Nieuw hier

Arno P

Nieuw hier
10 mei 2025
3
14
3
Hoi, mijn naam is Arno. Heb enige maanden terug een nieuwe Lexus NX450h+ president line besteld. Verwachte levering in juli dit jaar. Kleur sonic cooper bekleding wit / licht beige (ben even de naam kwijt). Ben nu nog de eigenaar van een witte Tesla model S. Wil hier vanaf mede vanwege rare houding van dhr Musk. Lexus heeft eigenlijk nooit op mijn wensenlijstje gestaan. Onbekend maakt onbemind. Echter na vele auto s bekeken te hebben kwam ik per toeval een Nx tegen. Was gelijk verkocht. Helemaal na een proefrit. Zal foto s plaatsen zodra hij binnen is. Hoop hier regelmatig te komen.

Groet, Arno

Welkom op het forum . Een fraaie kleur heb je besteld. Nog even geduld dus voor de levering, succes..👍

• Leuk
Waarderingen: Arno P
Hoi, mijn naam is Arno. Heb enige maanden terug een nieuwe Lexus NX450h+ president line besteld. Verwachte levering in juli dit jaar. Kleur sonic cooper bekleding wit / licht beige (ben even de naam kwijt). Ben nu nog de eigenaar van een witte Tesla model S. Wil hier vanaf mede vanwege rare houding van dhr Musk. Lexus heeft eigenlijk nooit op mijn wensenlijstje gestaan. Onbekend maakt onbemind. Echter na vele auto s bekeken te hebben kwam ik per toeval een Nx tegen. Was gelijk verkocht. Helemaal na een proefrit. Zal foto s plaatsen zodra hij binnen is. Hoop hier regelmatig te komen.

Groet, Arno
Welkom op dit leuke forum Arno. Dat is een aardig contrast van een Model S naar een NX, in positieve zin wat mij betreft. Wat zijn zoal de andere redenen van de switch? Kwaliteitsgevoel? Actieradius? Formaat? Was de Model S al ouder? Ja ja, we zijn nieuwsgierig hier, hoe meer je deelt hoe leuker het wordt ;)

• Leuk
In die kleur (Sonic Copper) komen de lijnen er ook heel mooi uit!

Mooie auto!!
Mee eens, denk er alleen over om dadelijk de Chrome sierlijsten zwart te laten wrappen. Wordt het meer een geheel. Nog even over nadenken en eerst even aankijken als auto geleverd is

Welkom op dit leuke forum Arno. Dat is een aardig contrast van een Model S naar een NX, in positieve zin wat mij betreft. Wat zijn zoal de andere redenen van de switch? Kwaliteitsgevoel? Actieradius? Formaat? Was de Model S al ouder? Ja ja, we zijn nieuwsgierig hier, hoe meer je deelt hoe leuker het wordt ;)
Tja, electrisch rijden is fantastisch. Echter heb een aantal keren flinke laadstres ondervonden. Daarnaast begon de Tesla steeds vaker (kleine) gebreken te vertonen. Auto is van 2017. Met nu een gigantische afschrijving. Nee, geen electrische auto meer.

Dus op zoek naar andere. Wensenlijst: hoge instap, comfort, wat kleiner dan Tesla, plug in hybride, enig vermogen en de looks doen ook wat. Overwogen merken: Volvo, Bmw, jeep, mazda, Peugeot, Toyota
In allen een proefrit gemaakt. Bij Toyota dealer stond een nagenoeg nieuwe NX ik ging daar in zitten en was meteen verkocht. Wat een heerlijke zit. Overzichtelijk dashboard en tot in de puntjes afgewerkt interieur. Hier een proefrit gemaakt. Wat een rust en comfort ten opzichte van mijn Tesla. En mijn complete wensenlijstje afgevinkt. Ik was om. Nog even naar de lokale dealer gegaan (Loumans in Eindhoven, wat een geweldig ontvangst) ook daar stond een jong gebruikte, zeg maar Duitse import. Het prijs verschil met een nieuwe was uiteindelijk maar 500 eurie plus wat wachttijd. Voor ons de keuze snel gemaakt en een nieuwe besteld.

Mijn schoonzonen vroegen beide of ik het vermogen van de Tesla niet ga missen. Maar nee ben in principe rustige rijder. Vermogen van de NX is voldoende om vlotjes in te kunnen halen. Meer is niet nodig is alleen leuk als er zo n golfje gti naast je staat te blazen.... Maar ja daar heb je geen auto voor.

Weer een mooie NX450h+ erbij 👌

En dat vind ik goed nieuws als ik over een x aantal jaren een keer aan een opvolger toe ben 😇

Veel succes tijdens de wacht therapie

• Leuk
Welkom! Zo’n NX is een hele fijne auto. Had er laatst een mee als leenauto. Behoorlijk snel en geeft je echt het king-of-the-road-gevoel. Heel mooi vooruitzicht!

• Leuk
.Echter na vele auto s bekeken te hebben kwam ik per toeval een Nx tegen. Was gelijk verkocht.
Dit gevoel herken ik, nu sinds 1 jaar zeer tevreden rijdend in een NX 450h+in dezelfde uitvoering, alleen andere kleuren.
Sierlijsten zou ik laten zoals ze zijn, geeft de auto zijn klasse mee aan. Ik was ook altijd van de cosmetische aanpassingen maar met de NX vind ik dat hij zo al perfect is. Het is geen Alfa...
En maak je geen zorgen om een Golf GTI, volgens mij kan de plug in NX die wel aan :)

• Leuk
Met nu een gigantische afschrijving.
Onze ervaring hiero is dat een Lexus best waardevast is voor een reguliere (gezins)auto. In de huidige tijdgeest is een PHEV of full hybrid best gewild dus dat is een plus en dan is het ook nog van een merk dat onder particulieren erg geliefd is.