Knipperlicht Lexus NX

Pencilin0211

Nieuw hier
24 feb 2024
1
1
1
Dag allen,

Ik ben Pajo en ben nu 2 jaar in bezit van Lexus NX van 2018 (facelift).
Ik had vocht in mijn linker DRL unit , door oxidatie op de LED unit deed dagrijverlichting het niet meer, knipperlicht wel. Nieuw unit kost 1800,00 EUR ex BTW. 2e hands (origineel) gevonden en ingebouwd. Alles deed het gelukkig. Probleem waar ik nu mee zit is dat bij geplaatste unit knipperlicht statisch is, auto zelf heeft sequntieele knipperlicht. Is dit op te lossen door programeren van ECU bij de dealer, voor mijn part zetten ze alle knipperlichten naar statisch? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt

Bijlagen

• IMG_0894.png
    IMG_0894.png
    4,5 MB · Weergaven: 24
  • IMG_0889.jpeg
    IMG_0889.jpeg
    2,7 MB · Weergaven: 25
  • IMG_0890.jpeg
    IMG_0890.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: NielsWK
Die PCB (printplaat) is nog wel te repareren denk ik, azijn erover gooien en met een tandenborstel poetsen. De oxidatie gaat dan weg. Daarna goed naspoelen en drogen.
Maar... Sequentiële en statische richtingaanwijzers hebben beide andere elektronica bij mijn weten dus je kunt ze niet her programmeren.
Domweg omdat in sommige landen sequentiële richtingaanwijzers verboden zijn zoals in de VS.

Die PCB (printplaat) is nog wel te repareren denk ik, azijn erover gooien en met een tandenborstel poetsen. De oxidatie gaat dan weg. Daarna goed naspoelen en drogen.
Maar... Sequentiële en statische richtingaanwijzers hebben beide andere elektronica bij mijn weten dus je kunt ze niet her programmeren.
Domweg omdat in sommige landen sequentiële richtingaanwijzers verboden zijn zoals in de VS.
Dan heb je misschien wel de oxidatie op zich opgelost, maar die oxidatie kan ook schade veroorzaakt hebben, door bv geleiding, waardoor onderdelen defect geraakt zijn.

Dan heb je misschien wel de oxidatie op zich opgelost, maar die oxidatie kan ook schade veroorzaakt hebben, door bv geleiding, waardoor onderdelen defect geraakt zijn.
Ja, klopt. Maar niet geschoten is altijd mis en €1800.-- of een uurtje knutselen?

• Leuk
Waarderingen: HondaFan