Van IS300H naar ES300H

Jack_A

Nieuw hier
3 jun 2024
10
37
13
De knoop doorgehakt en een nieuwe es300h gekocht. Mijn vorige Lexus is300h had schade gehad, maar dat was de dealer vergeten te vertellen. Ik heb mijn geld teruggekregen en een substantiële korting op de nwe ES. Daarnaast mocht ik nog bijna een jaar rondrijden met de is300h totdat de ES
1000022943.jpg
werd afgeleverd. Rijdt toch weer fijner dan een IS. Superblij mee.

Bijlagen

• 20250321_122459.jpg
    20250321_122459.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 46
  • 20250321_122448.jpg
    20250321_122448.jpg
    861,8 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Af en toe zie ik er één rijden, persoonlijk vind ik het een bijzonder mooie verschijning, supermooi model. Veel plezier ermee (y)

Zo'n ES blijft een chique verschijning, jammer dat je ze zo weinig ziet.
Heel veel plezier ermee!

Heel erg fraai! Zo'n slagschip gaat niet onopgemerkt voorbij, niet aan mij althans ;)
De aandrijving is hetzelfde als die van de IS300h (?) Rijdt dat in de zwaardere ES nog steeds net zo soepel als in de IS?

motorisch wel, misschien wat updates, maar ES heeft voorwielaandrijving.
Dat merk je gelijk, maar niet negatief. De auto blijft "beter in zijn spoor" Maar de IS rijdt sportiever en ligt beter op de weg. ES is wat comfortabeler en stiller.

Super fraaie auto. De ES F-Sport een paar keer meegekregen tijdens onderhoud van mijn auto, rijdt erg luxe, super stil. Veel rij- en kijkplezier:love:

Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Ik heb eens een ES als leenauto gehad toen mijn GS 450 h gen 4 in onderhoud was. Aanvankelijk was ik niet echt onder de indruk. Al rijdend veranderde mijn mening. OK, je mist twee cilinders, wat vermogen en het is een voorwielaandrijver. Maar dat het een voorwielaandrijver is voel je niet hinderlijk, afgezien van de toch duidelijk grotere draaicirkel. Comfort was zeker goed, weinig lawaai, zeer comfortabel. En ja, hij is minder snel, zij het dat de afstemming van motor en CVT in het bereik van 40 tot 140 km/u nagenoeg perfect is. De maximumsnelheid is een stuk lager dan een GS450h, maar in de praktijk is 170 km/u natuurlijk ruim meer dan meestal mag en verstandig is het meestal ook niet....Het draagt wel bij aan een opmerkelijk laag brandstofverbruik. Ik ben nog niet "om", maar ik kan me voorstellen dat ik ooit nog eens een ES ga aanschaffen.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa