bijna eerste lexus

Langepapa

Nieuw hier
23 sep 2020
19
19
3
Ik sta op het punt om na jaren kijken en denken toch eens een fijne lexus rx450h te gaan kopen, gezien de prijzen kom ik vooral in duitsland mogelijk geschikte autos tegen. Heb er dan ook een op het oog, een luxury line van 2019. Moet het importeren nog uitzoeken, dat wel. Lees hier en daar alleen weer verzekering ellende inzake extra beveiligingen met kastjes en abbonnementen en zo, dat probeer ik te vermijden. Sta open voor goede verzekering tips/partijen.

• Leuk
Waarderingen: Krikke en Lexus4me
Houd er rekening mee dat bij import van een 2019 nog wel zo'n €2500-3000 rest BPM moet worden afgerekend omdat het geen stekker hybride is en je een paar €100 kwijt bent voor kenteken registratie, eventueel bpm aangifte als je dat laat doen en ophalen .
Houd er ook rekening mee dat in het buitenland "simpelere" versies rond rijden, dus staar je niet helemaal blind op de prijs, want opties kunnen ontbreken, zoek uit wat er wel of niet op zit tov de NL versies om goed te vergelijken.
In mijn ervaring scheelt bij deze auto uit het buitenland halen vaak niet veel tov de NL prijzen, alleen heb je in buitenland vermoedelijk meer keuze.
Houd er ook rekening mee dat 2019 precies het jaar is van overgang naar de RX Facelift versie (vanaf 10/2019) de facelift is op een boel punten verbeterd tov de oudere versie

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NX F-Sport Driver
tja het wordt waarschijnlijk een maart19 exemplaar. Was aanvankelijk bezig met een mooie uit 2016 maar dan rijdt je al snel uiit de 10jaar garantie, dus geleidelijk omhoog gegaan en ook wat prijziger natuurlijk, dat wel. Maar hoop dan even vooruit te kunnen enkele jaren. Is het overigens van belang om in Nederland meteen naar een lexus dealer te gaan om de garantie te activeren hier?
Ik was ook naar een goede verzekering aan het zoeken en kwam bij inshared uit maar die kun je alleen per mail bereiken en ze reageren al dagen nog niet. Ervaringen?

Voor de bpm ken ik een taxateur die een verlagend rapport kan maken en dat schijnt zich altijd ruim terug te verdienen.

Is het overigens van belang om in Nederland meteen naar een lexus dealer te gaan om de garantie te activeren hier?
Ik was ook naar een goede verzekering aan het zoeken en kwam bij inshared uit maar die kun je alleen per mail bereiken en ze reageren al dagen nog niet. Ervaringen?
T.a.v de 10 jaar Relax garantie:
Die is overdraagbaar. Koop je een auto die korter dan een jaar geleden en minder dan 15.000km een onderhoudsbeurt heeft gekregen door een officiële Nederlandse Lexus-dealer, dan zou jij die garantie zelfs bij een particuliere aankoop kunnen gebruiken. Importeer je een auto, dan moet je voor die auto eerst een onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij een officiële Nederlandse Lexus-dealer. Ben je nog geen vaste klant voor onderhoud bij een Nederlandse Lexus-dealer? Dan geldt een maand wachttijd na die eerste onderhoudsbeurt voordat je aanspraak kunt maken op die garantie.

