update LBX

Tondk

Hoort erbij
30 okt 2024
28
43
13
Vandaag heeft mijn LBX Emotion de eerste beurt gekregen ( € 406,== a 1 uur ).

Hier werd mij ook verteld dat er een terugroepaktie open stond welke 2 uur zou duren; doe ik een andere keer.

Omschrijving defect Het beeldscherm van het digitale dashboard kan uitvallen omdat het verkeerd is geprogrammeerd.

Heeft iemand dit al meegemaakt?

Gr.
Ton.
 
Er zijn (nog) weinig LBX rijders Ton, ook op dit forum moet het aantal nog groeien.
Maar wel goed dat je dit euvel reeds onder de aandacht brengt.
Want dan kunnen toekomstige LBX rijders dit als naslagwerk gebruiken.

Ben wel benieuwd hoe dit alfoopt. En of alle versies LBX dit hebben.
 
Mail gestuurd naar Klantenservice Lexus. Na opgave van mijn kenteken was de reactie dat er voor mijn LBX geen terugroepactie is.
 
En op de site van lexus in ‘mijn lexus’ het vin nummer ingevoerd bij terugroepacties? Dan weet je het 2x zeker. ;)
 

Bijlagen

  • IMG_1830.png
    IMG_1830.png
    203,4 KB · Weergaven: 19
Lexus dealers controleren alleen de 'noodzakelijke' terugroep akties via de RDW, de 'vrijwillige' terugroepakties staan niet bij de RDW maar alleen via de Lexus website te achterhalen. Ik denk dat ze dit alleen op verzoek van de klant doen, want niet noodzakelijk dus liever niet uitvoeren...

Voor mijn NX staan er 2 vrijwillige terugroep akties, deze week nog geinformeerd en ik kreeg in 1e instantie dus te horen dat er niks zou zijn. Toen ik over de vrijwillige terugroep akties begon werd er verder gezocht en toen kwamen de 2 inderdaad naar voren.
Maar nog meer vertragingstaktiek want ze dachten dat de benodigde info nog niet beschikbaar was.
Ja dag, 1 aktie staat er al meer dan een jaar in dus dat zou nu toch wel bekend moeten zijn. Oh dan kunnen we wel een afspraak maken hiervoor was de reactie van de dealer.
Voor mij is het duidelijk genoeg dat ze dit liever niet dan wel doen. Dus mijn advies is om gewoon door te zeuren bij de dealer als je dit uitgevoerd wilt hebben.
 
Zoals ik al aangaf kreeg bij de eerste beurt te horen dat er een update moest gebeuren welke 2 uur zou duren ( zou dan daar op wachten; kom mijn 2 uur wel door ipv Breda Goirle vv te rijden ).
Afspraak 25-11.
Zou het langer duren dan heb ik aan gegeven dat misschien toch een leenauto een optie is.

Deze week een mail gekregen dat er 3 updates ( even gebeld waarom zo lang ), open stonden en dat van 8 tot mogelijk 17 uur duurde.
Via red carpet krijg ik een leenauto; afspraak staat gepland voor 25-11.

Heb niet verder gevraagd maar zal wel goed zijn ( heb er geen verstand van) ; vraag het na en laat het weten na de updates op 25-11



Beste heer/mevrouw de

Hierbij bevestigen wij uw afspraak voor uw Lexus LBX, met kenteken

Uw afspraak staat gepland op 25-11-2025 om 08:00.
Wilt u uw auto alstublieft ongeveer 15 minuten van tevoren brengen?
Zo kan onze monteur op tijd beginnen met de werkzaamheden.
De auto is uiterlijk om 17:00 weer gereed.
Mocht uw auto eerder klaar zijn, dan brengen wij u daarvan uiteraard direct op de hoogte.

U heeft aangegeven gebruik te willen maken van vervangend vervoer. We hebben een Red Carpet voor u gereserveerd.

Heeft u nog vragen of wilt u uw afspraak wijzigen? Neem dan gerust contact met ons op.


Met vriendelijke groet,

Lexus Breda
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Lexus4me