Even voorstellen

Fr1ts

Nieuw hier
14 mei 2026
6
11
3
Hoi, ik ben (nickname) Frits en nieuw op dit forum. Ik overweeg een gebruikte Lexus te kopen. Het merk vond ik al interessant tijdens de introductie van de LS400. Na zoveel jaar moet het er dan toch eens van komen. Ik vind het leuk om jullie berichten te lezen, dat levert veel nuttige en bruikbare informatie op.

De F-Sport hoeft van mij niet. De basisuitvoering vind ik te kaal. Een 25 Edition of Business Line zou kunnen. Ik heb liever geen volledig leren bekleding dus Luxury zou dan afvallen. Ook zit ik niet in het bijzonder te wachten op een schuifdak. De post-facelift is nog het meest interessant vanwege de kleine maar fijne aanpassingen aan interieur en onderstel. Qua uiterlijk vind ik de facelift-versie niet bepaald mooier. Kleur? Zilvergrijs vind ik de auto het beste staan.

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Heb intussen mijn tweede IS 300h Luxury Line en kan die zeer aanbevelen. Er staan er ook wel wat te koop momenteel, ook met mooie km-standen.

Dingen om, indien gewenst, op te letten: stoelventilatie, stuurverwarming, elektrisch zonnescherm op achterruit, en eventueel schuif-/kanteldak.

Dank voor jullie reacties! Dat zonnescherm vind ik wel interessant. Het zat in een optiepakket genaamd Lyxury Pack.

De vraagprijzen van de IS300h vind ik nog wel best stevig als je kijkt naar de leeftijden van de auto's, en in vergelijking met de waarde zoals aangegeven in koerslijsten zoals Autotelex Pro en ANWB Koerslijst. Ook is de statijd soms erg lang. Sommige exemplaren staan een half jaar tot een jaar te koop. Ook is in het algemeen de vraag naar sedans afgenomen. Het gros van de kopers wil een SUV of wagon. De markt is dus vrij klein maar het aanbood daarentegen ook. Wie er één te koop heeft staan wacht gerust af op een koper zoals ik. Ik hoop een exemplaar te vinden dat aan mijn wensen voldoet.
Belangrijk vind ik een geloofwaardige kilometerstand. Er staan modellen te koop waar ik grote twijfels bij heb. Vooralsnog staat het vakje "NAP" in de occasionpagina's aangevinkt.

Ik denk dat de kleur van de bekleding de achilleshiel is van dit exemplaar. Voor mij in ieder geval wel.

10 spekers plus sub klinkt erg interessant, maar die kom ik in de prijslijst niet tegen. Standaard is 6, een optie is 8 en het Mark Levinson systeem heeft er 15 volgens de prijslijst

Ik denk dat de kleur van de bekleding de achilleshiel is van dit exemplaar. Voor mij in ieder geval wel.

10 spekers plus sub klinkt erg interessant, maar die kom ik in de prijslijst niet tegen. Standaard is 6, een optie is 8 en het Mark Levinson systeem heeft er 15 volgens de prijslijst
Er zijn 3 audiosysteem:
  • 6 speakers: draaiknop bediening
  • 10 speakers+sub: muis bediening
  • 15 speakers+sub: muis bediening (ML naam onder de radio).
Voor het gemak wordt alles premium genoemd :giggle:

• Leuk
Waarderingen: Paniekje en Bobusa