Zwarte RC300h (HV-530-T): hier bekend?

Oop

Hoort erbij
21 okt 2012
26
20
3
Hoi allen,

asking for a friend: deze leuke RC300h staat te koop. Is wat aangepast en ziet er op de foto's echt keurig uit.

Is deze misschien bekend hier? Ben vooral benieuwd natuurlijk hoe er mee omgegaan is (want km-stand is wel 246.000).

Groeten,
Patrick

Laatst bewerkt:
Nee, ken 'm niet maar als ik de foto's zover kan beoordelen lijkt het een nette auto. Als alle onderhoudsbeurten uitgevoerd zijn dan is 246k voor zo'n auto nog weinig. Let wel dit is een Hybride, tenzij er altijd vol gas mee is gescheurd, maar dat lijkt niet zo. Jammer van de wannabee uitlaten, daarmee zou hij minder waard moeten zijn. Dus afdingen, origineel is altijd meer waard. En wat heeft de vorige eigenaar dan nog meer "versleuteld"?

Laatst bewerkt:
Nee, ken 'm niet maar als ik de foto's zover kan beoordelen lijkt het een nette auto. Als alle onderhoudsbeurten uitgevoerd zijn dan is 246k voor zo'n auto nog weinig. Let wel dit is een Hybride, tenzij er altijd vol gas mee is gescheurd, maar dat lijkt niet zo. Jammer van de wannabee uitlaten, daarmee zou hij minder waar moeten zijn. Dus afdingen, origineel is altijd meer waard. En wat heeft de vorige eigenaar dan nog meer "versleuteld"?
Volgens mij zijn de velgen niet origineel.

Hoi allen,

asking for a friend: deze leuke RC300h staat te koop. Is wat aangepast en ziet er op de foto's echt keurig uit.
Op de foto’s … 🙄
Zo ben ik ook naar enkele interessant geprijsde RC’s gaan kijken.
Op de foto netjes, op locatie … 😳🤔🙄.
Dus wat dat betreft is er maar 1 optie, stap in de auto en ga kijken.

246K zou geen probleem moeten zijn (inderdaad mits …), info van bekende betrouwbare bronnen zou fijn zijn, maar je kunt ook een aankoopkeuring uit laten voeren.
M’n IS met 202K loopt als een zonnetje en zuinig, die 300h systemen kunnen behoorlijk wat hebben.

Ziet er op de foto’s inderdaad heel netjes uit, dus misschien wel van een liefhebber (om niet freak te schrijven 😉) geweest, en misschien wel op shows actief geweest is.
Want daar vind je vaak de wat gemodificeerde pracht-auto’s.

De auto is, zover ik kan zien, netjes iedere +-15dkm bij Lexus geweest voor een beurt. Tezamen met de degelijkheid van de 300h techniek, is die stand voor mij niet zo spannend.
Het is meer het stukje aanpassingen en wat daaromheen kan hangen.. In die zin zou een aankoopkeuring zoals @Paniekje voorstelt wel een pre zijn.
Maar het hoeft uiteraard geen probleem te zijn en dat de eigenaar er júíst erg zuinig op was.

Auto heeft maar twee particuliere eigenaren gehad en dat lijkt mij gunstig. Ongeveer 25000 km per jaar voor zowel eigenaar 1 als 2, dat is niet gek veel en zal dan als daily driver zijn gebruikt.

Auto goed inspecteren, zeker aan de onderkant ook voor die verlaagde bumpers en zijkanten. Is dat onbeschadigd? Dan wijst dat op een goede eigenaar zou ik denken.
De tweede eigenaar heeft de auto twee jaar gehad. Dat vind ik wel wat kort voor wanneer je zo'n auto kiest. Onafhankelijke keuring (EDIT: zoals al gezegd) lijkt mij geen slechte voorwaarde voor aankoop.

En als je er van houdt is dit wel een hele mooie wagen zo te zien.

Thanks allemaal!
Gezien de afdruk van een kinderstoeltje op de achterbank, is pas-2-jaar-bij-de-laatste-eigenaar misschien ook wel verklaarbaar en niet meteen een rode vlag.
Nog niet gesnuffeld, is voor ons niet naast de deur dus kan alleen op een vrije zaterdag.

Die afdruk van het kinderstoeltje kun je waarschijnlijk nog wel weg krijgen door het leder wat te laten krimpen.
Beetje vochtig maken en snel drogen.