Dashboard reflectie

MaartenLexus

Hoort erbij
29 mrt 2019
51
63
18
Nu de zon weer begint te schijnen zie ik ook mijn dashboard gereflecteerd in de voorruit. :cool:. Ik heb even online gekeken. Ik zie allerlei oplossing van matte dasboard spray tot dashboard covers etc. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik zie bijvoorbeeld dit op Ali Express : Klik.

Maar wellicht lukt het ook al met een matte spray? Ben benieuwd 🙏

Ik vermoed dat er allerlei middeltjes door de jaren heen zijn gebruikt, waardoor je nu een glimmend oppervlak hebt gekregen. Of misschien is door het vele reinigen de matte laag versleten. De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk een vettig goedje gebruikt, en vet glimt nu eenmaal. Moeilijk zo te beoordelen.

Begin met warm gedemineraliseerd water, een paar druppels afwasmiddel en een schone microvezeldoek om te ontvetten. Daarmee kom je waarschijnlijk al een heel eind. Eventueel een paar keer herhalen. Dit werkt alleen als de toplaag van het dashboard niet versleten is en je de originele afwerking weer naar voren kunt krijgen.

Ik zou matte spray absoluut afraden. In het begin werkt het misschien en dan moet je het steeds herhalen, want dat is het verdienmodel van de leverancier.

• Leuk
Waarderingen: Stefan O en MaartenLexus
Vandaag ten strijde getrokken met een bakje gedemineraliseerd water met wat groene zeep. En een microvezeldoekje 😉. Ben benieuwd naar het resultaat. Uitslag volgt later deze week 😀
Ik hoop toch wel met een emmer? :geek: Je wilt voldoende water gebruiken om de microvezeldoek goed te kunnen uitspoelen. Daarna afdrogen met een schone en droge microvezeldoek. En een paar keer herhalen waarschijnlijk :D

Jaja, we letten op de details hier. Als je een Lexus wilt rijden dan moet je ook een beetje een nerd zijn op gebied van onderhoud;)

Ik vermoed dat er allerlei middeltjes door de jaren heen zijn gebruikt, waardoor je nu een glimmend oppervlak hebt gekregen. Of misschien is door het vele reinigen de matte laag versleten. De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk een vettig goedje gebruikt, en vet glimt nu eenmaal. Moeilijk zo te beoordelen.

Begin met warm gedemineraliseerd water, een paar druppels afwasmiddel en een schone microvezeldoek om te ontvetten. Daarmee kom je waarschijnlijk al een heel eind. Eventueel een paar keer herhalen. Dit werkt alleen als de toplaag van het dashboard niet versleten is en je de originele afwerking weer naar voren kunt krijgen.

Ik zou matte spray absoluut afraden. In het begin werkt het misschien en dan moet je het steeds herhalen, want dat is het verdienmodel van de leverancier.
Het fenomeen is bekend. Bij mijn GS heb ik hetzelfde ‘probleem’. Gewoon een polariserende zonnebril en het probleem is opgelost 😎

• Leuk
Waarderingen: Xenon en Sam_IS300h