Even voorstellen - Vortaxian

Vortaxian

Nieuw hier
4 mrt 2025
11
16
3
Zal me even snel voorstellen hier.
Aangemeld omdat ik graag een IS 300h (facelift) wil aanschaffen. Dus vanaf 2017.
heb een wensenlijstje van minimale opties:

- liefst onder de 100k km
- minimaal Premium audio, dus navi met grote scherm
- stoelverwarming
- facelift model na 2017
- geen witte of zwarte
- liefst geen schuifdak
- max 25k euro waar beetje rek in zit.

Iedereen wil natuurlijk een Luxury Line of F-Sport, maar dat weten de verkopers ook. Ze blijven schreeuwend aan de prijs.
De meeste zijn achter heel kaal uitgevoerd. Dus de leukere zijn er al gauw tussenuit gepikt.

Heb de kans om een voor mij behoorlijk nieuwe auto te kopen en dan het liefst ook met een zo laag mogelijke km stand om ook maximaal van de Lexus garantie gebruik te maken indien het noodlot toeslaat.

Zodra ik 1 heb zal ik me wel weer melden. Wil namelijk wel kijken voor Apple Carplay en een dashcam inbouwen.

Ah, ik herken eenzelfde zoektocht van Tweakers? Welkom op dit forum!

Succes met zoeken, neem de tijd, haast is niet goed. Noodlot kennen we niet echt hier, hooguit kleine pechjes 😉

Welkom! Zelf een IS 300h uit 2017, pak vooral de opties-lijst erbij van Lexus zelf om te kijken wat er wel en niet gewenst is.
Als ik nu kijk wat ik het liefst wel erbij had zijn het parkeersensoren (wel nog camera, maar had deze in de CT en waren toch wel fijn) en vooral stoelventilatie (op de warme zomerdagen wel een must). Als ik verder denk van "mwah, was wel fijn geweest..." ga ik voor stoelgeheugen/instapfunctie (stuur heeft dit wel), automatische spiegels (staan hier wel topics hoe zelf in te bouwen) en BSM (puur omdat alles hierop al ingericht is).
Maar goed, ook zonder deze blijf ik elke rit genieten van deze bolide! :)

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Nou.... Boven verwachting al 1 aangeschaft.

Dit weekend wezen kijken bij een die eigenlijk al mijn vakjes afvinkte. En kreeg zo'n goede inruil voor mijn Mini Clubman Cooper S dat ik direct de deal heb afgerond en de auto mee naar huis heb genomen. Grappig is dat ik nog nooit in zo'n auto had gereden en direct verkocht was. Die eCVT waar je in alle reviews over hoort wordt wel erg overdreven over gedaan. Die motor hoor je eigenlijk helemaal niet. En als je wel snel accelereert is die eigenlijk stiller dan alle auto's waar ik ooit in heb gereden als je die volgas geeft. Zeer tevreden!

BJ 2018
onder 70.000km
volledig Lexus garantie tot 2028. Heeft alle beurten en Health Checks keurig gehad.

Interieur (two-tone) is om door een ringetje te halen en exterieur op eigenlijk niets noemenswaardig na ook. Blijft een auto van 6/7 jaar oud.
Bij thuiskomst viel mij pas op dat hier een breedset op zit. Voor 225 en achter 255 breed. Volgens mij is normaliter 225 rondom voor een Niet F-Sport normaal toch? Banden moeten dit jaar wel vervangen worden. En vind de F-Sport velgen eigenlijk mooier, dus misschien kan ik banden en velgen in 1x vervangen.

Ik zag ook dat er een PedalBox in zit. Deze zorgt voor een wat natuurlijker gevoel in het gaspedaal zonder dat je de Sport functie in de auto hoeft te selecteren. (y)

Koplampen stonden wel veel te laag merkte ik 's avonds pas. Die heb ik opnieuw kunnen kalibreren en staat nu goed. Ledlampen doen het goed. Ben alleen fabrieks xenon gewend.

Heb er nu 2 dagen in gereden en kan alleen maar zeggen dat ik echt zeer, zeer tevreden ben. Goede stoelen, lekker stuur, , stille koets, comfortabele wegligging, goede audio installatie. Nav is wel ruk, maar dat wist ik. Er zijn updates, maar dat is volgens mij de moeite niet waard. Beter opzoek naar een goede Carplay oplossing. Echter je moet wel even goed zoeken zie ik tussen alle opties. Dus dat ga ik als eerste even goed uitdokteren. Mijn broertje heeft een auto met Carplay, dat is echt zo fantastisch. Kan elke oude zelfs naar de 21e eeuw brengen, ha!

Heb zelf nog niet eens foto's gemaakt, maar hieronder wat foto's van de autodealer.

