Nieuwe Lexus-rijder

Roelio Brabant

Nieuw hier
22 mrt 2026
3
19
3
Hoi allen,

Afgelopen week heb ik een Lexus IS 250 (benzine) gekocht. Hij is uit 2008 en parelmoer grijs/blauw (ik weet de officiele kleur-naam nog niet).

Hij heeft uiteraard een automaat en daarnaast een achteruitrijcamera en groot scherm. Ook elektrisch verstelbare, verwarmbare en koelbare stoelen en een gordijntje achter dat elektrisch te bedienen is. Tevens leren bekleding en Mark Levinson audio. Ik ben niet zeker of het de Luxery-uitvoering is.. Hij is origineel in Belgie geleverd.

Er zitten zwarte, 17-inch velgen op en daar houd ik niet zo van. Het moeten lichtmetalen zilveren velgen worden. Tips zijn welkom:D

Welkom!
Je hebt niet toevallig een mooie foto van je nieuwe aanwinst? Zijn we namelijk dol op :cool:

Leuk en goed dat smaken verschillen, ik hou namelijk best wel van zwarte velgen. Op een lichte auto, dat wel. Zodoende heeft mijn witte IS mooie zwarte 17 wielen (en staat ie momenteel nog op 16" matgrijze wintervelgen).

Ik heb mijn originele zilveren 17" velgen van een IS300h in principe over (hint).

• Leuk
Waarderingen: Roelio Brabant
Foto’s!

Ik denk dat het een ā€˜executive’ is. Werd destijds gebruikt voor de top uitvoering. Kleur is waarschijnlijk ā€˜Argento Ice’?

een achteruitrijcamera en groot scherm. Ook elektrisch verstelbare, verwarmbare en koelbare stoelen en een gordijntje achter dat elektrisch te bedienen is. Tevens leren bekleding en Mark Levinson audio. Ik ben niet zeker of het de Luxery-uitvoering is
Welkom, daar heb je een goed en mooi exemplaar aan! Met die beschrijving is het waarschijnlijk de meest complete uitvoering. Tot modeljaar 2010 heette die uitvoering Executive, daarna was de benaming Luxury Line. Maar in BelgiĆ« kan een andere benaming zijn gevoerd, in Nederland heette jouw modeljaar ā€œExecutiveā€.

Tips zijn welkom
Bedoel je t.a.v. de lichtmetalen velgen? Originele velgen vind ik het mooist, al hebben ze tot aan de eerste facelift (vanaf modeljaar 2009) allemaal last van oxidatie. Als het de originele zijn kun je ze laten poedercoaten. Voor bijpassende naafkapjes kun je eBay gebruiken om originele gebruikte te vinden. Ik heb een keer zoiets uit de VS besteld. Was prima spul en met een paar weken bezorgd.

Of je koopt de velgen van @quattrootje 😁