geluid achteraan passagierszijde langs deurzijde

VARRO

Hoort erbij
8 apr 2023
27
5
3
hallo,

betreft : gs h 300 van 2013, sinds geruime tijd is er een geluid achteraan een tikkend geluid bij het nemen van kleine oneffenheden ik heb alles al geprobeerd maar nog niet gevonden.
Heeft iemand een tip ?
Bedankt voor opvolging en vriendelijke groet,

Dat is moeilijk te zeggen zonder het te horen.
En in een auto is het vaak moeilijk om aan te geven waar het geluid precies vandaan komt.

Heb je een sunroof ?

Originele remblokken achter ?

Een tik(je) een tok, een bonk ?

Op welke snelheid/ondergrond hoor je dat ?

het is een getik langs de passagierszijde op sommige momenten dat ik over een hobbelige weg rijd heb al veel afgeplakt , originele remblokken achteraan als ik op een mooie vlakke baan rijd geen lawaai open dak heb ik al opgevuld met doeken dat is dus ook ok

En wanneer eens iemand achterin meereist en eens goed luistert … ?

Het is dus niet dit rommelend geluid ?(seconde 46)

Laatst bewerkt:
Wat voor soort getik is het, wat hoog in de frequentie of juiste wat laag?
Is het snelheidsafhankelijk?
Verandert of verdwijnt het als je een bocht naar links of rechts neemt, of huist als je gas geeft of remt?

Zit er niet gewoon een steentje in het profiel van je (achter)band?

het is een geluid zoals een vijs in een ijzeren doos, niet constant maar enkel als ik over hobbelige weg rijd aan de deur achteraan langs passagierszijde

Heb je onder de auto gekeken. Kan zijn dat de uitlaat ergens tegen aan klappert. Heb het een keer gehad bij een van mijn vorige auto’s, De rubber ophang ring was gebroken..

zoals een vijs in een ijzeren doos
Ik moest even zoeken; vijs = schroef. Als dat zo klinkt, dan kan het ook maar zo dat zijn: iets van metaal (of hard kunststof) dat los ligt te rammelen in een deur of onder de achterbank?

Gezien de reacties is het geen bekend of vaker voorkomend probleem. Dan zit er niks anders op dan iemand mee laten luisteren die ook even achterin plaats neemt.

Vergis je niet dat geluiden vaak toch ergens anders vandaan komen, dan je in eerste instantie denkt.
Ik heb met de CT ooit gehad dat een bevestigingsboutje (thv wielkast) van de achterbumper ietwat losgelopen was. Dit gaf in specifieke situaties een getik alsof er in de achterbak wat lag... Dus alles losgehaald en met een compleet lege achterbak gaan rijden: nog steeds geluiden.

Tot ik na maanden zoeken, eens aan de bumper voelde en merkte dat rechts ietwat bewoog met hetzelfde tikkend geluidje. Dopje 10 erop, paar slagjes en stil.

Over rare geluiden gesproken, dit heb ik hier wel eens eerder verteld. Metaalachtige rammel rechtsachter in mijn vorige IS 300h. Zeker een jaar mee rondgereden zonder het te kunnen vinden en had opgegeven. Op ClubLexus gezien dat je de deurrubbers maar eens moest reinigen. En ja hoor, schoongemaakt en ingevet en daarna zo stil als een muis. Soms is de bron van het geluid totaal onlogisch....

• Leuk
Waarderingen: Paniekje
Geluiden die "er niet horen" localiseren vind ik persoonlijk altijd erg moeilijk.

Resoneren van iets dat los ligt of hangt, of ergens IN het dashboard een kabel die bij een specifieke frequentie ergens tegen tikt.
Soms hoor je het een maand niet en dan 2 dagen wel...

@VARRO wat Paniekje voorstelt is misschien het beste: Dat er iemand meereist die in ieder geval de plaats waarvan het komt kan pinpointen.
Soms heb je (ik in ieder geval) het idee dat het van linksvoor komt terwijl het midden onder de motorkap gebeurd en het geluid lijkt van links voor te komen.

Misschien de veiligheidsgordel passagierskant. Als er niemand naast je zit dan hangt de gordel tussen stoel en b-stijl. En op een hobbelige weg komt deze soms tegen kunststof van b-stijl aan en geeft een tikkend geluid.

hallo iedereen ik denk het gevonden te hebben het lijkt de hendel waarmede men de deur opent van binnen wanneer men deze vasthoud tijdens het rijden op hobbelige wegen is het geluid gedaan.Maat ik heb vroeger deze hendel al vastgeplakt met tape en karton ertussen maar dat helpte niet wel vasthouden.Dus ik denk dat het binnen de deur is dat er iets los zit of speling op een component.Weet iemand hoe ik die binnenbekleding van de deur kan halen zonder schade ?.In ieder geval bedankt aan iedereen voor de hulp en opvolging fijne avond verder

hallo iedereen ik denk het gevonden te hebben het lijkt de hendel waarmede men de deur opent van binnen wanneer men deze vasthoud tijdens het rijden op hobbelige wegen is het geluid gedaan.Maat ik heb vroeger deze hendel al vastgeplakt met tape en karton ertussen maar dat helpte niet wel vasthouden.Dus ik denk dat het binnen de deur is dat er iets los zit of speling op een component.Weet iemand hoe ik die binnenbekleding van de deur kan halen zonder schade ?.In ieder geval bedankt aan iedereen voor de hulp en opvolging fijne avond verder
Klinkt niet echt als een Lexus ding; anders dan enorm misbruikt, vind ik de duurzaamheid van Toyota/Lexus vooral terug in electronica, afwerking/materiaal en mechanische bediening. Ooit naar jouw weten dit onderdeel eens vervangen?

WERD NOOIT VERVANGEN EN WEINIG GEBRUIKT WAGEN IS IN PRIMA STAAT VAN ONDERHOUD? BEHALVE DIT VERVELEND GELUID