2003 LS430 een beetje opknappen

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Kleine update vanaf mijn kant;
De LS430 heeft weer een nieuwe APK. Daar kwam hij doorheen zonder op- of aanmerkingen.
Ik heb gevraagd of dat ze de motorolie + filter willen vervangen én de automaatbakolie willen vervangen.
Dat laatste kon ik in de onderhoudsgeschiedenis niet terugvinden of het ooit eerder was gedaan.
Ik had soms bij koude start als ik mijn wijk uit rijd, dat hij een beetje enthousiast terugschakelde naar z'n één en wel heel hard er vandoor wou.
Dat lijkt nu beter! Dus blij dat ik het gedaan heb.
Ook heb ik gevraagd of dat ze de achterremmen na wilde kijken, want er zat af en toe nog steeds een lichte trilling in.
De remmen aan de voorzijde zijn vorig jaar al geheel vervangen, dus daar kon het hem niet meer inzitten. Daarvan was één schijf krom, dus ik dacht het daarmee opgelost te hebben. Maar er bleek ook een achterschijf krom. Dus nu ook achter nieuwe remmerij, schijven en blokken.
Als laatste heb ik gevraagd of dat ze twee sterretjes konden vullen in de voorruit. Dat is netjes gedaan.
Daarna nieuwe A-stijl lijsten geplaatst. Deze had ik op eBay gescoord voor een kleine €240,- dankzij de importkosten.. maarja beter duur dan niet te koop.
Die lijsten zijn zowel de zwarte sierstrips als het rubbergedeelte in één. De oude waren keihard geworden en afgebroken, nu is het weer netjes.
Ik heb even geen before-foto bij de hand, maar hieronder in ieder geval de after.
A-stijl lijsten by Bas, on Flickr

Ook miste het antennetje op mijn dak. Ik kon via eBay/Ali wel vervangende vinden, maar allemaal met verkeerd schroefdraad. Dat blijkt op een LS430 M4 draad te zijn. Dus op Ali een m4 draadsnijer gekocht en zo'n willekeurig verloopstukje omgetoverd naar M4. Zit er ook weer op :-)
GPS Antenne by Bas, on Flickr
Camera wou niet scherpstellen.. excuus.
Dat was het wel weer voor deze update. Verder is er niet veel te melden. Hoe meer ik er mee rijd, hoe fijner ik de auto vind. Eind Juli heb ik een ritje naar Trier op de planning staan waar ik naar uit kijk. En daarvoor ga ik nog naar de start van de Mille Miglia rally, dan kan die ook van de bucketlist af! Maar dan ga ik vliegen.

Eergisteren ook nog een hele leuke clubrit mogen meerijden met de Lancia club en hun Kappa register. Die kwamen naar West-Friesland en dat is voor mij praktisch een thuiswedstrijd. Het was dan wel geen Kappa, maar ik mocht in deze meerijden! Ook leuk.
Lancia clubrit 25-5-2025 by Bas, on Flickr
Als jullie daar meer foto's van willen zien staat er een album op mijn Flickr. Als je hierboven op de foto klikt ga je daarheen geloof ik.