T.a.v. een goede verzekering, dat hangt van je voorkeuren af en wat je definitie van “een goede verzekering” is. De een wil de laagste prijs, de ander de beste voorwaarden ongeacht de kosten en weer iemand anders wil vooral ontzorgt worden. Wat ik je mee kan geven is dat je er goed aan doet om zaken te checken als aanschafwaardeverzekering en wat de verzekeraar als bewijs wil zien voor de aanschaf. Soms is dat een lidmaatschap van een BOVAG-bedrijf. Hoe zit dat bij import? Bij auto’s met een bepaalde catalogus waarde is een minimale alarm klasse nodig met SCM-certificering. Zorg dat je die certificering ook echt regelt. En probeer ook te achterhalen of de RX gewild is bij het dievengilde. De keyless entry relay is redelijk eenvoudig te mitigeren, daardoor is het geboefte overgestapt naar een nieuwe manier: CAN-bus injectie. Vaak verloopt dat via de koplampen en hebben ze de sleutel niet nodig. De RAV4 is bijvoorbeeld heel gewild omdat die makkelijk op die manier mee te nemen is. Hoe dit zit bij de RX weet ik niet, maar er zitten hier de nodige RX eigenaren op het forum.

Voor de bpm ken ik een taxateur die een verlagend rapport kan maken en dat schijnt zich altijd ruim terug te verdienen.
Er zijn ook bureautjes die dat doen, ik meen dat de kosten ca €100 zijn , en dat je daarmee €800 tot € x000 bespaart.
Zat destijds in Amsterdam.

. Is het overigens van belang om in Nederland meteen naar een lexus dealer te gaan om de garantie te activeren hier?
Het is wel raadzaam. Stel dat er in de tussentijd wat gebeurt met je Lexus, je hebt dan niet de Lexus-garantie.
En heb geen idee óf en hoe de garantie in Duitsland is geregeld als jouw auto in Nederland wordt geimporteerd.

Tip: zodra je de datum hebt voor de RDW-keuring, de beurt bij de Lexus-dealer zo dicht mogelijk plannen.

Dank voor al jullie reacties. Inmiddels ben ik gisteren geslaagd en de trotse eigenaar geworden van een zwarte president uit april 2018. Ik kijk al jaren naar een lexus en had er nooit in gereden. De proefrit was precies als ik had verwacht, dus gekocht. Het gevoel van kwaliteit komt je overal tegemoet, heerlijk. De lexus is recentelijk door een bovag bedrijf geimporteerd van een kennis, lexus onderhoud erbij en 80 k gelopen plus reeds op NL kenteken. Ik ga dus binnenkort de eerste onderhoud beurt laten doen bij lexus eindhoven.
Voor wat verzekering betreft: ik vind aanschafwaarde regeling heel belangrijk en twijfel nu op basis van mijn onderzoek tussen Interpolis en Inshared. Ik ga in elk geval voor een allrisk verzekering. Momenteel zit er een klasse 3 op de auto, ik moet nog navragen wat beide partijen aan eisen stellen voor de polis. Dit type schijnt veel gestolen te worden, is wel irritant uiteraard.
Ik zal proberen een foto toe te voegen, ik ben nieuw hier dus moeten even kijken.

Bijlagen

• Screenshot 2025-01-01 at 15.52.01 2.png
    Screenshot 2025-01-01 at 15.52.01 2.png
    1,9 MB · Weergaven: 71
Van harte gefeliciteerd met deze prachtige bolide.
Veel veilige, proleemloze en bovenal plezierge kilometers toegewenst.
En je weet het: a smile every mile.

Mooie koop hoor, veel gegarandeerd plezier ermee.
Bij de meeste allrisk verzekeringen heb je tot E62000,- nieuwwaarde geen Klasse 3 alarm met SCM certificering nodig, enkel klasse 1. Helaas , de jouwe was stukken duurder nieuw. Op kiwa.com kun je 'kentekencheck' opzoeken en dan zie je of je (nog) een geldige certificering hebt.
mvg,

Mooie RX, ik wens je veel fijne kilometers!
Gezien de nieuwwaarde zit je voor allrisk minimaal aan een klasse 3 alarm.
Er zijn zelfs maatschappijen die 4/5 eisen.

