- 18 mei 2023
- 263
- 168
- 43
Beste mensen,
2 jaar geleden ben ik overgestapt naar Allianz Direct.
Echter, de premie is in 2 jaar gestegen met 52,5% en dat verklaren ze door inflatie, andere risicoprofielen, etc.
Ik geloof er niets van dat die stijging zo te verklaren is, vandaar bovenstaande vraag.
2 jaar geleden ben ik overgestapt naar Allianz Direct.
Echter, de premie is in 2 jaar gestegen met 52,5% en dat verklaren ze door inflatie, andere risicoprofielen, etc.
Ik geloof er niets van dat die stijging zo te verklaren is, vandaar bovenstaande vraag.

. Ik heb wel ervaring (all risk) met ze vandaar mijn reactie. Ik zat voorheen bij Unive en ben van plan ook weer over te stappen. Je betaald iets meer maar beter service en pro actieve houding naar mij als klant toe. 
. Maar ja, de rx was toen we hem kochten al 12 jaar oud en de dagwaarde was niet meer dan de dagwaarde van onze vorige auto bij aanschaf.....Dus via independer een andere verzekering gezocht. Belangrijk voor mij waren vooral de BM regeling (we hebben 80% korting, wil ik graag zo houden en sommige verzekeraars zakken direct bij 1 schade), en de nieuwaarde/aanschafwaarde regeling. Sommige verzekeraars doen daar niet aan, sommige alleen het eerste jaar en sommige (zoals mijn vorige verzekeraar 3 jaar na aankoop). Bleek alleen dat de meeste verzekeraars er helemaal niet aan doen als de nieuwwaarde boven de 75.000 euro ligt.....tsja dat was een puntje met de rx 
(Adviseur heeft er ook een en woont een straat verderop).