellingen.
Bij mij is deze servo onder garantie vervangen (RC300H echter gelijk aan de IS300h).
Schijnt dat ze het hele dashboard los hebben moeten halen, de servo zelf is niet duur.
 
13 jun 2019
179
54
28
Slecht nieuws. Dank. De garantie van 10 jaar en 200.000km is bij mij net 2 maanden en 2000 km voorbij.
Behalve de kosten zit ik er ook niet op te wachten om het dashboard los te laten halen ivm rammels die kunnen optreden.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
Als de auto altijd bij de dealer geweest is, kunnen ze wellicht wel coulant met dit defect omgaan. Heb wel vaker gelezen dat ze zo vlak na einde garantie over hun hart strijken. Dashboard eruit is zeker niet meteen rammels. Heb jaren geleden heel wat reparaties gedaan bij oude Volvo's aan de ontwaseming (foam afdichting) van de voorruit. Dit leverde geen bijgeluiden naderhand op.
 

Eric1965

Nieuw hier
27 dec 2022
13
20
3
Slecht nieuws. Dank. De garantie van 10 jaar en 200.000km is bij mij net 2 maanden en 2000 km voorbij.
Behalve de kosten zit ik er ook niet op te wachten om het dashboard los te laten halen ivm rammels die kunnen optreden.
Het probleem kan ook door iets anders veroorzaakt worden. Vorig jaar had ik identieke symptomen met mijn LS. Ik had mijn filter achter in het dashboard kastje zelf schoongemaakt en niet correct teruggeplaatst. Na herschikken filter was het euvel opgelost. Wel even goed de handleiding volgen (deurtje alleen openen met systeem in recirculatiestand) om kostbare schade aan het nogal kwetsbare mechaniek achter het filterdeurtje te voorkomen. Misschien heb je ook geluk en is het een onschuldig issue met een filter.
 
Laatst bewerkt:
13 jun 2019
179
54
28
Ik durf het bijna niet te melden, bang om het onheil over mijn IS af te roepen. Maar toch. Sinds een aantal weken doet de klimaatregeling en het geheugen van de laatst ingesteld standen het weer. Niets aan gedaan. Ook de omstandigheden zijn niet veranderd. Heel blij. Nu maar hopen dat het zo blijft. Had me overigens al verzoend met de nieuwe situatie. Dat was: nadat ik de weg opgedraaid was kon ik de verwarming (en de stoelverwarming) aanklikken. Desgewenst even de temperatuur van 22 naar iets lager zetten. Eigenlijk alleen die laatste handeling was extra. En als de auto niet te lang was uitgezet (half uurtje of zo) was de instelling nog bewaard gebleven. Geen dure reparatie svp. Maar wel fijn dat het nu weer normaal werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: ismo

weedy666

Nieuw hier
30 okt 2023
4
1
1
Hier hetzelfde probleem met mijn rc300h.
Boven 15° werkt alles perfect onder 10° hopla prijs. Over dit probleem heb zelf hier ook al een topic over staan. Nu ik mijn auto 2 jaar gelden bij toyota heb gekocht hebben ze daar een blower ervoor vervangen, onder garage garantie. dashboard eruit gehad, maar niet de servomotor. wat blijkt na veel opzoekingswerk erover. Want bij mij werkt namelijk de voorruitverwarming totaal NIET erdoor. Echt wel 🤬 bij vriesweer als je auto buiten moet staan. Nu 14 dagen geleden onderhoud lexus laten doen. En doen moet je een maand quarantaine doorlopen alvorens er garantie herstellingen kunnen gedaan worden. Is mss niet van toepassing voor jou zoals je al aangaf, maar mss wel voor andere met hetzelfde probleem.
Check zeker eens mijn topic daar zie je hoe je de servomotorstoring kan oproepen en daar staat ook een pdf met de storingen erbij
Maar 1: dashboard rammelt bij mij na uitname helemaal niet
2: check of alle blowers en standen nog goed werken
3: amerika heeft hierop een terugroepactie en 4: 99 van de gevallen is het idd een servomotor wat vasthangt en niet in zijn beginstand (controle stand) kan komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa