Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Gisteren van m'n LS noodgedwongen de motorkap gewassen, de auto staat hier overdag geparkeerd voor m'n flat omdat ik woon-werk met de motor doe, kwam gisteren thuis, keek naar mn auto en dacht ff dat er een ooievaar op gescheten had, zo groot was de vlek op de motorkap.
Bij nader inspectie bleek het te gaan om een ei, hier in de buurt strijden eksters en kraaien met elkaar en roven dus ook elkaars eieren uit nesten en laten die vallen, op de auto naast de mijne zag ik vandaag ook zo'n vlek, alleen wordt die niet gewassen,die staat daar al twee jaar geparkeerd, ondertussen zonder apk maar hij wordt ondanks een melding bij de politie niet verwijdert.
Maar goed, motorkap gewassen en nu dagelijks controle op neergestorte eieren.

Mijn auto was zo ongelofelijk bedekt met stuifmeel dat het bij wat lager staande zon gewoon mijn zicht begon te hinderen, hoog tijd voor een wasbeurt dus. Dat het écht nodig was werd wel duidelijk toen er gewoon geel water van de auto af kwam! Ook het kunststof aan de buitenkant gedaan, de velgen in Poorboy's World wheel sealant gezet, de banden goed schoongemaakt en met Q² tire beschermd. Het geheel ziet er weer aardig uit vind ik zelf:
20260411_155413.jpg
Jarno

Vandaag de ruiten van de NX onder handen genomen met Glaco glas compound en Rain-X.
Ook voor en achter een nieuw setje ruitenwisserbladen van Denso erop gezet.Bekijk bijlage 185680Bekijk bijlage 185681
RainX heb ik hier in de kast liggen🙈. De fles is intussen 15+ jaar oud gok ik. Hij stamt uit de tijd van 2 a 3 huizen geleden.

Dan heb ik nog andere vintage producten liggen die ook jaren oud zijn met sons vergane labels.

Als ik lees wat men doet aan poetsen etc dan voel ik mij heel slecht hahaha. Maar wel goed bezig en mooie resultaten.

Misschien moet er een topic komen, "wat je vandaag had willen doen aan jouw Lexus " haha

Wat ik wel doe is vogelpoep eraf halen. En mijn vriendin is meer secuur met haar auto dan ik. Die haalt elk vlekje van haar auto.

RainX heb ik hier in de kast liggen🙈. De fles is intussen 15+ jaar oud gok ik. Hij stamt uit de tijd van 2 a 3 huizen geleden.

Dan heb ik nog andere vintage producten liggen die ook jaren oud zijn met sons vergane labels.

Als ik lees wat men doet aan poetsen etc dan voel ik mij heel slecht hahaha. Maar wel goed bezig en mooie resultaten.

Misschien moet er een topic komen, "wat je vandaag had willen doen aan jouw Lexus " haha

Wat ik wel doe is vogelpoep eraf halen. En mijn vriendin is meer secuur met haar auto dan ik. Die haalt elk vlekje van haar auto.
Misschien een keer laten polijsten en in de coating zetten, mocht je de auto makkelijker zelf schoon willen maken natuurlijk

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
November vorig jaar stond ik geparkeerd bij een groot winkelcentrum hiero: Miro. De parkeervakken zijn niet bepaald royaal en in visgraad in de rijrichting gemaakt. Kortom hier gebeuren veel aanrijdingen. Ook ik ontkwam niet aan deze trend. Met voet op de rem achteruitkruipen en een Volvo reed pardoes tegen mijn Lexus aan. Hij bleek ook vol de trekhaak te hebben geraakt, gezien dat mijn trekhaak als stempel heeft gefungeerd, want nadat hij wat stukjes uit de spaken had gehapt, het voorste scherm lostrok heeft hij een flinke deuk in het portier gedrukt. De trekhaak heeft dus een beste zijdelinkse klap te verwerken gehad. Het schadeherstelbedrijf zag destijds niets vreemds aan de trekhaak, nadat ik de situatie had uitgelegd en dus was de trekhaak niet meegenomen in de reparatie. Een week of wat geleden ontdekte ik zijdelingse speling op de trekhaak. Niet veel, misschien 2mm. Daarna had ik de fietsendrager nodig en die bleek dus flink heen en weer te kunnen bewegen door die trekhaakspeling. Om een lang verhaal toch wat in te korten, ben ik vanmiddag met fietsendrager en fiets weer naar de hersteller geweest. Dat was dus de derde keer en na twee emails.....
"Tja dit is wel erg veel" zei hij al trekkend aan de fietsendrager. Hij kon ook iets aan de passing zien waar de trekhaak in zit. Hij vond het wel heel aannemelijk dat het één het ander heeft veroorzaakt. Waarschijnlijk -en dat hoor ik waarschijnlijk morgen- kom er toch een nieuwe trekhaak onder. Nu zit er trouwens een Lexus haak onder.

• Verdrietig
Waarderingen: HondaFan en Jan v S
Misschien een keer laten polijsten en in de coating zetten, mocht je de auto makkelijker zelf schoon willen maken natuurlijk
Daar zit ik nu ook weer aan te denken @NielsWK . Vorige auto stond in dubbele glascoating (ik meen van modesta) dat was zooo makkelijk wassen en vuil viel er gewoon vanaf. Bij de RX gaat dit toch veel lastiger, ondanks dat er een laag glascoating door de dealer op is laten zetten. Zelf ben ik ook geen poetser, hebwelwat spullen hoor. Maar tja.. een RX helemaal laten schoonmaken; wassen, kleien, polijsten 2 x coaten en misschien ook nog ppf erop EN binnen EN de wielen isseu…. Veel €€€€€€€ ben ik bang 😎😎. Nog maar even over nadenken denk ik dan maar 😊

• Leuk
Waarderingen: NielsWK en HondaFan
een RX helemaal laten schoonmaken; wassen, kleien, polijsten 2 x coaten en misschien ook nog ppf erop EN binnen EN de wielen isseu…. Veel €€€€€€€ ben ik bang
Tsja, als je iets gedaan wilt hebben zijn er maar drie mogelijkheden: 1) je doet het zelf, 2) je betaalt iemand om het te doen, of 3) je verbiedt je kinderen om het te doen. Ik weet niet of 3 een optie zou kunnen zijn maar zo niet gaat het linksom of rechtsom pijn doen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat als je een RX de door jou beschreven behandeling wilt geven, je daar ongeveer een week mee bezig bent.

Jarno

• Leuk
Waarderingen: Jan v S
Tsja, als je iets gedaan wilt hebben zijn er maar drie mogelijkheden: 1) je doet het zelf, 2) je betaalt iemand om het te doen, of 3) je verbiedt je kinderen om het te doen. Ik weet niet of 3 een optie zou kunnen zijn maar zo niet gaat het linksom of rechtsom pijn doen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat als je een RX de door jou beschreven behandeling wilt geven, je daar ongeveer een week mee bezig bent.

Jarno
pohhhh, dat ga ik echt niet doen!!
Ik zie nog een mogelijkheid waar ik zelf erg tevreden over ben: Bepalen wat je basiswens is en dat uitvoeren. schuimen-spuiten-shampowassen-spuiten-wetsealant-droogdoek erover. Je hebt een week aan kostbare tijd bespaart, nu bedenken wat je daarmee gaat doen. Lekker toeren bijvoorbeeld....

• Leuk
Waarderingen: HondaFan en Jan v S

Jarno
KloptJrno, dt is wat ik ook te horen kreeg. Met een slag om de arm 4 a 5 mensdagen werk, qua uren alleen al dus_

• Wow
Waarderingen: HondaFan
pohhhh, dat ga ik echt niet doen!!
Ik zie nog een mogelijkheid waar ik zelf erg tevreden over ben: Bepalen wat je basiswens is en dat uitvoeren. schuimen-spuiten-shampowassen-spuiten-wetsealant-droogdoek erover. Je hebt een week aan kostbare tijd bespaart, nu bedenken wat je daarmee gaat doen. Lekker toeren bijvoorbeeld....
Ik doe dat nu ook hoor Raymond. Maar ik doe geen dingen zoals polijsten , glasscoating e.d. Daar heb ik de materialen niet voor en ook niet de kennis. Dus ik mijdt de wasstraat wel 😊 en doe de ‘basis’ zaken gewoon zelf. Maar mijn punt was wel dat dat op mijn vorige wagen een stuk makkelijker ging als nu. 😊

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Daar zit ik nu ook weer aan te denken @NielsWK . Vorige auto stond in dubbele glascoating (ik meen van modesta) dat was zooo makkelijk wassen en vuil viel er gewoon vanaf. Bij de RX gaat dit toch veel lastiger, ondanks dat er een laag glascoating door de dealer op is laten zetten. Zelf ben ik ook geen poetser, hebwelwat spullen hoor. Maar tja.. een RX helemaal laten schoonmaken; wassen, kleien, polijsten 2 x coaten en misschien ook nog ppf erop EN binnen EN de wielen isseu…. Veel €€€€€€€ ben ik bang 😎😎. Nog maar even over nadenken denk ik dan maar 😊
ligt er natuurlijk wel aan of je de auto volledig of alleen de voorkant in de PPF zet!

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat als je een RX de door jou beschreven behandeling wilt geven, je daar ongeveer een week mee bezig bent.
Die ervaring heb ik ook (bij een IS). Ik heb geen week vrij genomen maar heb paneel voor paneel behandeld. Er gaat dan wel het nodige aan tape doorheen en het is soms wat dubbel werk en zeker met schoonmaken van de (polijst)pads maar veel beter te plannen in een weekend of een vrije dag. Ik heb de hele auto in een maand tijd gedaan.