Elektrische handrem

Bassj

Actief
25 jan 2020
319
227
43
Heeft iemand ooit het euvel gehad dat de elektrische handrem storing geeft?
Bij mij is deze afgesteld maar gaat hij er soms tijdens het rijden op.
Er verschijnt dan een oranje waarschuwingslampje op het dashboard en het rode handrem-lampje gaat aan i.c.m. een alarmsignaal.
Soms doet hij dit een hele tijd niet en dan is het opeens weer terug.
De auto remt het ene moment voelbaar af en het andere moment gaan alle toeters en bellen en is er geen vertraging.

Ik ken deze storing niet, maar ik zou er niet mee doorrijden.
Als je achterwielen blokkeren op snelheid sta je ineens achterstevoren op de snelweg.
Als noodingreep zou je beter de zekering voor de handrem kunnen verwijderen. En hop naar de dealer.
Beter nog de auto laten ophalen....

• Leuk
Waarderingen: D43m0n, Bobusa en Bassj
Het is toch vreemd allemaal. Ik had gisteren ook een rare, springende toerenteller. Misschien zit er wel een elektrische storing in of een massa probleem.
Ik moet zeggen dat deze Lexus me steeds meer teleursteld. De vorige, een IS250, had nooit iets en 300k op de teller.
Deze heeft 170k en ik ben onderhand al 4x naar Breda geweest. Eerst lambdasonde, toen airco stuk, toen een handrem die niet werkte, weer iets met de airco en nu wéér de handrem.
Valt me tegen.

• Verdrietig
Waarderingen: RoelVB
Zojuist nog even gekeken. Wat mij opvalt is als volgt:
Als de knop voor de handrem op automatisch staat gaat de handrem er van af als ik de pook in D zet.
Als ik handrem op handbediening zet dan gaat de handrem er wel op maar als ik de ontgrendel knop gebruik, gaat het waarschuwingslampje 1x heel even uit om vervolgens weer te blijven branden.
Hij knippert daarna niet meer en blijft branden. De handrem blijft er dan op staan, ook als ik de pook in R of D zet. De auto gaat geen cm meer voor-of achteruit.
Ik moet de auto dan uitzetten en weer aan en dan pas gaat de vergrendeling er weer van af.

Laatst bewerkt:
Zojuist nog even gekeken. Wat mij opvalt is als volgt:
Als de knop voor de handrem op automatisch staat gaat de handrem er van af als ik de pook in D zet.
Als ik handrem op handbediening zet dan gaat de handrem er wel op maar als ik de ontgrendel knop gebruik, gaat het waarschuwingslampje 1x heel even uit om vervolgens weer te blijven branden.
Hij knippert daarna niet meer en blijft branden. De handrem blijft er dan op staan, ook als ik de pook in R of D zet. De auto gaat geen cm meer voor-of achteruit.
Ik moet de auto dan uitzetten en weer aan en dan pas gaat de vergrendeling er weer van af.
Wat @Higgie zegt, sterk advies om ermee naar de dealer te gaan. Voordat alles kapotloopt of nog erger, er ongelukken gebeuren.

Inderdaad, bloedlink voor jezelf en anderen. Ben wel benieuwd naar de diagnose, ik hoop voor je een relatief eenvoudig (kosten-)technisch verhaal...