Geluid automaat RX400h

MaartenLexus

Nieuw hier
29 mrt 2019
17
18
3
Aangezien ik een 'jonge' Lexus rijder ben weet ik nog niet goed wat bepaalde geluiden betekenen of dat het zo hoort of niet.
Ik heb de auto nu twee maanden maar ik hoor nu ineens bij het schakelen wat geluiden die ik niet kan thuis brengen. Bijvoorbeeld deze -> als ik hem terugzet in de P dan hoor ik bij de pook een tweede 'klak'.

Ik denk dat deurvergrendeling zo is ingesteld dat ie bij in P schakelen de deuren ontgrendelt .
Dat zou heel mooi zijn maar dan zou het geluid uit de portieren komen en dat is niet het geval. Grappig genoeg heb ik die instelling wel geprobeerd te doen aan de hand van een online manual, maar dat is niet gelukt. Portieren vergrendelen niet als ik hem uit P haal of als ik harder rijd dan 20.
Het geluid komt echt van onder, niet vanaf de zijkant.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Inschakelen van het Stuurslot dan misschien ?
Bij mij doet hij dat pas bij openen van bestuurdersdeur, maar ik weet zo niet of dat ook instelbaar is.

Kan ook de solenoid zijn die de pook vastzet in de P-stand. Hij moet namelijk vergrendelen en ontgrendelen adhv. rempedaal ingetrapt of los.

• Leuk
Waarderingen: Paniekje
Inschakelen van het Stuurslot dan misschien ?
Bij mij doet hij dat pas bij openen van bestuurdersdeur, maar ik weet zo niet of dat ook instelbaar is.
Ik zal dit even checken, als ik mijn sleutel uit het stuurslot haal dan gaat mijn stuur naar voren om het uitstappen te vergemakkelijken. Denk dat ie dan pas in het stuurslot gaat toch?

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me