Nieuwe lexus rijder.

strijker

Nieuw hier
16 apr 2026
3
15
3
Goedemorgen,

Ik ben nieuw op dit forum en sinds een paar weken in bezit van lexus gs 450h f sport facelift model uit 2017.
Hier heb ik voor lexus gs s450h 2008 gereden deze ingeruild voor een gs 300h en toch maar weer terug naar een 450h. Ik miste toch het geluid. 😄
Aanpassingen die ik al gedaan heb zijn

Lexion CarPlay scherm ( super tevreden mee)
Een sound generator van een gs 350 f sport.
20 inch rotiform velgen.

Nog te doen een verlagings set

Mvg strijker
1000016501.png

Dat is een fraaie binnenkomer @strijker, maar wat doet een “sound generator”. Genereerd geluid, oké, maar vindt jij je mooie aanwinst te stilletjes? Of zit ik er helemaal naast? 🤔😄

@strijker net een filmpje bekeken met uitleg, snap nu hoe het werkt (parallel aan inlaat een membraan die mee gaat trillen) mij ontgaat alleen de zin ervan. Het zal bij sportief rijden horen (F-Sport) alleen bij flink gassen, maar Lexus doet zijn best om een stille auto te maken en dan blijkt hij te stil te zijn 🤓😄
Naja je wagen is een beauty! Geniet ervan 👍

De voorkant ziet er in elk geval geweldig uit 😁. Veel mooie kilometers gewenst met de GS

Welkom, wat prachtig die foto met Japanse thema! Begrijpelijk dat je voor de 450h kiest, die extra pk's en het geluid zouden echt verschil maken. Is die sound generator trouwens ook iets voor de IS300h?

Welkom, wat prachtig die foto met Japanse thema! Begrijpelijk dat je voor de 450h kiest, die extra pk's en het geluid zouden echt verschil maken. Is die sound generator trouwens ook iets voor de IS300h?
Volgens mij is daar een systeem voor dat noemen ze Active Sound Control (ASC): Dit is een elektronisch systeem dat versterkt motorgeluid via de luidsprekers doorgeeft. Dat kun je via een knop op het dashboard harder en zachter zetten. Dit zit op de f sport modelen van de IS300h.