Even voorstellen.

JanH

Nieuw hier
30 mrt 2024
6
14
3
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Lexus NX300H uit 2018.
Hiervoor reed ik een Toyota RAV 4 hybride, daarvoor een Kia Sorento, daarvoor een Lexus IS250, door de hele positieve ervaringen met de IS250, toch weer terug naar Lexus. Nog even puzzelen hoe alle knopjes werken en nog nog wat zoeken in de handleiding. Het gevoel van de NX is weer prima.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Welkom, de NX bevalt mij al jaren prima. Veel plezier en comfortabele kilometers. Heb je ook foto's?
 
  • Leuk
Waarderingen: JanH

Bobusa

Actief
12 okt 2008
259
150
43
Welkom en prachtige wagen!

Ik ben wel benieuwd waarom jij en anderen specifiek voor de NX bent/zijn gegaan. Dus het type crossover / SUV. En waarom niet een fijne GS bv. Ruimte, leeftijd, instap, e.d.? Of de trend dat SUV's populair zijn? Dat laatste zullen niet veel mensen willen toegeven maar onbewust wordt men beinvloed door wat je op de weg ziet en in de media, waardoor je niet de auto kiest die je eigenlijk echt wilde hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: JanH

JanH

Nieuw hier
30 mrt 2024
6
14
3
IMG-20240305-WA0001.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20240305-WA0007.jpg
    IMG-20240305-WA0007.jpg
    214,8 KB · Weergaven: 26
  • IMG-20240305-WA0009.jpg
    IMG-20240305-WA0009.jpg
    581,6 KB · Weergaven: 23
  • IMG-20240305-WA0016.jpg
    IMG-20240305-WA0016.jpg
    261,9 KB · Weergaven: 24

JanH

Nieuw hier
30 mrt 2024
6
14
3
Beste Bobusa, bedankt voor je reactie.
De reden voor de keuze voor de NX was het comfort van Lexus, de "hoge" instap en mooie lijnen van de auto. Twaalf jaar geleden kocht ik mijn eerste Lexus, een IS250, een fantastische auto. Omdat ik wat ouder werd heb ik toen een KIA Sorento gekocht, dan vier jaar geleden een Toyota RAV 4 hybride, en nu weer terug bij Lexus, nog net allemaal wat luxer dan de RAV, overigens ook een hele fijne auto...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en IS-F kuiken

TimNX

Nieuw hier
29 mrt 2024
5
12
3
Mooi interieur! Dat van mij is zwart, maar liever had ik een lichtere bekleding. Is dit een pres.line? Ik zag het MarkLevinson logo.
 

JanH

Nieuw hier
30 mrt 2024
6
14
3
TimNX, het is geen pres.line, het is een luxury line als het wel heb, wel met veel accessoires, zoals stuurverwarming, stoelkoeling, achterbank verwarming en panoramadak.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
De NX is gewoon heel fijn en vooral praktisch in gebruik. Honden mee, fietsen op het fietsenrek, bagage mee, AWD, wat hoger dus en ook wat mindere wegen (onverhard) prima mee te rijden. De Lexus GX is wat dat betreft nog mooier maar buiten mijn bereik en overigens wordt die niet in Europa geleverd.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
586
1
386
63
Voor mij was het een bewuste keuze omdat mijn fysiek me in de steek begint te laten. Ik ben 59, heb een spierziekte maar daar zit niet eens zo zeer het probleem.Kwam een flinke hernia bij (moet geopereerd worden) en nu naar blijkt waarschijnlijk een andere neuro-musculaire aandoening die vooral mijn benen in kracht aantast. En dan is een hoge auto écht veel prettiger.....;)
En niet minder belangrijk; ik vind 'm erg mooi en hij rijdt heerlijk.
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
Als je zoveel fysieke ongemakken hebt hoef je je niet meer te verantwoorden waarom je in een SUV rijdt.
Mijn rug was dezelfde reden dat ik proefgereden heb in een NX wat ik een mooie auto vindt.
De proefrit daarna met een GS was de reden dat ik mijn rug verteld heb nog even geduld te hebben.
De in en uitstap klachten wegen (nog) niet genoeg op tegen de rijeigenschappen. :sneaky:
 

