Lexus ct200h

Lasko

Hoort erbij
30 aug 2025
26
15
3
Dag Allen, Even voorstellen.

Mijn naam is Rob en bezit een Lexus ct200h.
Door de jaren heen heb ik verschillende merken gereden waaronder BMW, Peugeot, Chevrolet, Deawoo, Opel, Er was altijd wat kapot of aan de hand. Ik ben opzoek gegaan naar een auto waar ik op kan vertrouwen, veilig en betrouwbaar is. Na research en ervaringen van anderen ben ik uitgekomen bij Lexus. Het was voor mij duidelijk dat het de ct200h uitvoering moest gaan worden. Na maanden te hebben gezocht en verschillende auto’s te hebben bekeken. Heb ik eentje gevonden uit 2018 met alle opties, behalve een schuifdak. De auto gebruik ik dagelijks en het is genot om in te rijden. Alles voelt zo degelijk en massief gebouw, ik krijg het gevoel dat de auto onverwoestbaar is. Inmiddels heb ik in anderhalf jaar tijd dertig duizend kilometers gereden waaronder, veel in het buitenland. Ik wilde alleen een ct200h met Mark levinson uitvoering. Ik bedoel wie wil nu niet een rijdende concertzaal? Subliem. Ik moet nog even wennen aan de Lexus onderdelen en onderhoud prijzen die liggen aanzienlijk hoger dan bij de vorige genoemde merken.Ik hoop hier nog jaren in te mogen rijden!
Vorige maand ben ik voor het eerst bij de Lexus-meeting in Dongen geweest om een aantal prachtige auto’s te mogen bewonderen en ervaringen te delen. Ik voel me welkom bij de Lexus familie.

Tot slot heb ik nu het eerste een groot probleem waar ik tegenaanloop en zal een topic hierover openen. Mijn beide DRL zijn kapot en moeten vervangen worden .

Gegroet, Rob

Bijlagen

• ECA07A8E-6E91-4F84-ACF0-A4DE2E831E59.jpeg
    ECA07A8E-6E91-4F84-ACF0-A4DE2E831E59.jpeg
    871,4 KB · Weergaven: 28
Welkom Rob en mooie CT! Ja, Lexii zijn betrouwbare auto's maar op de nieuwere modellen zijn soms helaas economische keuzes gemaakt die veel eigenaren niet snappen, zoals de DRL's. Mijn vrouw heeft een CT uit 2014 en geen enkel probleem. Ik lees idd dat dit een productiefout zou kunnen zijn en dan zou Lexus dit moeten oplossen. Ben echter bang voor je dat dit nog niet zo makkelijk zal zijn. Hopelijk kunnen ze worden gerepareerd, wat wellicht ook nog beter is omdat dan de slecht ontworpen LEDs vervangen kunnen worden door betere. Succes!

Alles kan gerepareerd worden . We leven tegenwoordig in een consumptie maatschappij waarbij eerder vervangen word dan gerepareerd /hergebruikt. Ik ga in ieder geval een poging doen bij Lexus en hoop op een vorm/soort van coulance. Bedankt voor je reactie

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Welkom Rob en mooie CT! Ja, Lexii zijn betrouwbare auto's maar op de nieuwere modellen zijn soms helaas economische keuzes gemaakt die veel eigenaren niet snappen, zoals de DRL's. Mijn vrouw heeft een CT uit 2014 en geen enkel probleem. Ik lees idd dat dit een productiefout zou kunnen zijn en dan zou Lexus dit moeten oplossen. Ben echter bang voor je dat dit nog niet zo makkelijk zal zijn. Hopelijk kunnen ze worden gerepareerd, wat wellicht ook nog beter is omdat dan de slecht ontworpen LEDs vervangen kunnen worden door betere. Succes!

Vergelijkbaar met het koppakking probleem van de modellen voor 2013 . Wat ook pijn en moeite heeft gekost voordat de fabrikant dit heeft erkent en heeft aangepast in het volgende model.

De CT blijft een pareltje. Als de jouwe uit 2018 komt valt die onder voorwaarden nog onder de 10 jaar garantie. Ik weet niet of dit euvel daaronder valt maar het is de moeite waard dat te onderzoeken.