Eindelijk mijn nieuwe Lexus, overgestapt van GS naar ES

sanijon

Hoort erbij
17 aug 2014
33
33
18
E375F960-0E3C-4141-85F1-607A278F585E.png

Gaaf! Maar ik ben wel benieuwd of dit (voelt als) een op of afwaardering is? ES ligt (lag) tenslotte onder de GS. Uiteraard is de ES wel een heel stuk moderner.
En houd je de GS zo lang? Omdat deze zo te zien nog bij huis staat. In ieder geval gefeliciteerd en veel plezier!

ES is zoals alle automodellen door de jaren heen ook gegroeid.
Opwaardering, afwaardering, wat zal het …… het is gewoon een hele andere auto uit een ander tijdperk.

Het is zeker een opwaardering, ik heb wel bewust naar een f sport gekeken, daar zitten over het algemeen de opties op die ik zoek.
Het grote pluspunt is zeker de ruimte achterin, die is echt niet normaal veel groter, ook de plaatsing van de batterij is wel prettig, mooi een luikje naar de koffer.
Voor mij vind ik een minpunt dat hier geen stoelkoeling inzet en dat de stoel minder opties heeft om te verstellen, is nu wat lastiger om de goede afstelling te vinden.
Carplay kan alleen bekabeld, vind ik wat minder.
Je ziet al dat ik in de details zit te zoeken naar voor en nadelen, dus zeker de moeite waard.
Maar al met al een hele mooie en prettige wagen.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik tussendoor een audi A3 heb gehad, dus alles wat je dan van Lexus koopt is een opwaardering :ROFLMAO:.

Mooie auto!

Wel een schande dat CarPlay nog steeds niet draadloos kan.
Heb ik vorig jaar voor iemand opgelost:

Werkt erg goed, dus even reclame maken.
;-)

De UX waarvoor ik dit kocht kan WEL een telefoon draadloos opladen, btw.
Soms ontgaat mij de Lexus-logica…..

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
@Lexus4me , enne 🤔? …… hoe werkt dat dan ?
Kan dat ook in de USB van de RC en IS met het bredere scherm ?

En moet je dan allerhande handelingen uitvoeren voordat dat werkt ?

Laatst bewerkt:
Mooie auto!

Wel een schande dat CarPlay nog steeds niet draadloos kan.
Heb ik vorig jaar voor iemand opgelost:

Werkt erg goed, dus even reclame maken.
;-)

De UX waarvoor ik dit kocht kan WEL een telefoon draadloos opladen, btw.
Soms ontgaat mij de Lexus-logica…..
Klopt, heb er ook al een dongle bij gekocht. En inderdaad het draadloos opladen kan wel.

Beide wagens zijn bloedmooi! Ik zie dat je van een 300h naar een 300h gaat: ik denk dat de wagens dan zeer vergelijkbaar zullen aanvoelen. Verschil in rijdynamiek is dan vooral verschil tussen voor- en achterwielaandrijving.
Heb één keer de ES twee dagen meegehad: dat over die ruimte kan ik beamen. ENORM wat een ruimte! De stoel in het model dat ik toen reed was wel in alle standen te verstellen overigens.

Jouw GS had wel een ontzettend sportief kenteken: Sport- en VoetbalVereninging voor iedereen tussen de 6 en 60 .... :p