- 16 apr 2025
- 4
- 20
- 3
Hoi allemaal,
Na zo'n 10 jaar met veel plezier in een Volvo C70 T5 cabrio gereden te hebben – fijne auto, met z’n turbo lekker vlot als het moest – ben ik sinds kort overgestapt op een Lexus IS250C Executive. Ik ben een fervent cabriorijder en gebruik ‘m niet alleen voor mooie toerritjes, maar ook gewoon voor dagelijks gebruik. Al moet ik erbij zeggen: m’n werk kan ik op de fiets doen, dus de kilometers blijven beperkt. Daarnaast rijd ik een paar keer per jaar als vrijwilliger met ouderen uit een verzorgingstehuis of jongeren met een rugzakje – de cabrio werkt dan vaak als ijsbreker en tovert een glimlach op het gezicht. Dankbaar om te doen, en dan is een vierzitter wel zo handig.
De Volvo had een stalen klapdak, net als de Lexus nu. Mijn eerdere ervaring met een softtop (Renault Mégane) was niet geweldig: veel lawaai en gevoelig voor slijtage en lekkage. Dat wilde ik niet meer.
Wat me direct opviel bij de Lexus: wat een rust in de auto. Geen rammeltje, alles voelt degelijk en luxe aan. Mijn vrouw rijdt inmiddels al zo’n zes jaar Lexus, en ik was telkens weer onder de indruk van de kwaliteit. Dat bleef hangen. Dus toen het moment daar was, wist ik: het wordt een Lexus. Liefst blauw, lichte bekleding (prettig bij open rijden, wordt niet zo heet), en als het even kon met een Mark Levinson installatie.
Nou, ik hoefde niet eens echt te zoeken deze prachtige Lexus IS250C stond gewoon op mij te wachten. Precies zoals ik hem wilde hebben. En ik ben er heel blij mee. Wat een verschil in afwerking en kwaliteit! Ondanks z’n 15 jaar geen kraakje of rammeltje te bekennen, het interieur als nieuw, al het leer in topconditie, ook buiten nog in prachtige staat. Vergeleken met de Volvo – die op het laatst echt aan alle kanten rammelde – is dit een verademing.
Enige puntje: als je bij de Lexus het gaspedaal intrapt, gebeurt er… nou ja, niet zoveel. De Volvo gaf je een lekkere kick, de Lexus is wat beschaafder. Maar goed, een cabrio is er niet om te racen – hij is om lekker in te toeren. En dat doet deze Lexus als geen ander.
Kleur: Dark Amethyst Mica (kleurcode 9AL/9J0). In de schaduw oogt hij donkerblauw, maar zodra de zon erop schijnt, verschijnt er een warme paarse gloed. Prachtig. Ik heb het no nooit gezien jullie wel?
Ik durfde deze Lexus IS250C Executive van 15 jaar oud met 134.000 km op de teller met een gerust hart te kopen. Het is onze tweede auto, en ik rijd te weinig om een nieuwe te rechtvaardigen. Eigenlijk voelt deze nog als nieuw.
In mijn ogen is het ook een redelijk tijdloos, zeg gerust klassiek model – zeker met deze grille.
Hij doet qua uitstraling denken aan stijlvolle klassiekers: ingetogen, chique en zonder overdreven fratsen.
Groet!
(En ik kijk uit naar jullie tips, ervaringen en mooie verhalen)
Na zo'n 10 jaar met veel plezier in een Volvo C70 T5 cabrio gereden te hebben – fijne auto, met z’n turbo lekker vlot als het moest – ben ik sinds kort overgestapt op een Lexus IS250C Executive. Ik ben een fervent cabriorijder en gebruik ‘m niet alleen voor mooie toerritjes, maar ook gewoon voor dagelijks gebruik. Al moet ik erbij zeggen: m’n werk kan ik op de fiets doen, dus de kilometers blijven beperkt. Daarnaast rijd ik een paar keer per jaar als vrijwilliger met ouderen uit een verzorgingstehuis of jongeren met een rugzakje – de cabrio werkt dan vaak als ijsbreker en tovert een glimlach op het gezicht. Dankbaar om te doen, en dan is een vierzitter wel zo handig.
De Volvo had een stalen klapdak, net als de Lexus nu. Mijn eerdere ervaring met een softtop (Renault Mégane) was niet geweldig: veel lawaai en gevoelig voor slijtage en lekkage. Dat wilde ik niet meer.
Wat me direct opviel bij de Lexus: wat een rust in de auto. Geen rammeltje, alles voelt degelijk en luxe aan. Mijn vrouw rijdt inmiddels al zo’n zes jaar Lexus, en ik was telkens weer onder de indruk van de kwaliteit. Dat bleef hangen. Dus toen het moment daar was, wist ik: het wordt een Lexus. Liefst blauw, lichte bekleding (prettig bij open rijden, wordt niet zo heet), en als het even kon met een Mark Levinson installatie.
Nou, ik hoefde niet eens echt te zoeken deze prachtige Lexus IS250C stond gewoon op mij te wachten. Precies zoals ik hem wilde hebben. En ik ben er heel blij mee. Wat een verschil in afwerking en kwaliteit! Ondanks z’n 15 jaar geen kraakje of rammeltje te bekennen, het interieur als nieuw, al het leer in topconditie, ook buiten nog in prachtige staat. Vergeleken met de Volvo – die op het laatst echt aan alle kanten rammelde – is dit een verademing.
Enige puntje: als je bij de Lexus het gaspedaal intrapt, gebeurt er… nou ja, niet zoveel. De Volvo gaf je een lekkere kick, de Lexus is wat beschaafder. Maar goed, een cabrio is er niet om te racen – hij is om lekker in te toeren. En dat doet deze Lexus als geen ander.
Kleur: Dark Amethyst Mica (kleurcode 9AL/9J0). In de schaduw oogt hij donkerblauw, maar zodra de zon erop schijnt, verschijnt er een warme paarse gloed. Prachtig. Ik heb het no nooit gezien jullie wel?
Ik durfde deze Lexus IS250C Executive van 15 jaar oud met 134.000 km op de teller met een gerust hart te kopen. Het is onze tweede auto, en ik rijd te weinig om een nieuwe te rechtvaardigen. Eigenlijk voelt deze nog als nieuw.
In mijn ogen is het ook een redelijk tijdloos, zeg gerust klassiek model – zeker met deze grille.
Hij doet qua uitstraling denken aan stijlvolle klassiekers: ingetogen, chique en zonder overdreven fratsen.
Groet!
(En ik kijk uit naar jullie tips, ervaringen en mooie verhalen)
Bijlagen
-
2 front open_resize.jpg275,1 KB · Weergaven: 41
-
3 front dicht zonder NB_resize.jpg264,8 KB · Weergaven: 40
-
2025-04-14 11.51.50_resize.jpg438,3 KB · Weergaven: 39
-
20363572_7-upscale-3.6x_resize.jpeg161 KB · Weergaven: 38
-
20363572_10-upscale-3.6x_resize.jpeg149,1 KB · Weergaven: 40
-
20363572_15-upscale-3.6x_resize.jpeg191,1 KB · Weergaven: 35
-
20363572_18-upscale-3.6x_resize.jpeg181,6 KB · Weergaven: 35
-
back zonder nb_resize.jpg1 MB · Weergaven: 36
-
front zonder nb_resize.jpg797 KB · Weergaven: 35
-
Lakcode 9AL Deep Amethyst Mica_resize.webp3 KB · Weergaven: 39