Schermafbeelding 2025-03-10 082128.jpg

Schermafbeelding 2025-03-10 082213.jpg

Schermafbeelding 2025-03-10 082234.jpg

Schermafbeelding 2025-03-10 082247.jpg

F-Sport velgen die ik graag zou willen hebben:
138338400.jpg

Mooi interieur, dat zie je niet vaak (y)

Bij thuiskomst viel mij pas op dat hier een breedset op zit. Voor 225 en achter 255 breed. Volgens mij is normaliter 225 rondom voor een Niet F-Sport normaal toch? Banden moeten dit jaar wel vervangen worden.
Bij een IS is 18 inch vrijwel altijd een breedset op originele velgen. Ik heb op de winterset vierseizoenenbanden liggen (bewust) en die zijn allemaal 225 breed omdat 255 in die maat vierseizoenenband niet te vinden is (althans niet de A-merken).

Als je de banden later dit jaar gaat vervangen, kijk dan goed of het slijtage patroon over de breedte gelijkmatig is. De 3e generatie IS is daar wat gevoeliger voor. Met name de eerste modeljaren hadden een ongelijkmatige slijtage waarbij vaak de binnenkant harder sleet dan de buitenkant. Vanaf de facelift zou dit minder spelen maar check dat en laat de auto dan even opnieuw uitlijnen.

Heb er nu 2 dagen in gereden en kan alleen maar zeggen dat ik echt zeer, zeer tevreden ben. Goede stoelen, lekker stuur, , stille koets, comfortabele wegligging, goede audio installatie.
Mannen, we hebben er weer een: “Eens een Lexus, altijd een L….” :LOL:

Beter opzoek naar een goede Carplay oplossing. Echter je moet wel even goed zoeken zie ik tussen alle opties. Dus dat ga ik als eerste even goed uitdokteren.
Op dit forum zijn al wat ervaringen opgedaan, zoek op “aftermarket CarPlay” en je vindt al wat informatie van producten en ervaringen. Er is inderdaad meer te vinden op Internet maar grofweg komt het spul uit de VS of uit China.

Bij een IS is 18 inch vrijwel altijd een breedset op originele velgen. Ik heb op de winterset vierseizoenenbanden liggen (bewust) en die zijn allemaal 225 breed omdat 255 in die maat vierseizoenenband niet te vinden is (althans niet de A-merken).

Als je de banden later dit jaar gaat vervangen, kijk dan goed of het slijtage patroon over de breedte gelijkmatig is. De 3e generatie IS is daar wat gevoeliger voor. Met name de eerste modeljaren hadden een ongelijkmatige slijtage waarbij vaak de binnenkant harder sleet dan de buitenkant. Vanaf de facelift zou dit minder spelen maar check dat en laat de auto dan even opnieuw uitlijnen.

Ik heb de velg niet opgemeten, maar zijn de velgen allemaal even breed en zit er gewoon een bredere band op aan de achterzijde? Vind de voorvelg met een 225/40 band al aardig getrokken lijken overigens. Is op de foto misschien ook wel te zien. Maar kan ook aan het bandenmerk liggen.

edit: toch even de centimeter er bij gehouden. Achter is idd 8,5j en voor 8j. Dus wel 2 verschillende velgen.

Als ik nieuwe banden en velgen zoek ga ik wel kijken naar 225 rondom. Scheelt weer in de km/l ;) voor nu kunnen deze prima nog even door.
Uitlijnen is sowieso geen slecht idee.

Laatst bewerkt:
Zooo, dan ben een mooie! :love:
Ziet en van buiten wel bruut uit; donker grijs met zwarte velgen. Ik zou ook graag weer zwarte velgen op mijn parelmoerwitte IS willen (die combi had m'n vorige bolide ook, echt een supercombi!). Al is 8,5J achter wellicht wat teveel van het goede.

Interieurkleuren zijn ook top!

Enjoy! 👊

Mooi man, van harte!
Grappig, de mijne kwam ook bij Temminghoff vandaan. Die stond daar toen zo sneu tussen allemaal Duitsers in zijn uppie in de showroom dat ik hem gered heb ;) En nooit spijt van gehad.

• Haha
Waarderingen: Johnny Le en D43m0n
Thanks allen, het is een Sport Edition. Kenmerkend zijn zwarte spiegelkappen en zwarte wielen in 225 breed voor en 255 breed achter incl 2-tone interieur.
Zal me er de komende tijd wel mee vermaken.

Genoeg tips en info hier op dit forum te vinden en anders wel op de buitenlandse.

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le en quattrootje
Gefeliciteerd met de aankoop! en deze auto heb ik je aangeschaft in twente zie ik :cool: (herken ik aan de kentekenplaat van de dealer)