Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Ik denk dat je wat andere video’s hebt gezien, waar bijvoorbeeld een nano coating of glascoating is gebruikt voor de voorruit. Dan kijk je ook naar hele andere kosten.
Ik heb geen coating op mijn voorruit maar ik was mijn auto met Qyeon Q2M Bathe+ wat op zich al waterafstotend maakt, dan nog een beetje Monello Acquafobia erover en vanaf +/- 40km/u heb ik amper nog ruitenwissers nodig. Het kan echt een stuk beter dan in het filmpje te zien is.

Jarno

Ik heb geen coating op mijn voorruit maar ik was mijn auto met Qyeon Q2M Bathe+ wat op zich al waterafstotend maakt, dan nog een beetje Monello Acquafobia erover en vanaf +/- 40km/u heb ik amper nog ruitenwissers nodig. Het kan echt een stuk beter dan in het filmpje te zien is.

Jarno
Bedankt voor de tip. Hoe ben je op het idee gekomen om ze allebei te gebruiken? Want allebei waterafstotend…

Gisteren beide Lexi door de was straat gehaald en even de pekel eraf.

Tegenwoordig ga ik naar een wasstraat waar ik de auto moet parkeren en de machine beweegt langs de auto ipv dat de auto door de wasstraat wordt getrokken.

De auto moet je aanlaten en in neutraal zetten om door de wasstraat getrokken te worden. De start hv accu wordt in neutraal niet meer opgeladen en waarschuwde waarvoor. Gezien mijn historie met een lege accu en het gepiep (accu laad niet op waarschuwing), heb ik nu een fobie wasstraat.

Edit: na aanleiding van @Sam_IS300h mijn fobie is echt een fobie, omdat het om de hv accu gaat en niet de start accu.

Laatst bewerkt:
12V accu laadt gewoon door in READY.
Dat is een voormelding voor de HV-accu, die kan in N ontladen raken, maar die raakt in werkelijkheid echt niet compleet leeg in zo'n kettingbaan.
Dank je! Ik dacht na de eerste keer "oh jee". Maar als om de hv accu gaat, dan duurt het wel lang voordat deze leeg is. De waarschuwing zo snel en continu is wel vervelend.

Die hangen toch niet aan de 12V opstart-accu , die vreten toch wanneer de auto op Ready staat uit de HV via de converter.…. ?
Offuhhh …. Heb ik het mis ? 🤔

Die hangen toch niet aan de 12V opstart-accu , die vreten toch wanneer de auto op Ready staat uit de HV via de converter.…. ?
Offuhhh …. Heb ik het mis ? 🤔
De AC compressor niet, deze krijgt power van de HV batterij, maar al de verwarmingen en blowers, verlichting, radio etc. werken wél via de 12 volt accu.
Mijn advies is dan ook om zoveel mogelijk uit te zetten als je op ACC stand voort wordt getrokken door de wasstraat.
Better safe than sorry zeggen ze wel eens.

De AC compressor niet, deze krijgt power van de HV batterij, maar al de verwarmingen en blowers, verlichting, radio etc. werken wél via de 12 volt accu.
Mijn advies is dan ook om zoveel mogelijk uit te zetten als je op ACC stand voort wordt getrokken door de wasstraat.
Better safe than sorry zeggen ze wel eens.
Het ging niet over de acc-stand maar over ingeschakeld (ready) en de pook in Neutraal.

De enige reden om niet door de wasstraat te gaan is wanneer je weet dat je 12V accu zwak is.
Lees even een paar berichten terug. Die zwakke 12V accu laadt juist prima bij. ;-)

Verbruikers laat ik gewoon aanstaan. Je staat effectief max 5 min op de koele kettingbaan en de auto hoeft niets te doen.
Zomers in de file houdt de auto dit ook makkelijk een tijdje uit en dan moet hij soms nog in beweging komen ook en heeft de aircopomp het zwaarder. Dan start de motor pas na zeg 10 minuten (uiteraard dan in P of D en dan kan er wel geladen worden, maar het gaat even over hoe lang de HV-accu het volhoudt).

ACC-stand moet je nooit gebruiken natuurlijk. Dan ontlaadt je direct de 12V accu.

Het ging niet over de acc-stand maar over ingeschakeld (ready) en de pook in Neutraal.
In stand ready met de pook in neutral wordt wel de 12 volt door de HV batterij opgeladen maar de HV batterij wordt niet opgeladen.
Dus de 12 volt batterij zal niet zo snel leegraken behalve als de HV batterij te leeg raakt, dit voorkom je nog steeds door zoveel mogelijk stroomvreters uit te schakelen.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
@Jeff_A Dat was op advies van Carclean, en ze hadden volkomen gelijk. Overigens is Acquafobia ook reuze handig voor motorhelmen, douchepanelen en badkamerspiegels. Eigenlijk elk glad oppervlak wat je waterafstotend wilt maken.

@NielsWK Het hangt ervan af hoe vies hij is, als ik moet uitkijken om niet met mijn kleding tegen de auto te komen is het tijd voor een wasbeurt. Gemiddeld genomen hooguit 1x per maand. Als je auto goed water- en vuilafstotend is wordt het ook makkelijker om hem te wassen. Als ik mijn auto in het schuim zet blijft het vaak niet eens plakken maar glijdt het er met medeneming van een groot gedeelte van het vuil zo weer vanaf.

Jarno

Niet vandaag maar gisteren was mijn auto fotomodel. Mijn kinderen hebben niet alleen Doel op de foto gezet maar ook een hele serie gemaakt van de UX.

Pijnlijk wel, ik had
hem de dag ervoor gewassen. Niet alleen was de achterkant inmiddels weer vies geworden, ook ontdekte ik bij het foto's maken lakschade op de motorkap. Auch.

Nooit gedacht dat ik een witte zou kopen, maar ik hou echt van dat parelmoer.

1000077376.jpg

Laatst bewerkt: