android dongle

Tondk

Nieuw hier
30 okt 2024
22
38
13
Omdat de LBX geen android auto heeft heb ik een dongle gekocht en heb deze vandaag in gebruik genomen ( geinstalleerd ).

Die ik gekocht heb ( weet niet of ik het type mag noemen en zal dat later wel, na goedkeuring noemen ) werkte, na downloaden app,
binnen 3 minuten. Het switchen van android naar lexus is makkelijk via scherm. Mijn dongle is alleen voor android en kan wisselen tussen
verschillende android telefoons ( echtgenote kan dus ook met haar telefoon android gebruiken ). Je moet er wel rekening mee houden dat er met mijn dongle alleen een kabel USBC ( moet in de dongle ) en USBA ( aan de andere kant ) meegeleverd wordt: dus wel weer een USBC-USBC kabel moet kopen.

Maar alles werkt perfekt en heb Hans niet weer om een gunst hoeven te vragen (-:

• Leuk
Waarderingen: ConwayT91 en Higgie
LBX heeft toch wel Android auto en Apple Carplay? Het werkt misschien niet draadloos en daarom heb je die dongle gekocht. Toch?
Je mag best het merk noemen hoor, hebben anderen hier er ook wat aan als ze draadloos willen...

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Vind het eigenlijk wel vreemd dat de Lexus LBX ( misschien ook andere types ) geen draadloos android heeft ( wel apple carplay draadloos ). Heb de dongle inderdaad gekocht om niet elke keer mijn telefoon uit mijn zak te hoeven halen.

Start binnen 15 sconden op en spreek mijn lokatie in ( maps ) en gaan

Ik heb de "AA Wireless Two " gekocht.

• Leuk
Waarderingen: Higgie
Oh dat is wel bijzonder, Toyota equivalent heeft wel standaard draadloze Android Auto.
Ja klopt, dat is met meerdere zaken zo. Huidige Toyota modellen zijn vooruitstrevender m.b.t. techniek dan Lexus helaas. Zie de Lexus RZ. Die heeft een goedkoop LCD schermpje in de klokkenwinkel terwijl de huidige RAV4 al een full screen LCD display heeft.....🤯

• Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Ja klopt, dat is met meerdere zaken zo. Huidige Toyota modellen zijn vooruitstrevender m.b.t. techniek dan Lexus helaas. Zie de Lexus RZ. Die heeft een goedkoop LCD schermpje in de klokkenwinkel terwijl de huidige RAV4 al een full screen LCD display heeft.....🤯
Welk schermpje bedoel je dan? Volgens mij zit in de RZ hetzelfde scherm als in de NX en RX en dat is geen goedkoop schermpje. Daarnaast is de RAV4 geen tegenhanger van de RZ. DE NX is de tegenhanger van de RZ.

• Leuk
Waarderingen: ConwayT91
Zie hier de verschillen.

Toyota RAV4:
1759221380437.png

Lexus RZ:
1759221587708.png

Lexus RZ detail:
1759221415754.png

Jammer dat de nieuwe 2026 ogenschijnlijk geen upgrade krijgt. Ik weet niet wat Toyota aan het doen is. Maar goed, daar waar het meeste van wordt verkocht, gaan de meeste resources in zitten, lijkt me logisch.

De RAV4 is niet hetzelfde platform inderdaad als de RZ. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat de keuzes van Toyota soms best verbazen.

De Lexus RZ 450e is technisch gebaseerd op de Toyota bZ4X. Beide modellen delen:
  • Het e-TNGA platform, speciaal ontwikkeld voor elektrische voertuigen
  • Een accupakket van 71,4 kWh
  • Productie op dezelfde assemblagelijn

Het scherm in de RZ lijkt hetzelfde als in de NX en daar is niks mis mee. Misschien iets kleiner dan in de RAV4 maar dat betekent niet dat er minder info is.
Wie heeft nog een snelheidsmeter en/of toerenteller nodig? Kun je ook digitaal weergeven, toerenteller helemaal overbodig met cvt/automaat en/of elektrisch.

Toen ik mijn NX net had dacht ik eerst ook dat het 'klokken'scherm wat klein is, maar er ontbreekt helemaal niks dus groter is niet nodig. Tenzij je de navigatiekaart voor je zou willen hebben maar dat vind ik persoonlijk niet nodig want met HUD heb je belangrijke info ook voor je.
Zo'n navigatiekaart voor je ziet er natuurlijk wel flitsend uit. Maar als ik een flitsende auto wil neem ik wel een Audi of een Cupra met dynamische knipperlichten en persoonlijke dagrijverlichting en navigatiekaart voor je en dat soort dingen. Gelukkig heeft Lexus dat niet nodig wat mij betreft.:)

Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn 2011 LS al een volledig LCD klokken scherm.....

Uiteraard mag je de NX en RZ verdedigen maar vindt het alleen jammer dat Toyota modernere infotainment heeft dan Lexus.

Ben het met Bobusa eens: waarom heeft lexus niet beide draadloos en Toyota wel?
Mijn laatste 3 auto"s: 2022 ( nieuw Mazda Cx30 ) 2023 ( nieuwe Toyota Yaris Cross ) hadden beide. Nu 2024 november gekocht nieuwe LBX alleen Carplay?
Dongle kost enkele tientjes, wat zou het inbouwen van een chip kosten?
Mijn auto koste ( prive en geen lease oid, gewoon contant ) bijna € 46000 dus volgens mij zou dit handig te realiseren zijn als Toyota dit wel kan voor een auto die minder kost dan de LBX die de basis heeft van de Cross?

Ben het met Bobusa eens: waarom heeft lexus niet beide draadloos en Toyota wel?
Mijn laatste 3 auto"s: 2022 ( nieuw Mazda Cx30 ) 2023 ( nieuwe Toyota Yaris Cross ) hadden beide. Nu 2024 november gekocht nieuwe LBX alleen Carplay?
Dongle kost enkele tientjes, wat zou het inbouwen van een chip kosten?
Mijn auto koste ( prive en geen lease oid, gewoon contant ) bijna € 46000 dus volgens mij zou dit handig te realiseren zijn als Toyota dit wel kan voor een auto die minder kost dan de LBX die de basis heeft van de Cross?
Gekker nog: In de USA heeft de NX wél draadloos Android Auto, maar in Europa niet. Ik heb een keer ergens gelezen dat het een rechten iets zou zijn maar of dat klopt?
Ik heb daarom ook een AAwirelss dongle in mijn NX.

• Leuk
Mijn 2025 NX heeft wél draadloos Android Auto, dus misschien heeft Lexus op dit vlak een upgrade gemaakt?

Ik heb net op deze site gekeken:

Daar staat bij de vraag of de LBX draadloos android heeft het volgende:
Ja. Uw smartphone kunt u via Android met een aansluitsnoer integreren.

Dus de LBX heeft nog geen draadloos android ( wanneer de stie dus up to date is natuurlijk ).

Gr
Ton
PS
Yep mijn LBX is van november 2024

Zag dat de juiste pagina verdween en heb de www weggelaten, dus met www en dan

lexus.nl/modellen/lbx#Technology

• Leuk