Gefeliciteerd met de aankoop (y). Ik heb mijn verzekeringen via een adviseur lopen. Die vertelde me dat verzekeraars verschillende voorwaarden hanteren voor een "Internet product" t.o.v. een verzekering via een adviseur. Even in de rol van advocaat van de duivel: "wij van WC-eend..." ik heb met die verhalen gezocht en daar zit inderdaad een verschil in voorwaarden. Mijn zwager is schade-expert en heeft daarmee ook veel contact met verzekeraars en die bevestigd dat een verzekeraar meerdere producten heeft met andere voorwaarden. Dus mijn advies is daar op te letten wat voor jou van belang is.

T.a.v. de catalogus waarde; de ene verzekeraar vind klasse 3 voldoende tot 65.000 euro, maar er zijn er ook die tot 75.000 of 80.000 euro klasse 3 accepteren. Maar de RX, RAV4, NX bijvoorbeeld kunnen ondanks de cataloguswaarde wel in een bepaalde risicogroep vallen waardoor ze eigenlijk voldoende zouden hebben aan een klasse 3 alarm omdat ze een lagere cataloguswaarde hebben, maar wel vaker gestolen worden.

Wat een mooi exemplaar. Dat is wel een mooie afsluiting van 2024.

Mooie wagen, veel plezier ermee!(y)
Mijn verzekering hoefde geen SCM-certificaat voor all risks omdat de auto (cataloguswaarde 90+k, vraag me niet hoe} ouder was dan 5 jaar. Klasse 3 zit erin maar is dus niet gecertificeerd. Ook hoefde ik de beide handzenders (sleutels) niet te beveiligen. Was de auto nieuwer geweest dan had dat wel gemoeten.

ik zit dus ook ouder dan 5 jaar, ben nu bij interpolis gegaan omdat ik daar ook een doorlopende reisverzekering heb, dan grijpen die twee pakketten mooi in elkaar denk ik, omdat het bij dezelfde club speelt. Ik heb de polis nog niet binnen dus weet de clausules nog niet. Volgende week eerste beurt bij de dealer, en er zit ook nog een terugroepactie op kennelijk, ook luisteren wat dat is.

Ik vind die nieuwe dievenmethode wel verontrustend, in 45 sec via de koplamp stekker de canbus verleiden om de auto te openen en starten. Is nog geen quick fix voor, vandaar is de aanschafwaarderegeling wel een must bijna.

Je zou inbouw van een Bearlock kunnen overwegen, veel RAV4 bezitters doen dat ook. Als je je aanwent consequent dat slot te gebruiken dan gaat je auto bij een poging tot diefstal geen meter van de plek.

Ik vind die nieuwe dievenmethode wel verontrustend, in 45 sec via de koplamp stekker de canbus verleiden om de auto te openen en starten. Is nog geen quick fix voor, vandaar is de aanschafwaarderegeling wel een must bijna.
Een extra startonderbreker wordt ook vaak toegepast. Bijvoorbeeld een extra knop die alleen jij weet te vinden die de stroom naar de brandstofpomp onderbreekt. Maar ik meen ook ergens gelezen te hebben dat er manieren zijn gevonden om die toegang tot de (stekkers van de) koplampen extra te beveiligen zodat ze de CAN-bus injectie ofwel niet uit kunnen voeren ofwel zoveel tijd daarvoor nodig hebben dat ze de poging afbreken. Naast een Bearlock die @robtp09 noemde kun je ook een stuurslot overwegen. Persoonlijk vind ik een bearlock vele malen mooier/makkelijker dan een stuurslot maar daar zit ook een prijs aan verbonden. Mocht je een extra stuurslot overwegen, de enige die echt goed schijnt te werken is de Disklok, aldus een paar YouTubers

Maar kun je op eigen terrein je auto parkeren dan kun je er ook wat camera’s op hangen die eventueel een hels kabaal maken.

Dankvoor de tips, ik ben nog niet geheel onder de indruk van de kwaliteit van stuursloten maar blijf zeker zoeken naar een goede optie om diefstal te vertragen. Ben al met de keys bezig in elk geval dat ze niet continu zenden en heb een faraday hoesje besteld voor de sleutel.