Lexus IS 300h

Pracht exemplaar hoor. Heel veel rij plezier en veilige kilometers toegewenst.

Kzie trouwens dat jij ook dat lederen interieur hebt als ik, met geperforeerde middenstukken.
Kheb dan niet de ML , maar waarschijnlijk Herrie Karton systeem.

Ik heb ook niet de ML hoor. Wel de Premium, maar dacht niet dat dat Harman Kardon was, maar "gewoon" een Panasonic versterker? Misschien iemand hier die dat beter weet?

Dank je wel, dat moet goedkomen. Ik gok dat die lach al iets eerder komt, het is een mooi stukje toeren van Eindhoven naar Twente... :cool:

Ook de anderen bedankt voor het welkom!
LEUK! Wij gaan vrijdag de omgekeerde (bijna dan) weg doen....

Dit tankje 98 V-Power …
Let op !!! alleen dit tankje 😁
… daag ik mezelf en het hybride systeem uit om behoorlijk zuinig te rijden, zonder het verkeer op te houden .
Ik geef toe, veel landelijke wegen en stukken snelweg met 105 op de klok.
Boordcomputer geeft nu 4.4/100 aan over 1040km, en er zit nog een kwart in.

Ik ben straks bij refuel benieuwd naar werkelijke verbruik km/L (tripcomputer).
Ik schat op 4.95 … en dat zou een dikke 1 op 20 zijn.

Klaat jullie wel even weten.
Daarna ga ik weer gewoon gasgeven 🙄😁.

• Haha
Waarderingen: Bobusa
Dat belooft wat @Paniekje.
Mijn eerste tankbeurt brengt me op 6,05/100. Bij benadering, ik weet niet de exacte stand waarbij de dealer 'm heeft volgegooid. BC zei 5,4/100... denk ik, ik was iets te snel met resetten

Nou, het was zover.
Met 1170,4 km sprong reserve lampje aan.
Getankt (zie foto’s), meer ging er niet in.
Verbruik 4.86L/100km , fysieke Liters en kilometers (boardcomputer geeft steady 4.4 aan)
1 op 20.576 😃🙄

Bijlagen

• IMG_3339.jpeg
    IMG_3339.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 36
  • IMG_3340.jpeg
    IMG_3340.jpeg
    2,9 MB · Weergaven: 37
  • IMG_3342.png
    IMG_3342.png
    77,7 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Mooie cijfers! 👌

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoeveel reserve er nog in de tank zit als het lampje gaat branden?
Gevaarlijk om dit uit te proberen, I know, maar wellicht heeft iemand dit al eens 'proefondervindelijk' ervaren?

Bij de Prius zei men dat je dan nog 60km kon rijden maar dat ga ik nu maar niet meer proberen.

Mooie cijfers! 👌

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoeveel reserve er nog in de tank zit als het lampje gaat branden?
Gevaarlijk om dit uit te proberen, I know, maar wellicht heeft iemand dit al eens 'proefondervindelijk' ervaren?

Bij de Prius zei men dat je dan nog 60km kon rijden maar dat ga ik nu maar niet meer proberen.
Kun je simpel veilig uitproberen.
Kijk in het boekje wat je tankinhoud is.
Ga tanken als het reserve lampje gaat branden en je kunt uitrekenen hoeveel je nog over hebt.

Voorbeeld:
Mijn tankinhoud is 82 liter, als het lampje gaat branden kan er ongeveer 70 liter in. Staat mijn range op 0 km en begint de auto te zeuren dat ik écht moet tanken dan kan er ongeveer 75 liter in, dus altijd zit er nog behoorlijk wat prut in de tank.

• Leuk
Waarderingen: Johno
O ik ga het zelf idd nog wel testen maar heb de auto nog maar net en heb pas 1x hoeven tanken :LOL:
En ik tank eigenlijk altijd ruim voordat het lampje gaat branden. Maar voor het geval dat wil ik natuurlijk wel weten hoever ik eventueel nog kan rijden.

Was meer dat er mogelijk al iemand was die dit wist.

Paniekje tankt (ook) in Belgie zo te zien.
57liters 98 voor nog geen €93.50

Nette score overigens 1 op 20

@Namssam , inderdaad tank ik altijd bij Shell in Achel.
Ik woon ongeveer op de NL/B-grens , dus of ik in NL tank of in B maakt qua afstand niet uit, maar qua prijs des te meer.

20.576 hè !!! 😂
Afgerond 20.6 …
Anders had ik niet mijn best hoeven te doen 😂

• Leuk
Waarderingen: Dirk_S
om zulke cijfers te kunnen halen moet je wel puls en glide toepassen.
Maar ook op 60 wegen hier in het buitengebied het gevraagde vermogen onder het inschakelpunt van de brandstofmotor houden.
Dus hop naar 75, gas los (over op elektrisch) en dan houdt ie dat een tijdje op 70, maar na verloop van tijd eindig je net onder de 60, totdat de brandstofmotor sowieso aanslaat.

Accelereren sowieso in eco-gebied, liefst nog twee strepen onder de max-eco …… maar dat gaat vaak niet lukken.

Snelweg oprijden ging ook gewoon in power-gebied (en ook wel op andere plaatsen).

Misschien is er nog iets meer uit te halen, maar ik ga geen verkeer ophouden.

Het was maar een test, nu weer normaal 🎊🎈🥳

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en quattrootje
@Namssam , inderdaad tank ik altijd bij Shell in Achel.
Ik woon ongeveer op de NL/B-grens , dus of ik in NL tank of in B maakt qua afstand niet uit, maar qua prijs des te meer.

20.576 hè !!! 😂
Afgerond 20.6 …
Anders had ik niet mijn best hoeven te doen 😂

Ik woon ook ongeveer op de NL/B grens en tank altijd in Arendonk, of iets dieper Belgie in als ik daar toevallig moet zijn.

BRECHT.jpg

98 Benzine in Oostmalle

• Wow
Waarderingen: Timo_87
O ik ga het zelf idd nog wel testen maar heb de auto nog maar net en heb pas 1x hoeven tanken :LOL:
En ik tank eigenlijk altijd ruim voordat het lampje gaat branden. Maar voor het geval dat wil ik natuurlijk wel weten hoever ik eventueel nog kan rijden.

Was meer dat er mogelijk al iemand was die dit wist.
Bij mij springt het lampje 9 vd 10 keer aan zodra de boordcomputer nog 50 km bereik aangeeft. Maar zelf neem ik dat risico niet 😅