New kid on the block

levensnevel

Hoort erbij
17 mei 2024
42
25
18
Wijsheid komt met de jaren [zeggen ze] Als buro-artiest in ruste rijden we sinds Januari 2022 Electrisch.
Ongelukkigerwijs maakte een ongeplande ontmoeting met een medeweggebruiker welke enthousiast vanaf een uitrit de N weg wilde oversteken terwijl wij daar reden een eind aan onze Hyundai Kauai [aka Kona].
Omdat onze oudste zoon met z'n gezin meer dan gelukkig zijn met hun NX 300H AWD zijn we voor haar opvolgster ook maar eens bij Lexus gaan buurten. En na een uitgebreide proefrit in een UX 250H waren we om. Waarna we er achter kwamen dat er ook nog een electrische variant van de UX bestaat.
Shortlist van 4 exemplaren gemaakt en na een bandentrappraatje en een proefrit met de #1 op onze shortlist gemaakt te hebben was direct daarna de koop snel gesloten.

53722310721_a635e55832_k.jpg


18 Mei wordt ze afgeleverd.
Hoop op dit forum de komende jaren veel te leren en ervaringen te kunnen delen
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
928
1
555
93
Mooi ding! Uit Brabant zo te zien? Een Kona heb ik geen ervaring mee, van de UX300e staat me bij dat ie veel trekkracht heeft bij lage snelheid en soepel rijdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel

levensnevel

Hoort erbij
17 mei 2024
42
25
18
Iets meer over mijn persoontje

Wie ben ik?

geboren in 1955 in de stad van 'geen woorden maar daden' , in 1981 verkast naar Neerlands eerste marinehaven en 35 jaar later de drukke Randstad ontvlucht. Sindsdien is ons thuis een levensloopbestendige geschakelde bungalow in het kerkdorp Tungelder [gemeente Weert] met eigen oprit en een plat dak vol zonnepanelen.
31 jaar geleden [dus vrij laat] m'n 'permis de conduire' gehaald en sindsdien hebben aardig wat verschillende auto's, samen met mij, het Nederlandse wegennet doorkruist.
Drie highlights uit m'n vierwieler carriere:
aan onze Volvo 480 Turbo [5 jaar / 136K km] bewaren we meer dan goede herinneringen;
onze Toyota Corolla E11 D2.0 liet ons gedurende 5 jaar / 250K km nimmer in de steek en
onze Saab 9-5 V6 Griffin was gedurende 2 jaar / 120Km tussen de bochten in onnavolgbaar.

Januari 2022 sloten we ons hoofdstuk 'plofmotoren' en gingen we 'full electric'
Dat werd een 64 kWh Hyundai Kauai [aka Kona] vanwege de actieradius, we vonden het destijds een 'must have' om zonder bij te laden vanuit Midden Limburg naar Flevoland en weer terug te kunnen rijden. De dag voor Koningsdag kwam er onverwacht een einde aan onze Kona [total loss na een aanrijding] en gingen we weer op zoek naar een EV.
Ruim 2 jaar / 20K km rijervaring met een EV leerde ons dat het met ons autogebruik sec gezien overdone is om weer voor een EV met een actieradius van 450 km [WLTP] te gaan, een korte splash & go is net zo doelmatig. Middels onze oudste zoon [NX 350H AWD] kwamen we op het spoor van de UX. En de rest is geschiedenis [zie m'n eerste post in dit draadje]
 
  • Leuk
Waarderingen: ISNX en AKA_Q

levensnevel

Hoort erbij
17 mei 2024
42
25
18
Lex werd 18 Mei afgeleverd, dus wat plaatjes bij dit praatje

 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S en D43m0n