IS300h naar RC300h ?

Paniekje

Heel actief
1 sep 2024
718
634
93
Ik heb momenteel een IS300h en die bevalt me uitstekend, maar …… ik zit daar 99% van de tijd helemaal alleen in.
En de vormgeving van een RC300h spreekt me erg aan.
Ik heb in Dongen even in ern prachtige RC mogen plaatsnemen.
Deze eigenaar (ben zijn naam helaas kwijt) gaf aan dat het echt een klasse hoger is om met te rijden.

Wie heeft deze overstap al gemaakt ?

Veel in de RC is als in de IS , is de RC gewoon minder voor meer geld 😁, of is dit echt de stap waard ?

Het gewicht van de RC is hoger dan van de IS, heeft dat nog grote invloed op het verbruik ?
Zou Lexus gewoon prijs per kilo zijn ? 🤣😇

Graag kom ik in contact met diegenen welke deze stap reeds gemaakt hebben.

• Leuk
Waarderingen: Johno
De RC is sowieso geen IS met 2 deuren minder, de RC is deels IS en deels GS en qua segment een (half) stapje hoger dan de IS.
Als het je gaat om rijbeleving en looks dan zou ik sterk de RC overwegen.

• Leuk
Waarderingen: Paniekje
Ik snap je afweging Paniekje, ik vind de RC ook echt geweldig om te zien!

Wij zijn thuis met z'n 3-en dus de pubert gaat af en toe nog mee dus is een Coupe minder praktisch.
'Helaas' rij ikzelf weinig auto, ik kan 'gelukkig' op de fiets naar m'n werk (hoezo klinkt dat tegenstrijdig 😄 ).

Maar wie weet, op een dag..... als onze zoon ooit eens op zichzelf kan gaan wonen (en dat kan in deze tijd ben ik bang nog wel even gaan duren :confused:).

Succes met je afwegingen!

• Leuk
Ik ben geen sportief rijder, ik geniet van de luxe en comfort.
Wanneer dat in de RC nog sterker naar voren komt dan in de IS.……
Ik ben eerder een redelijk zuinig rijdende cruiser met af en toe even stevig doorrijden, dus niet dat een 2CV achter me zit te drukken 😁.

Dat lijkt mij ook de beste optie.
Maar ik vrees dat ik dan meteen verkocht ben 😁

Ik ben een paar jaar geleden van IS 250 naar een RC 300h gegaan. In het begin heb ik wel geprobeerd om rustig te blijven rijden en daarmee scoorde ik met gemak 1 op 18. Dat is nog niet geheel de rijstijl die bij me past, dus nu rijd ik gemiddeld 1 op 16. Dat is toch nog een heel stuk zuiniger dan de IS 250.
Het enige ongemak dat ik heb kunnen ontdekken aan mijn RC is: De remmen grijpen laat (zeker een halve seconde) aan als er opspattend water op de weg is. Daarmee kan ik leven, want ik houd dan gewoon een grotere afstand tot mijn voorganger.

• Leuk
Wat zijn de grootste minpunten, onhandigheden of irritatiepunten aan de RC ?
-ruimte achterin (voor die enkele keer)
-infotainment systeem (als IS)
-
-

Nog iemand ergens tegenaan gelopen waar ik toch echt rekening mee moet houden ?

- bagageruimte is wat kleiner?
- portieren zijn wat groter waardoor in- en uitstappen in krappe parkeerplaatsen wat soepelheid vraagt van de inzittenden 😁
- vetvlekken op de ramen van enthousiastelingen die naar binnen willen gluren als ie geparkeerd staat?

• Haha
Waarderingen: RoelVB en Paniekje
- bagageruimte is wat kleiner?
- portieren zijn wat groter waardoor in- en uitstappen in krappe parkeerplaatsen wat soepelheid vraagt van de inzittenden 😁
- vetvlekken op de ramen van enthousiastelingen die naar binnen willen gluren als ie geparkeerd staat?

De kofferbak is volgens mij juist ruimer dan in de IS; veel dieper + skiluik als ik me niet vergis.

• Leuk