Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Vanavond wat liefde gegeven aan de stoelen. De helft van de auto schoongemaakt en geconditioneerd. Andere helft komt morgen. Voor het reinigen gebruik ik de Autoglym Leather Cleaner, gevolgd door de Gliptone Leather Conditioner om het leer te voeden. De foto laat zien hoe de witte doek eruitzag na het afvegen van de cleaner… altijd fascinerend hoeveel vuil er toch in de stoelen zit.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 16
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S en Stefan O
@NielsWK ik heb wel alle tools maar had even niet meer tijd. Nu is hij netjes en als ik dan weer eens wat tijd over heb………
De lak zag er op zich wel netjes uit, wel waskrassen (niet door mij overigens) die werden door de glaze wat opgevuld, paar chipjes eraf maar verder viel het mij echt alles mee.

@NielsWK ik heb wel alle tools maar had even niet meer tijd. Nu is hij netjes en als ik dan weer eens wat tijd over heb………
De lak zag er op zich wel netjes uit, wel waskrassen (niet door mij overigens) die werden door de glaze wat opgevuld, paar chipjes eraf maar verder viel het mij echt alles mee.
Ik bedoelde de mensen die het niet hebben 😄

@NielsWK dit is dan idd een makkelijke en “snelle” manier om je auto er toch lekker bij te zetten.
Met het juiste product en een klein beetje nadenken over hoe aan te brengen kom je een heel eind. Vandaag was daar de perfecte dag voor. Klaar in 2 uurtjes.

Wat heb ik vandaag aan m’n Lexus gedaan? Even aan de tand gevoeld en 210 km/u aangetikt. Voor het eerst en vermoedelijk ook voor het laatst.
Wat ik me herinner was dat de IS 300h best stabiel is op snelheid maar dat het niet van harte ging. Het is geen snelheidsmonster maar een mooie mix van zuinigheid en sportiviteit.
Als je echt hard wil neem dan een IS-F waarmee ik ook 1x 280 km/u (op de teller) had en dat was voor mij toen echt de laatste keer. De grens tussen leven en dood is dan scherper dan ooit. Maar leuk was het wel!

• Leuk
Waarderingen: Lustigson
Wat ik me herinner was dat de IS 300h best stabiel is op snelheid maar dat het niet van harte ging. Het is geen snelheidsmonster maar een mooie mix van zuinigheid en sportiviteit.
Als je echt hard wil neem dan een IS-F waarmee ik ook 1x 280 km/u (op de teller) had en dat was voor mij toen echt de laatste keer. De grens tussen leven en dood is dan scherper dan ooit. Maar leuk was het wel!
De RX450h die ik voorheen had, zou begrenst moeten zijn op 200. In Duitsland gaf ik gas bij 180 kmh en trok ik op voorbij 230. Erg grappig, maar de draaikolk in de tank was minder leuk 😅.

Hij was verrassend stabiel bij die snelheid en beter dan de motor. Ik had ooit een motor wat aangepast, en in Duitsland trok ik op tot over de 230 (theoretisch kon ik naar 270 gaan). 230 op twee wielen vond ik erg spannend. Terwijl ik nog aan het accelereren was in de vijfde versnelling ( kon nog naar 6), werd ik wat zenuwachtig en nam langzaam gas terug.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik was verbaasd over hoe rap ik op 200+ zat. Maar de auto werd wel vrij licht op hobbels. Misschien is dat vooral omdat ik dat niet gewend ben. Rij doorgaans 105-110 km/u op de snelweg, en in het buitenland soms iets sneller. Denk dat gisteravond het snelst is wat ik ooit heb gereden, en ik vond het rap zat. 😄

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik had ooit een motor wat aangepast, en in Duitsland trok ik op tot over de 230 (theoretisch kon ik naar 270 gaan). 230 op twee wielen vond ik erg spannend. Terwijl ik nog aan het accelereren was in de vijfde versnelling ( kon nog naar 6), werd ik wat zenuwachtig en nam langzaam gas terug.
Grappig, bij mij hetzelfde -ongeveer dan- destijds, ik denk zo 1988, mijn R100RT voorzien van nieuwe zuigerveren. Voor de tijd bleef hij hangen op 190 en na de tijd door naar 215. Dat is dus enorm veel vermogenswinst. Maar idd echt geen pretje 215 op een 1981 toermotor….. Daarna ook nooit meer gedaan. Eigen wagens nooit boven de 150 getrapt. De huidige RX tot op heden max 120.
Ik vind het wel prima. Het enige voordeel aan hard rijden is dat het leuk is, maar dat is het dan ook wel.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan en Bobusa
Met de IS ook een keer 200 in D aangetikt. Gewoon om te zien hoe ie zich hield. Prima, bleek.

Het hardst wat ik ooit gereden heb was 275 in een RS6. Dat ging best rap; goed anticiperen is dan wel essentieel. Lag goed op de weg en het voelde heel relaxed (zat niet met zweethandjes aan het stuur, integendeel).
Ik hoefde gelukkig niet op het verbruik te letten 😆