Na dit forum doorgespit te hebben en ook op internet gezocht te hebben kom ik er nog niet helemaal uit, dus maar even hier mijn vraag stellen. In mijn vorige auto, een Honda Insight zat ook geen reservewiel. Ik nam toen op een rit naar Frankrijk van iets meer dan 1000km een paar keer per jaar een winterband mee ingeklemd tussen de achterbank en de bijrijdersstoel. In geval van een probleem zou ik dan een band kunnen wisselen en mijn reis kunnen afmaken. Ik begrijp dat op een thuiskomer je maximaal tussen 50 en 100 km ver mag rijden met een snelheid van max 80 km/h. De reis hiermee voortzetten gaat dus iig niet lukken. Een propsetje heb ik al, en ook de compressor met smurrie zit in de auto, maar toch zou ik een echte reserveband fijn vinden. Mijn CT staat op 17 inch banden, en als ik even snel meet gaat dat tussen de bijrijdersstoel en achterbank niet meer passen(kan de achterportier waarschijnlijk niet meer dicht en kun je op de voorstoel niet meer zitten ivm ruimtegebrek)
Mijn vragen:
- Past een gewoon 17 inch wiel met normale standaard band in de ruimte in de kofferbak als ik alle bakken verwijder? Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Het is voor mij lastig opmeten omdat de uitsparing taps loopt.
- Als het past zou ik dan hiervoor ook een standaard 16 inch wiel met de standaard band voor kunnen gebruiken?
- Iemand anders een brilliante oplossing voor dit probleem? Zo niet blijft het bij het smurriesetje en de propset, en tzt toch maar een thuiskomertje....
Alvast dank voor de reacties
Mijn vragen:
- Past een gewoon 17 inch wiel met normale standaard band in de ruimte in de kofferbak als ik alle bakken verwijder? Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Het is voor mij lastig opmeten omdat de uitsparing taps loopt.
- Als het past zou ik dan hiervoor ook een standaard 16 inch wiel met de standaard band voor kunnen gebruiken?
- Iemand anders een brilliante oplossing voor dit probleem? Zo niet blijft het bij het smurriesetje en de propset, en tzt toch maar een thuiskomertje....
Alvast dank voor de reacties