17-inch velgen op IS 200 Sportcross

• Onderwerp starter Onderwerp starter MrP
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

MrP

Nieuw hier
25 jun 2018
9
0
0
Ik ga 17-inch velgen (de originele 5-spaaks) nemen op mijn IS 200 Sportcross uit juni 2003. Zijn al gereserveerd bij Anton, ga ze binnenkort ophalen.

Benieuwd naar de ervaring van 17-inch IS 200-rijders: hoe voelt 17 inch ten opzichte van de 16-inch velgen? Is er wel/geen groot verschil? En is 17 inch ook comfortabel met winterbanden?

Thanx!

Ik ben van 20"(zomer) naar 18"(winter) gegaan op mijn RX450H, en heel eerlijk gezegd merk ik geen enkel verschil. De winterbanden maken naar mijn gevoel iets meer herrie, maar dat kan ook tussen mijn oortjes zitten. Ik rij overigens vrij rustig dus dat kan misschien verklaren dat ik weinig verschil maak. Wel heb ik een uitwijk beweging gemaakt op de snelweg (grappenmaker zat in een bocht niet op te letten en kwam op mijn baan), waarbij op 18inch velgen de RX zeer direct reageerde.