Een lexus sc 430 of een lexus Is 300 convertible of een lexus is 3.50 keuze maken.

discount

Nieuw hier
10 okt 2025
2
0
1
Mijn naam is Rob Korting ben 67 jaar en met met pensioen.
Wij willen graag gaan rijden in een cabrio met onze oude dag.
En al jaren heb ik al interesse om een convertible te gaan aanschaffen met een staal dak maar geen Mercedes-Benz of bmw maar een LEXUS
Ik kijk al maanden online de wereld rond om er 1 te gaan importeren.
ALS IK GA GOOGELE LEES IK DAT EEN SC 430 MEER WAARDE HOUD ALS DE IS 350 of de IS 300
Welke keus we gaan maken of het een LEXUS SC430 vanaf 2006 / 2012 weet zins kort dan er enkele sc340 na 2010 zijn geleverd
of een IS 350 van 2013 /2014 of 2015.

WILLEN JULLIE ONS DAAR MEE HELPEN.

MOET JE KIEZEN VOOR EEN V8 OF EEN V6 3.5 OF 3.0
VOOR DE BESTE HULP HEBBEN WIJ EEN HEERLIJKE FLES WIJN OVER.
HELP ONS EEN TOEKOMSTIGE BLIJDE LEXUS RIJDERS TE WORDEN.
 
Welkom op het forum. Lastige keuzes maar welk model of type je moet kiezen is heel persoonlijk. Probeer in de verschillende modellen lekker proefritjes te maken om het te ervaren.

Succes
 
Mijn naam is Rob Korting ben 67 jaar en met met pensioen.
Wij willen graag gaan rijden in een cabrio met onze oude dag.

Welke keus we gaan maken of het een LEXUS SC430 vanaf 2006 / 2012 weet zins kort dan er enkele sc340 na 2010 zijn geleverd
of een IS 350 van 2013 /2014 of 2015
Zo te horen heb je tot nu toe nog geen cabrio gereden. Ik wel eens en ik ben inmiddels 10 jaar ouder dan jij en ben inmiddels redelijk in staat om als ervaringsdeskundige enkele opmerkingen te maken over het rijden in een cabrio op latere leeftijd :cool:

Cabriorijden heeft uiteraard zijn charme. Je uitzicht is perfect en naast de visuele informatie heb je ook allerlei geluids- en geurinformatie. Het je laten voortbewegen met een cabrio, kent dus een aantal zaken die als aangenaam kunnen ervaren. Het beste lukt dat op kronkelende landweggetjes waar je niet gestoord wordt medeweggebruikers op tweewielers - bikers of groepen wielertoeristen, ze zijn allemaal even erg.

Cabriorijden kent ook nadelen. De weersomstandigheden en de mate van snelheid waarmee je rijdt bijvoorbeeld. Met cabrio's valt prima te rijden bij temperaturen van onder het vriespunt tot zomerse temperaturen die je ook bij een stevige wandeling niet als storend ervaart. Wanneer er volop zon is en de temperatuur boven zeg 25 graden komt, ga je verlangen naar een gesloten kap en airco. Het is niet toevallig dat cabrio's vooral populair zijn in Noordwest Europa, maar veel minder in landen als Spanje, Italie en Griekenland. In lichte regen rijden is niet echt een probleem, zolang je maar blijft rijden. Dan waait de nattigheid wel grotendeels over je heen. Bij stoppen voor een kruispunt gaat het uiteraard ook binnen regenen. Het is dan wel handig als het sluiten van de "overkapping" vlot gaat en zonder te veel gedoe.

Een andere overweging is de beweeglijkheid van de chauffeur en de andere passagier(s). Het in- en uitstappen in een cabrio vereist meestal wat meer beweeglijkheid dan nodig voor een SUV. Je bent nu, vergeleken met mij, nog jong, maar mijn ervaring heeft me geleerd dat je beweeglijkheid met het oplopen van je leeftijd doorgaans vermindert. Geloof me, er komt een dag dat je een wat gemakkelijker instap gaat waarderen.

