Herinnering: beurt over 15000 km

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
79
37
18
Mijn IS300h heeft recent een 75.000 km beurt gehad.
Wat me nu opvalt is dat bij het starten van de auto er op het display in het dashboard even een melding in beeld komt van een steeksleutel, met daarachter 15000 km (die na elke rit wat minder wordt).

Nu weet ik wel dat er rond 90.000 km weer een (hele dure) grote beurt gewenst is, maar moet ik daar vanaf nu al aan worden herinnerd? Moet ik daar alvast voor gaan sparen ofzo?
Ik ga nu bijna een jaar lang een melding krijgen dat er over zoveel-duizend km een beurt nodig is.

Kan dat niet uitgezet worden, dit vind ik eigenlijk nogal overdreven.
 

Boye

Nieuw hier
17 okt 2023
12
3
3
Mijn IS300h heeft recent een 75.000 km beurt gehad.
Wat me nu opvalt is dat bij het starten van de auto er op het display in het dashboard even een melding in beeld komt van een steeksleutel, met daarachter 15000 km (die na elke rit wat minder wordt).

...

Kan dat niet uitgezet worden, dit vind ik eigenlijk nogal overdreven.
instellingen-auto-onderhoud: check de gehighlighte opties, daar is iets ingevuld: datum, interval en resterende km tot interval. Ik vermoed dat de datum in het verleden ligt.

Ook kun je in dit menu de herinnering uitzetten (rechtsonder)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
79
37
18
En over dat sparen ... de 90k beurt is inderdaad een dure ...
De dealer waarschuwde me hier al voor bij de 75.000 km beurt. Hij zei "de bougies moeten dan bijvoorbeeld vervangen worden". Wat ik nou niet echt een sterk argument vond voor een dure 90.000 beurt.

Het instellingen menu zal ik vanavond eens doornemen. Maar als dat de oorzaak is zou dat betekenen dat men daar instellingen heeft zitten wijzigen, want buiten de 1000 km reminder heb ik dat nooit vanaf 15.000 km gezien.
 

Boye

Nieuw hier
17 okt 2023
12
3
3
De dealer waarschuwde me hier al voor bij de 75.000 km beurt. Hij zei "de bougies moeten dan bijvoorbeeld vervangen worden". Wat ik nou niet echt een sterk argument vond voor een dure 90.000 beurt.

Het instellingen menu zal ik vanavond eens doornemen. Maar als dat de oorzaak is zou dat betekenen dat men daar instellingen heeft zitten wijzigen, want buiten de 1000 km reminder heb ik dat nooit vanaf 15.000 km gezien.
De dealer moet de datum wel goed zetten, lees: 1 jaar in de toekomst
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
593
1
394
63
De dealer waarschuwde me hier al voor bij de 75.000 km beurt. Hij zei "de bougies moeten dan bijvoorbeeld vervangen worden". Wat ik nou niet echt een sterk argument vond voor een dure 90.000 beurt.

Het instellingen menu zal ik vanavond eens doornemen. Maar als dat de oorzaak is zou dat betekenen dat men daar instellingen heeft zitten wijzigen, want buiten de 1000 km reminder heb ik dat nooit vanaf 15.000 km gezien.
De dealer rekent zomaar 200 euro voor de bougiewissel, dan kost een beurt ineens geen 400 maar 600 euro.....;)