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
161
134
43
Beste Bobusa, bedankt voor je reactie.
De reden voor de keuze voor de NX was het comfort van Lexus, de "hoge" instap en mooie lijnen van de auto. Twaalf jaar geleden kocht ik mijn eerste Lexus, een IS250, een fantastische auto. Omdat ik wat ouder werd heb ik toen een KIA Sorento gekocht, dan vier jaar geleden een Toyota RAV 4 hybride, en nu weer terug bij Lexus, nog net allemaal wat luxer dan de RAV, overigens ook een hele fijne auto...
Herkenbaar... mijn vrouw scheurde ook in de IS-F maar wilde toch wat hoger in- en uitstappen ( we zijn beiden 50+) . We hebben toen een CHR erbij gekocht, beviel toch niet helemaal en na 4 maanden hebben we een UX executive gekocht . Die heeft ze nog steeds en die bevalt erg goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: JanH

Bobusa

Actief
12 okt 2008
259
150
43
De NX is gewoon heel fijn en vooral praktisch in gebruik. Honden mee, fietsen op het fietsenrek, bagage mee, AWD, wat hoger dus en ook wat mindere wegen (onverhard) prima mee te rijden. De Lexus GX is wat dat betreft nog mooier maar buiten mijn bereik en overigens wordt die niet in Europa geleverd.
GX? Ha ha, nee. Dan komt eerst nog de RX. Ik schreef de GS. En bedoel dus de keuze voor een mooie sedan (LS :trollface:) zoals bv. een GS. Maar zie de reacties en snap de objectieve afweging van hogere instap en meer ruimte e.d.
Maar onbewust wordt men denk ik wel beïnvloed door de SUV trend.
 
  • Leuk
Waarderingen: JanH

Bobusa

Actief
12 okt 2008
259
150
43
Beste Bobusa, bedankt voor je reactie.
De reden voor de keuze voor de NX was het comfort van Lexus, de "hoge" instap en mooie lijnen van de auto. Twaalf jaar geleden kocht ik mijn eerste Lexus, een IS250, een fantastische auto. Omdat ik wat ouder werd heb ik toen een KIA Sorento gekocht, dan vier jaar geleden een Toyota RAV 4 hybride, en nu weer terug bij Lexus, nog net allemaal wat luxer dan de RAV, overigens ook een hele fijne auto...
De NX is veel stiller dan de RAV4 vooral boven de 120 km/u. Is subjectief, weet ik maar heb het zelf ervaren en verschillende media melden hoe luid die RAV4 op de snelweg is. Voor mij valt ie dan af.
 
  • Leuk
Waarderingen: JanH

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
GX? Ha ha, nee. Dan komt eerst nog de RX. Ik schreef de GS. En bedoel dus de keuze voor een mooie sedan (LS :trollface:) zoals bv. een GS. Maar zie de reacties en snap de objectieve afweging van hogere instap en meer ruimte e.d.
Maar onbewust wordt men denk ik wel beïnvloed door de SUV trend.
Ik denk dat de meeste Lexus rijders niet echt trendvolgers zijn 😁. 20 jaar geleden reed ik een oude land Cruiser. Misschien koester ik daar wel de mooiste herinneringen aan. Anyway, er is gelukkig voldoende aanbod in de Lexus range, voor elk wat wils.
 
  • Leuk
Waarderingen: JanH en Bobusa

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
586
1
386
63
De NX is veel stiller dan de RAV4 vooral boven de 120 km/u. Is subjectief, weet ik maar heb het zelf ervaren en verschillende media melden hoe luid die RAV4 op de snelweg is. Voor mij valt ie dan af.
Dat kan ik onderschrijven. Ik heb recent een RAV4 2021 van een kennis gereden, en wat een wereld van verschil is dat zeg, en niet alleen qua geluid. Ik heb lang Toyota gereden en heb altijd gezworen bij Toyota, maar sinds ik Lexus rij is dat wel over gegaan. Ik zal de stap terug niet gauw maken, uitsluiten kan ik het niet want je weet nooit wat er voor je in het verschiet ligt, maar zeker niet vrijwillig ;)