Tot zover een wat algemene beschouwing over leeftijd, klimaat en de omgang met een cabrio. Welke kun je nu het best kopen? Daar kan ik je niet helpen. Ik ken de drie modellen omdat ik ze wel eens zie staan in de gebruikte handelsvoorraad bij de dealer waar mijn auto af en toe een wellnesbehandeling ondergaat. De SC430 is voor mij verreweg de mooiste, gereden heb ik er nooit in. Maar het lijkt me een genoegen met een zijdezachte V8 over het rustige platteland te glijden. Met wat zoeken denk ik dat het aanbod best wel groot is en dat zeker de SC's vaak heel weinig km hebben afgelegd. Dat waren doorgaans toch "tweede auto's" en geen "daily drivers".
 
Als je motorgeluid en de souplesse daarvan kan waarderen (lees: belangrijk vindt) dan zou ik voor een V8 gaan.
Al zal een V6 ook uitstekend aan die voorwaarden kunnen voldoen natuurlijk :giggle:

Praktisch zou ik kijken naar zaken als de kapbediening en de in- en uitstap.

Het uiterlijk van de auto moet je natuurlijk ook kunnen bekoren, evenals het interieur en het dashboard.

Fijn die luxe keuzes. Succes en veel plezier met het maken ervan :cool:
 
Een cabrio IS350 is altijd een import vanuit de USA, want in Europa nooit officieel geleverd. Alleen de 250c kwam naar Europa. Een 350c vinden wordt daarom best lastig, zeker in Nederland. Ik rij er zelf een, maar heb vrij lang een zoekopdracht op Autoscout open gehad voordat er eentje op kwam poppen. Ik was ook bewust op zoek naar rood, maakt het ook niet eenvoudig natuurlijk. Dus 'even' ergens een proefrit maken om verschil tussen een is250c en is350c te ervaren is daarom niet zomaar te regelen.
Welke regio zit je ongeveer? Als het in mijn regio past, wil ik best een eindje met je in mijn 350c rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: quattrootje
Welkom op ons onvolprezen forum Rob.
Wat een zoektocht zeg.
Ik heb ervaren dat de weg er naar toe doorgaans vele malen interessanter is dan de uiteindelijke bestemming.
Daarom een klein zijsprongetje: bij de VETOS specialist in Uden waar wij onze NX in onderhoud hebben staan er momenteel
een tweetal IS Cabriolet 250C's in de showroom, resp. uit 2009 & 2010.
Wellicht een idee om daar eens langs te gaan, wellicht een proefritje maken en aan Sieg of Bas je wensen kenbaar te maken.
Waarschijnlijk weten zij via hun netwerk de SC of IS van je dromen te vinden.
Wens je een fabeltastische reis toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paniekje en quattrootje
Het is echt heel persoonlijk
Ik heb dan weliswaar geen IS350 maar een IS250 cabrio gehad. Dit was mijn eerste Lexus (virus gaan niet meer weg denk ik) heb hier bijna 2 jaar met veel plezier en zonder problemen mee gereden. Zomer en winter. Heb nu een SC430 als zomer auto deze wil ik in de winter niet gaan gebruiken. Misschien een keer een droge zonnige winterdag maar niet constant in alle weersomstandigheden
De SC430 rijdt anders dan de IS de auto is stiller en veel meer souplesse. De IS is wel veel praktischer qua kofferruimte mits het dak erop zit en de achterbank is veel beter. Wij zijn met zen drieën thuis maar achterin zitten mijn zoon is 12 dat is in de 430 niet te doen. Maar de V8 is echt fantastisch. Evenals het interieur het gebruikte leer. Maar dat was van de IS ook prima
Qua waardevast geen idee. De IS en zeker de 350 is ook best zeldzaam. Ik was van de zomer bij de dealer in Groningen stonden er 3 SC’s voor onderhoud de illusie dat ik een zeldzame auto had was gelijk weg haha. De prijzen voor aanschaf en zeker bij de dealer en met weinig km ligt bij de SC wel hoger is mijn idee

Veel plezier naar de zoektocht. Maar als de ruimte op de achterbank niet uit maakt zou ik voor de V8 gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa