parkeersensoren voor storing

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mwi
  • Startdatum Startdatum

Mwi

Hoort erbij
13 dec 2024
28
44
13
Hallo allemaal,
Sinds een weekje gedoe met mijn parkeersensoren voor. Vind dit best irritant want vind ze fijn om te gebruiken. Ik krijg nu een melding van een storing van de sensoren voor, achter geen enkel probleem. Wat is er gebeurd?
Vorige week donderdag heeft mijn rx -dacht dat de sensoren ingeschakeld waren, was dus niet zo- een mercedes a-klasse proberen te zoenen. Had bumper tegen bumper geparkeerd (althans, de rx leek zo ongeveer over de mercedes te hangen, die was nogal laag en de rx wat hoger :) ) Ben stukkie achteruit gegaan, even gekeken, geen schade en het zo gelaten. Later die dag door de wasstraat geweest, want op wintersport geweest en de auto was vies van de modder en pekel. Sofar so good. Het weekend op weg naar familie, auto haalt ons in en snijdt een klein beetje af. Plotseling gaat/gaan de sensoren voor in storing. En tot nu toe dus de storing niet kunnen verhelpen. Ik weet niet zo goed wat nu:
- 1 sensor is beschadigd (was al zo) die zou het kunnen zijn? Heb alle verf van die sensor afgehaald. maar heeft de storing niet opgelost.
- er zou water in kunnen zitten van de wasstraat? er uit proberen te krijgen met wd40 zoals op youtube? nog niet geprobeerd
- andere opties?

Ik weet niet zo goed wat te doen. Heb geen ervaring met sensoren. Wil niet de boel kapotter maken dan die is, maar tegelijk als ik het zelf kan oplossen doe ik dat liever. Iemand tips? Of even zo laten en dan straks bij de beurt mee laten nemen? Sinds oktober 10k gereden dus over 5k moet ie voor een beurt. Zal schat ik voor de zomervakantie zijn. Oh en de winterbandjes moeten er zo ook af. Dan gaat ie ook even op de brug denk ik. Via de motorkap kan ik er iig niet bij.

Ik heb hetzelfde gehad met een sensor op de IS300h die ik had. Ik heb toen een nieuwe besteld bij Ali en die heeft het prima gedaan zolang als ik de auto zelf heb gehad. Scheelt een beste slok op een borrel en vervangen is peanuts, stekker eraf, sensor eruit, sensor erin, stekker erop en klaar.

Dank voor de replies! Ik ga dan maar even kijken of ik er achter kan komen welke defect is en dan kijken of ik die kan vervangen. Dacht idd dat dan de bumper er af moest. Anders maar even kijken mijn oude garage dat kan doen. Niet zo veel zin om hier mee naar de dealert te gaan….

Bij mij hoefde de bumper er niet af, ligt er een beetje aan welke stuk is. Als het de uiterst linkse of rechtse is dan weet ik zomaar niet of je erbij kunt. Die rwee andere kon ik van bovenaf bij. Maar dat was een IS....

Ik vrees dat ik er van boven niet bij kan. Al wel even gekeken maar er lijkt een soort van balk(??) tussen de ruimte achter de gril en de bumper te zitten. Daardoor kom ik niet bij de bumper vanaf boven. Lijkt dus echt vanaf onder te moeten of de bumper er af….nou ja straks bij de beurt de garage maar eens laten kijken. Dank voor de reply!

Lexus parkeersensoren zijn bekend overgevoelig voor vuil en vocht.
Ik heb het in 2 jaar bezit inmiddels al 3x gehad dat zomaar spontaan parkeersensor storing optrad, soms maar 1 of 2 x maar ook een keer langere tijd.
Op internet staan zat topics hierover, vaak helpt het om sensor(en) even met een doekje schoon te maken (ook al zie je geen vuil, dan kan dat soms toch helpen) maar de laatste keer bleek dat volgens de dealer de betreffende sensor lek was, is toen onder garantie vervangen

Ha dank voor de reactie! Had de sensoren idd al helemaal schoongemaakt. Dat hielp helaas niet. 1 sensor was beschadigd. Daar heb ik de verf helemaal afgehaald. Maar dat hielp ook niet. Moet nog even checken maar denk dat die sensor kapot is. Heb een nieuwe sensor besteld en ga kijken of ik t toch zelf kan doen. Filmpje gevonden van een rx350. Afdekplaten van de motorruimte verwijderen, daaronder zit ruimte vanwaar je er bij kan komen. Lukt dat niet dan wordt t de garage….