Lexus RZ 500e President Line besteld!

Top top top 😃, ik hoop dat je dat heel goed gaat bevallen.
De LS vindt wel een nieuw baasje.

Ohw .…. Hoor ik een mini-meet aankomen 😃😁

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Gefeliciteerd! Kan mij voorstellen dat iets nieuws toch ook weer een mooie stap is. We zien de foto’s tegen die tijd graag verschijnen! Onlangs zag ik in het donker een RZ in de stad rijden. Was echt wel een indrukwekkende auto. Een auto in beweging blijft toch het mooist!

• Leuk
Waarderingen: NielsWK en Bobusa
Betekent wel dat je nu ook naar Zwolle moet voor een beurt en dus afscheid gaat nemen van Peterman…

Goed gedaan, voor de toekomst is dit de meest duurzame keuze, zeker vergeleken met de LS. Van harte gefeliciteerd met deze prachtige RZ en sterkte de aankomende 4 à 5 maanden (y) 🙈

• Leuk
Top! Geen steer by wire gekozen?
Ja, als ik alleen was geweest had ik het waarschijnlijk wel gekozen. Maar mijn vrouw moet er ook in rijden en we houden voorlopig haar CT 200h. Dan is bij een auto wissel voor haar (en mij) het verschil elke keer te groot.

Zo zeg! Gefeliciteerd! Sommigen hier boffen ook maar!
Op de volgende (mini)meeting graag eens kennismaken met de nieuwe aanwinst. :love:

• Leuk
@Bobusa van harte gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst. Zo te zien een hele mooie configuratie. Gewaagde kleur dat wel, maar errug sjiek, dikke 👍. Gr Jan

• Leuk
Nog geen update, maar wel een leuk weetje: de RZ wordt in dezelfde fabriek gebouwd als de Lexus LC, Toyota Mirai (waterstof) en, historisch gezien, de LFA, Supra en Soarer. Het gaat om de Motomachi‑fabriek in Toyota City, in de Japanse prefectuur Aichi. Dit is een van Toyota’s oudste en meest iconische productielocaties, zo’n 30 km ten oosten van Nagoya. Natuurlijk is een RZ niet te vergelijken met de LC, maar ik ben er toch mee in mijn nopjes.

De reden voor Motomachi is omdat de RZ:
  • een nieuw EV‑platform gebruikt
  • een lager volume heeft
  • veel handmatige kwaliteitscontrole nodig heeft
  • baat heeft bij de EV‑infrastructuur van Motomachi (batterij‑zones, stille assemblage, mixed EV/FCEV‑lijnen)
Verder heeft Motomachi de volgende productie stijlen:
  • Veel handmatige afstelling
  • Takumi‑meesters voor kritieke stappen
  • Kleine productiecellen
  • Ideaal voor EV’s, FCEV’s en niche‑modellen
  • Stilte‑zones voor EV‑assemblage
Wel jammer dat er geen foto's of video materiaal beschikbaar is van de RZ productielijn. Dus mijn geduld wordt wel op de proef gesteld 😅

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Nog geen update, maar wel een leuk weetje: de RZ wordt in dezelfde fabriek gebouwd als de Lexus LC, Toyota Mirai (waterstof) en, historisch gezien, de LFA, Supra en Soarer. Het gaat om de Motomachi‑fabriek in Toyota City, in de Japanse prefectuur Aichi. Dit is een van Toyota’s oudste en meest iconische productielocaties, zo’n 30 km ten oosten van Nagoya. Natuurlijk is een RZ niet te vergelijken met de LC, maar ik ben er toch mee in mijn nopjes.

De reden voor Motomachi is omdat de RZ:
  • een nieuw EV‑platform gebruikt
  • een lager volume heeft
  • veel handmatige kwaliteitscontrole nodig heeft
  • baat heeft bij de EV‑infrastructuur van Motomachi (batterij‑zones, stille assemblage, mixed EV/FCEV‑lijnen)
Verder heeft Motomachi de volgende productie stijlen:
  • Veel handmatige afstelling
  • Takumi‑meesters voor kritieke stappen
  • Kleine productiecellen
  • Ideaal voor EV’s, FCEV’s en niche‑modellen
  • Stilte‑zones voor EV‑assemblage
Wel jammer dat er geen foto's of video materiaal beschikbaar is van de RZ productielijn. Dus mijn geduld wordt wel op de proef gesteld 😅
Voorpret is meestal de leukste prikkel @Bobusa ☺️. Ik wens je nog heeeelll veel voorpret en geduld toe en suc-6 nog mbt het wachten op je mooie nieuwe bolide. 👍

• Geweldig