Dit is gepost in het NX deel.Welke auto? NX? Jaartal en Type?

Speed Limit Warning = ON
Alert type (Visual + Audible of minimaal Visual)
Overschrijdingsmarge ingesteld (bijv. 5 km/u) Daarnaast: Instrument cluster instellingen → RSA display → ON Soms moet je ook in het head-up display menu aanvinken dat verkeersborden zichtbaar zijn.Apart, ik zie het niet. Mijn verkeersborden herkenning zet ik altijd bij elke rit uit. Wellicht is dat de reden dat ik het bord niet zie.Ja, tijdens de proefrit met de RZ 350e en 550e zag ik hetzelfde symbool, Heel makkelijk uit en aan te zetten overigens. Het lijkt alleen in de nieuwere auto te zitten met het verplichte ISA (Intelligent Speed Assist).
Het is geen verkeersborden herkenning, maar snelheidswaarschuwing.Apart, ik zie het niet. Mijn verkeersborden herkenning zet ik altijd bij elke rit uit. Wellicht is dat de reden dat ik het bord niet zie.
@Bobusa, zette je ISA uit via het snel menu in de RZ, via de knop met de 6 vierkantjes in het midden aan de onderzijde van het media scherm?
Om ISA uit te zetten zet ik de verkeersborden herkenning uit. Anders mag ik heel diep in het menu de akoestische geluiden uitzetten. Het is echt een voorbeeld van doorgeslagen bemoeizucht.Het is geen verkeersborden herkenning, maar snelheidswaarschuwing.
Bij mijn NX (04/2023) heb ik wel verkeersbordherkenning maar geen automatische snelheidsvermindering noch gebiep indien ik harder rijd dan het verkeersbord aangeeft. Wel komt het verkeersbord met de max toegelaten snelheid in het rood te staan in de Head Up display. Ik heb enkel gebiep wanneer ik 3km/uur sneller rijd dan de snelheid die ik zelf heb aangegeven in de CCOm ISA uit te zetten zet ik de verkeersborden herkenning uit. Anders mag ik heel diep in het menu de akoestische geluiden uitzetten. Het is echt een voorbeeld van doorgeslagen bemoeizucht.
Snelheidsvermindering en piepen zijn wel instelbaar als je dat zou willlen.Bij mijn NX (04/2023) heb ik wel verkeersbordherkenning maar geen automatische snelheidsvermindering noch gebiep indien ik harder rijd dan het verkeersbord aangeeft. Wel komt het verkeersbord met de max toegelaten snelheid in het rood te staan in de Head Up display. Ik heb enkel gebiep wanneer ik 3km/uur sneller rijd dan de snelheid die ik zelf heb aangegeven in de CC
Ik krijg enkel de biepjes wanneer de actuele snelheid 3km/u (heb ik zo ingesteld) sneller is dan de ingestelde snelheid op de ACC. Stel dat ik de ACC ingesteld heb op 70 dan zal er een biep afgaan wanneer ik 73km/u rijd. Verder houdt het voertuig geen rekening met het gedetecteerde verkeersbordSnelheidsvermindering en piepen zijn wel instelbaar als je dat zou willlen.
Wanneer krijg jij precies die piepjes?

.Ik heb mijn NX bijna 2 jaar en ik heb 1x een handmatige update gedaan voor de navigatie. Dat ging via de E-store in je account op Lexus.nl. En dan via een USB stick. Ik zie nu dat er weer een nieuwe update is (herfst 2025) dus ik ga weer aan de gangHi, bedankt allemaal voor jullie reacties
Mijn Lexus NX450h+ is bouwjaar 2025 (geen headsup display) en alles wat beschreven is heb ik geprobeerd.
Vorige week heb ik bij de eerste beurt precies dezelfde NX meegekregen alleen deze was pas 2 maanden of zo oud.
Daar viel mij het icoontje op maar ook dat de navigatie 3D gebouwen liet zien. Oa het stadion van de geweldige club Fortuna Sittard. En ja, kom maar met alle op en aanmerkingen.
Dus mijn eigen NX navigatie gecontroleerd en wat opvalt is dat de kaartversie 12-24-06[2023-11-6] is en dat ik, wanneer ik druk op update ik deze melding krijg: Probleem met kaartupdate. Neem contact op met dealer. Ik heb trouwens nog nooit een melding gehad van een update.
Ik heb standard, remote en smart services geactiveerd.
Worden updates van de kaart en van het multimedia systeem automatisch gedaan of moet de dealer dit uitvoeren?
Overigens hoor ik de piepjes die je krijgt bij te hard rijden etc. niet eens meer, ik vind ze nogal beschaafd t.o.v. andere merken.