IS250 waar op letten?

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

kww76

Nieuw hier
28 jan 2021
1
0
1
Hallo mensen

Mijn huidige Mazda staat te koop en ik wil op zoek naar een IS250 met automaat bak.
Nu zijn er verschillende uitvoeringen en Autoweek is niet altijd even betrouwbaar.
Zijn er online (Nederlandse) folders te downloaden zodat ik kan zien welke opties waarbij horen?
En dan natuurlijk de vragen waar op te letten bij een gebruikte IS250?

Ik ben een liefhebber van een goede muziek installatie. Is de Mark Levinson installatie veel beter dan de standaard installatie?
De standaard installatie is ook al best uitgebreid zag ik.

Dank alvast

Dag @kww76,

Mocht je in een vergevorderd stadium zitten en je twijfelt nog tussen welke, als ik mag kiezen, zou ik de voorkeur geven aan een Lexus mét Mark Levinson.
Ja, de standaard installatie is niet slecht, maar vele malen minder dan de M.L.
Heb M.L in een LS en een NX mogen beluisteren van Forum-leden, het verschil met de standaard in mijn Lexus is zeer groot!
Als je proef gaat rijden, beluister dan ook de muziek installatie.
Veel succes met je zoektocht👍

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Dag @kww76,

Mocht je in een vergevorderd stadium zitten en je twijfelt nog tussen welke, als ik mag kiezen, zou ik de voorkeur geven aan een Lexus mét Mark Levinson.
Ja, de standaard installatie is niet slecht, maar vele malen minder dan de M.L.
Heb M.L in een LS en een NX mogen beluisteren van Forum-leden, het verschil met de standaard in mijn Lexus is zeer groot!
Als je proef gaat rijden, beluister dan ook de muziek installatie.
Veel succes met je zoektocht👍
Mee eens! Maar luister ook, met de muziekinstallatie uit, naar mogelijke bijgeluiden uit interieur en wielophanging maar ook naar de motor. Hoe stiller hoe beter de auto. Anders neem een kenner mee als dat mogelijk is. Het zijn robuuste en betrouwbare autos, die vaak door achterstallig onderhoud helaas minder goed zijn. Maar ze zijn ook al bijna 20 jaar oud, dus je moet geluk hebben om een net exemplaar te vinden. Overigens is automaat de standaard voor de IS serie. Met een paar verkochte handbakken, die wil je niet hebben, die hebben een oud type bak, dezelfde als de Toyota pickups.

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Er is in het verleden op dit forum vaker een advies gegeven over de aanschaf van een IS250. Dit is weliswaar wat versnipperd te vinden maar het is er wel. In het kort zijn het zeer betrouwbare auto’s die rond de 200.000km een defecte waterpomp en dynamo kunnen krijgen. Dit kan ook eerder of later maar rond dit aantal kilometers (draai-uren) geven die vaak de geest. Houd rekening met scheuren/barsten in het dashboard als de auto veel in de zon heeft gestaan. Als het dashboard plakt op warme/zonnige dagen dan heeft ie het al of krijgt ie het binnenkort. Deurpanelen kunnen dit ook gaan krijgen.

Remklauwen achter willen wel eens vast gaan zitten maar dat is meer door te weinig gebruik omdat de parkeerrem bij een automaat amper gebruikt wordt. Gewoon periodiek reinigen/gangbaar maken voorkomt dit. Verder wil de subwoofer van een ML wel eens scheuren door leeftijd, dit hebben ze echt niet allemaal, de mijne bijvoorbeeld niet. Dit is te repareren met hulp van YouTube filmpjes. Vervangen door originele is prijzig want de impedantie is afwijkend, je vindt niet eenvoudig een passend aftermarket exemplaar. Maar er zijn op dit forum ook audiofielen bezig hun auto nog verder te verfraaien dat ze je vast tips kunnen geven.

Bij mijn IS250 reageerde op een moment het touchscreen niet meer op touch. Ik had wel beeld, maar de bediening deed het niet meer. Dat scherm heb ik laten vervangen. Als je dit soort klussen doet of laat doen dan moet je (men) erg voorzichtig zijn met het dashboard want dat is op deze leeftijd erg kwetsbaar, er scheurt/breekt zo een randje af.

Bij een IS250 met meedraaiende koplampen komt het wel eens voor dat een koplamp niet meer meedraait als je stuurt. Volgens de dealer moet de hele koplamp vervangen worden.

T.a.v. de uitvoering, als je ervan houdt, dan is een uitvoering met Mark Levinson zeker een aanrader. Alleen de Sport (later F-sport line) heeft een stugger onderstel, de rest heeft een standaard onderstel. Qua uitvoering vind ik de Executive (later Luxury Line) de mooiste uitvoering omdat alles erop zit. Ik had de mazzel met mijn Executive die de voor een IS250 zeldzame optie PCS had, oftewel Pre Crash Safety, oftewel adaptieve cruise control. Een goed onderhouden exemplaar kan makkelijk tonnen aan kilometers aan.

T.a.v. de uitvoering, als je ervan houdt, dan is een uitvoering met Mark Levinson zeker een aanrader. Alleen de Sport (later F-sport line) heeft een stugger onderstel, de rest heeft een standaard onderstel. Qua uitvoering vind ik de Executive (later Luxury Line) de mooiste uitvoering omdat alles erop zit. Ik had de mazzel met mijn Executive die de voor een IS250 zeldzame optie PCS had, oftewel Pre Crash Safety, oftewel adaptieve cruise control. Een goed onderhouden exemplaar kan makkelijk tonnen aan kilometers aan.
De (mooie!) IS 250 Sport die ik had was niet stug te noemen, best comfortabel en hij zat ongeveer 12mm lager, en wat mij betreft dan ook de mooiste IS 250. Ik mis 'm nog in dat mooie matador rood en de specifieke Sport velgen, fantastische auto :cry:
Als je een goede vindt gelijk doen en weer terugbrengen naar nieuwstaat want daar krijg je veel voldoening van.