lakschade achterbumber

Tondk

Hoort erbij
30 okt 2024
42
50
18
Hallo Allemaal,
Ik heb kleine lakschade, net onder de achterklep tot op het kunststof. ( 0.3 x 5 cm ).
Nu heb ik een afspraak staan om dit te herstellen en moet de gehele achterbumber gespoten worden.

Omdat camera, sensors ed allemaal eraf en er weer op moeten worden gedemoteerd moeten worden is mijn vraag: gaat dit goed komen?
Las op andere sites dat dit na enkele tientallen kilometers weer gecallibireerd moeten worden, klopt dit?

Ik laat dit doen bij een erkend bovag bedrijf die ook voor bijna alle verzekeringsbedrijven werkt, dus deze zou hier ervaring mee moeten hebben hebben.

Omdat de kosten, relatief, laag zijn betaal ik het zelf. Ik weet niet of de kleur iets uit maakt, Sonic White metallic, de prijs opdrijft?
Totale kosten, zonder vervangend vervoer, komen uit op 825,00 euro.

Graag advies.
BVD
Ton.

Ik had laatst ook schade aan mijn achterbumper en juist vanwege dit soort dingen heb ik het bij de Lexus dealer laten repareren. Maar ik ga er van uit dat een gerenommeerd schadehersteller dit ook zonder problemen zou kunnen doen.
Opnieuw calibreren heb ik nog nooit van gehoord, dus weet niet wat daar van waar is.
Is de schade dusdanig groot dat je niks met een lakstift kunt herstellen/maskeren?

Hallo SanookH,

Bedankt voor je reaktie: volgens de hersteller is dat geen optie omdat je dit altijd gaat zien. Hoop dat je gelijk hebt vwb. callibreren.
Maar dit heb ik gelezen:

Ik denk dat het demoteren van een achterbumber, waar alles wordt gedemoteerd en daarna opnieuw wordt geplaats er enige afwijking kan plaats vinden dit gedaan moet worden?

Mijn wagen heeft in een jaar tijd twee keer een nieuwe achterbumper gekregen. De laatste keer hier in Enschede bij een goede hersteller laten doen. Twee nieuwe sensoren erin gezet. Van kalibreren weet ik niets, spul doet het prima. Overigens heeft onze opa enkel sensoren

1777224450428.png

Hallo Allemaal,
Ik heb kleine lakschade, net onder de achterklep tot op het kunststof. ( 0.3 x 5 cm ).
Nu heb ik een afspraak staan om dit te herstellen en moet de gehele achterbumber gespoten worden.

Omdat camera, sensors ed allemaal eraf en er weer op moeten worden gedemoteerd moeten worden is mijn vraag: gaat dit goed komen?
Las op andere sites dat dit na enkele tientallen kilometers weer gecallibireerd moeten worden, klopt dit?

Ik laat dit doen bij een erkend bovag bedrijf die ook voor bijna alle verzekeringsbedrijven werkt, dus deze zou hier ervaring mee moeten hebben hebben.

Omdat de kosten, relatief, laag zijn betaal ik het zelf. Ik weet niet of de kleur iets uit maakt, Sonic White metallic, de prijs opdrijft?
Totale kosten, zonder vervangend vervoer, komen uit op 825,00 euro.

Graag advies.
BVD
Ton.
Is het met polijsten niet op te lossen? Ruim 800 euro is toch erg veel geld en heb je misschien een foto?